Oldboy Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Synar någon, sitter denne förmodligen med AA, Ax KK QQ JJ minst Om någon kan sitta på Ax så är de bra jäkla dumma om de inte också kan sitta på 98s, 55 osv. Ax, det finns lirare som hellre synar med Ax, än händer som 55, 98s. Dom sitter och hoppas på den tur dom fått tidigare. stött på många som synar mina allin preflop med A2, A5, A8 då jag har high pp. Citera
kickboxer Postad 4 September , 2004 Rapport Postad 4 September , 2004 Jag får ångest när jag får JJ... Citera
Papa Kubo Postad 5 September , 2004 Författare Rapport Postad 5 September , 2004 Har börjat upptäcka ett väldigt otrevligt mönster i mitt spel: KK på handen - 100% att ett ess faller på floppen. AQ på handen - 100% att en kung faller på floppen. Det är helt ofelbart. Däremot har damerna varit vänliga mot mig den senaste tiden. Fick QQ två händer i rad, vann båda då floppen bara innehöll skräp. Damer är dessutom mycket lättare att släppa än kungar om man skulle stöta på motstånd. Edit: Damerna har verkligen varit lyckosamma för mig idag. Re-raisade pre flop med damer på handen, floppen kom 5-Q-5. Mumma. Tror jag har hittat en favorithand. Citera
Bateman Postad 5 September , 2004 Rapport Postad 5 September , 2004 Efter kvällens 4 timmars session utan att gå plus en enda dollar så vet jag tveklöst vilken som är min hathand. AK, suited eller ej är skitsamma. Jag fick den 6 gånger under kvällen, och förlorade med den varje gång. För det mesta prickade jag inte ett skit, och när jag väl gjorde det så fick någon annan två par på rivern. En riktig helveteskväll, precis som alla andra de senaste veckorna med FL spel. Citera
Spektakel Postad 7 September , 2004 Rapport Postad 7 September , 2004 63o. Den lägger jag även från BB i en oraisad pott. Mvh Citera
Frispel Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Tycker om alla händer, bortsett från AA när det kommer til all in situationer preflop... Ush och fy för AA Citera
Frispel Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Tycker om alla händer, bortsett från AA när det kommer til all in situationer preflop... Ush och fy för AA Citera
heltok Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 TT hade jag mycket oflyt(och en gnutta dåligt spel) med i början. tog ett bra tag innan den handen fick normala resultat... senaste veckan är det KQ som har jävlats en hel del. Citera
Ceritus Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Har stora probelm AQo och JJ, dom går jag alltid back på. Dom ser så fina ut, men ack vilka hemska händer Citera
Jessica Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 KK och typ 99. KK då ett ess ofta brukar förstöra. och 99 för att det är svårt att komma undan på typ 275 flopp mot en PF raiser då han har högre PP Citera
Zoogin Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 AQo, jäkla svårspelad. Tidigare var det JJ, men jag har fått bukt med den nu. Citera
DrillerKiller Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 33 lätt. överspelade den totalt idag på den lokala klubben i Lund idag. fy fan vad jag skämdes! Citera
Sparven Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 Damerna brukar alltid kunna ställa till problem för mig. Verkar vara en hel del andra som har problem med dessa. Citera
Baloos Postad 27 November , 2005 Rapport Postad 27 November , 2005 JTs, en riktig bajskorv. Kan den träffa någonting överhuvudtaget? Ja det skulle vara då den drar ut en då på sitt fega kräkvis. Och så smilar knekthelvetet så där överlägset drygt på en. Nä, fy och h-vete, ge mig 52s över JT alla dagar i veckan. Citera
Kenny_Roger Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Helt klart KK efter senaste dagarnas resultat. 8 av 10 ggr har ett A floppats, och den 9:e gången förlorade jag ett dubbelt inköp när en full(?) norrman tryckte all in pre-flop med J5o. Annars brukar det vara Ax i turneringar när man känner att de "borde" spelas men jag har fasen ingen aning om hur man ska göra. Citera
Supertequila Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Alla händer som jag förlorar mycket pengar med. Men TT och AK off suit har en särskild plats bland dem Citera
jon2 Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 AJ, JJ alla trubblehänder i princip ur possition. I possition brukar dom funka rätt bra. Citera
lallaren Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 KQs och KJs snittar hälften så mycket plus per hand som offsuitvarianterna. För mig är de ungefär lika mycket plus som låga Axs, om inte något sämre. JTs snittar 4 ggr högre. Har fått varje suitad hand cirkus 100 ggr så det kan ju vara en del statistika fluktationer, men ändå, det känns som om jag måste göra något stort fel. Citera
theForce Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Hilton sisters är helt hemska, det går inte att vinna med dem... Citera
Timmi Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 KK e en hand som jag ofta förlorar med även om jag lyckas få in degen preflop så träffar alltid någon sitt jävla ess, men jag får lita på variationen och hoppas att jag vinner så mkt som jag ska på den handen Citera
satan68 Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Ro hit AA eller KK i varje hand så kör vi! Citera
AAisking Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Jag måste erkänna att min hathand nr 1 är 27 off, mina motståndares hathand är när jag har AAs, de gillar verkligen inte det... loooooooooooll b2bs bästa hit o runner Citera
rukk Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Börja folda era hathänder. Enkelt sätt att slippa era problem. Citera
heimdall87 Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Ni får gärna folda era KK. Bortskämda jävlar. Jag är glad om jag lyckas få en sc under en 4 timmars session. Citera
Timmi Postad 28 November , 2005 Rapport Postad 28 November , 2005 Finns en gråta ut tråd nånstans som jag skrev efter att jag var svintiltad Turnering på klubben här i Borås blinds cirkus 1000/2000 jag är chipleader med knapp marginal och sitter brevid chip 2an Tittar ner på KK och tänker fan va gött nu ska det bli åka av. En shortstack ställer in och alla foldar till mig i BB jag blixtsynar Han visar upp AK självklart så kommer det A nåja, min stack har fått sig en kraftig smäll och jag leder inte längre. Handen efter: K K (otroligt men sant) sitter i SB och 2 limpar, chipleadern raisar till 6000 jag slår om till 12000 av mina ca 22000 en av limparna som e shortstack ställer in och har ungefär så mkt som jag reraisa och mr chipleader ställer och jag blixt synar chipleadern AJo, shortstack 99 flop XXX 2 spader turn 9 river x så åker man ur en turnering med KK 2 händer i rad från att man varit chipleader så det finns en anledning till att det är min hat hand Grejjen var oxå så att vi var 7 kvar och 5 vinner pengar men jag kan ju inte gärna folda KK i det läget? Edit: oj glömde säga att chippleaderna hade A Citera
Recommended Posts