Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur mycket freerolls spelade ni som färska, innan ni blev stabila alltså?

Gör freerolls nån nytta, lär man sig bra i förhållande till hur långa freerollsen brukar vara. Tog 6½ timme en gång för att komma tvåa och vinna ynka $8! Vet var jag står i frågan men vill veta vad ni tycker och tänker om freerolls.

Så: Vad tror/tycker ni?

Postad

Man bör ju inte spela dem för att dra in en stabil inkomst, utan snarare för att ha kul och lära sig spela bättre. Och om man inte känner för att dega in egna pengar på en klient kan det ju vara schysst att vinna några dollars på frirullar och sen skotta lite på microlimit.

Postad

Det är ju ett jätte bra sätt om man ska bygga rulle utan pengar. Själv började jag med o spela freeroll SnG fixed 10 mana, .10$ i pris potten med 50% / 30% / 20% delning. Fugerade jätte bra i början för o skaffa sig lite vana, lite pengar till o lira low limit cash games. Suveränt!

Tycker det var mycket givande och utvecklade full ring, sh och hu spel. Skit kul med andra ord :)

Postad

Frollar kan vara ett bra sätt att lära sig hur man spelar nätpoker.

Men sen är det inte värt tiden man lägger ner.

När jag har gulat brukar jag ibland lira froll för att mildra begäret lite, men det är lite som att sätta ett plåster på en skottskada, effekten är begränsad.

Postad

$8 låter lite skitigt. Vet inte hur det är nu men crypto körde ju $1k frirullar varje söndag för något år sedan, begränsat till några 100 deltagare. De lärde iallafall mig lite disciplin och gav mig tillräklig rulle för att grinda annat.

Postad
Det är ju ett jätte bra sätt om man ska bygga rulle utan pengar. Själv började jag med o spela freeroll SnG fixed 10 mana, .10$ i pris potten med 50% / 30% / 20% delning. Fugerade jätte bra i början för o skaffa sig lite vana, lite pengar till o lira low limit cash games. Suveränt!

Tycker det var mycket givande och utvecklade full ring, sh och hu spel. Skit kul med andra ord :)

vaart dåå?

Postad

Fyller kanske en bra funktion som inslussning för nya spelare till pokern. Det är väl det som Pokersajterna hoppas på i alla fall och de lär ju inte ge bort pengar om det inte visat sig fungera. Bra för alla pokerspelare m a o, även de som själva inte spelar freerolls...

Postad

vaart dåå?

Precis. vart spelar du 10-spelares freerolls?