johansen Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 J-J och 10-10 i tidig position är rätt jobbiga. Citera
Jarnkamin Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 AQ, JJ och TT är svåra. Hur spelar ni JJ och TT i tidig pos förresten?? Jag brukar höja JJ typ 6xBB 70/30 ungefär - TT limpar jag väl lite oftare med men brukar höja med typ 6BB då och då där också. Citera
jack_the_dipper Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 QQ är, enligt mig, den jobbigaste handen att spela. Jag har ofta svårt att släppa den och är jämt slagen. Haha. EDIT: Alltså, det känns jämt som att det kommer A och K på brädan när man har QQ och som ni vet, på låglimits så spelar folk alla A. Citera
Hjort Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Näst bästa handen är min hathand. Seriöst, det jag hatar mest är när jag har ett drag och förbättrar så pass mycket på rivern att jag måste gråtsyna. Citera
lennis Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 AA är helt klart min , den ligger efter både KK o QQ i vunna pengar enligt PT. Jag hatar den kommer alltid snorfarliga brädor när jag har den. Citera
nag111 Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Odiskutabelt. Självklart KK. Vet inte hur många inköp som rykt med KK mot AA .. hehe... Citera
Bergenbauer Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 KK helt klart.. Har åkt ur 3 live turneringar i rad med den handen.. En gång i första given! Citera
_ante_ Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 J2o.... Inte för att man någonsin spelar den, men varje gång jag tittar ner på den, känns det som jag ska spy För mig är det tvärt om. Inte för att jag brukar syna med den handen men en gång när jag satt på BB fick jag J2o, en synade och jag checkade. Sen kom floppen med 222 och den andra gick all in Citera
vick_91 Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Jag tycker små och mellan pocketpar är svårast att spela före floppen, 8-8, 7-7 eller 6-6 5-5 4-4 3-3 och 2-2. Svårast är det i NL. jag bruka trycka in en höjning sex ggr BB. Ofta synar någon med A-Q eller K-Q och träffar på floppen. Har någon nått tips om hur man spelar händerna? I mitt pokergäng bruka vi oftast köra NL hold'em-short handed turneringar. Oftast är det någon som agerar "sheriff" och ännu en slantslingring om jag går all-in. Citera
Ziner Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 jag tycker små PP e fina är bra att sno blinds med i tureringar men de är allt kan man se en flop biligt kan man ju försöka trappa (om man träffat). commita sig med såna här händer e bara dumt efter en flopp är en oträffad 22 inte så jävla mycke och hänga i hatten. Citera
Sommar Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 72os och 62os sen kommer inte 84 - 82os så långt efter. Citera
jack_the_dipper Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 En del skriver att JJ är jobbig hand, men jag tycker tvärtom. Jag älskar JJ, den är så sjukt skön. Lätt att släppa, men ändå rätt stark. QQ, som sagt, suger. Synd att den är så svår att släppa, i alla fall har jag svårt att släppa den. Är det inte märkligt att tjejer (damer) suger i både poker och i livet? Fy fan! Jag förstår inte vad ni ska vara bra till! Ja, det är alla hjärtans dag. Vilket skitdag! Bojkott! Citera
BjornL1491910513 Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 jag hatar iaf 27o speciellt i Big Blind. Det borde vara allas hathand? Citera
Nidson Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 - Yabadabadoo, jag har raketerna!!! *kollar lite noggrannare* - Eller så inte.. Citera
Trolldeg Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 jag hatar iaf 27o speciellt i Big Blind. Det borde vara allas hathand? 27o är ju lättspelad iallafall. Tror knappast någon har den som sin största förlusthand. Citera
Sommar Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 Ja, det är alla hjärtans dag. Vilket skitdag! Bojkott! Det kan vi ta i hand på.... Fick precis reda på att jag måste jobba till halv sju ikväll, tjejen blev ju sådär lagom jätteglad när jag ringde henne och sa det Vem fan uppfann den här dagen? Citera
Hjort Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 27o är ju lättspelad iallafall. Tror knappast någon har den som sin största förlusthand. Jag är rätt säker på att det är min största förlusthand, åtminstone väntvärdesmässigt. Foldade mörkar kostar mycket i längden. Citera
vetgirig Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 jag hatar iaf 27o speciellt i Big Blind. Det borde vara allas hathand? 27o är ju lättspelad iallafall. Tror knappast någon har den som sin största förlusthand. Håller inte med - man blir så lätt utdragen av AA när man har 72o: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=22876&highlight=72o Citera
Trolldeg Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 27o är ju lättspelad iallafall. Tror knappast någon har den som sin största förlusthand. Jag är rätt säker på att det är min största förlusthand, åtminstone väntvärdesmässigt. Foldade mörkar kostar mycket i längden. Sant. Jag pratar dock NL (det kanske du också gjorde?) och där lär det vara många som har mycket större förluster med andra händer än just 72o. Dels för att dom kastar 72o direkt och dels för att dom överskattar värdet på trubbelhänder. Citera
inteillaalls Postad 14 Februari , 2006 Rapport Postad 14 Februari , 2006 = Det är en röv-hand. Satans röv. Citera
Recommended Posts