Gå till innehåll

Hur använder man PT för att analysera sitt spel?


RiccoJ

Recommended Posts

Jag har en läcka någon stans i mitt spel och jag är inte riktigt säker på var. För att lösa detta har jag tänkt att börja föra statistik över mitt spel och analysera. Och PT verkar vara ett alldeles utmärkt redskap för detta. Men vad i mitt spel är det egentligen jag bör analysera?

T.ex. vet jag att AJ är en STOR förlorarhand i mitt spel. Men jag vet inte varför jag förlorar så mkt med just den handen. Jag vinner ju med AT. Vad bör jag då analysera för att hitta min läcka? Kan PT vara till hjälp här?

 

Misstänker att det finns en tråd nånstans som behandlar PT men kan inte hitta den. Förlåt om jag har missat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips är att dela in dina starthänder i Filters. Ett för "core hands" ett "marginal" och en "junk", fitlrera bort blinds och händer med få spelare. Kolla sedan hur stor del du förlorar på "junk"-händerna vs. de andra. Händer som du anser är marginella men är stora förlorare (exempelvis för mig A8s ) går i junk, men marginella förlorare (typ 99 för mig, BB/hand på -0.04) kan gå i marginella eftersom min databas är för liten.

 

Jag vet att det finns en bra länk som beskriver detta mkt bättre. Baller har säkert den, han är en hejare på PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...