Nittileaks69 Postad 13 Juli Författare Rapport Postad 13 Juli Jag sprang fint idag, veckan slutade på pluss, sen så busta jag 4a på Söndagsteken direkt.. 1 Citera
Nittileaks69 Postad Söndag kl 15:27 Författare Rapport Postad Söndag kl 15:27 Veckans graf – ca 4 500 händer på 5NL. Började starkt, sprang bra och spelet satt ganska fint fram till runt 2 800 händer. Sen kom en rejäl downswing där både varians och misstag kickade in. Sista delen handlade mest om att jobba sig tillbaka, både mentalt och på brädan. EV-linjen visar att spelet i stort var okej, men det finns några spots jag definitivt behöver kika närmare på. Ny vecka, nya händer. 3 Citera
Nittileaks69 Postad 22 timmar sedan Författare Rapport Postad 22 timmar sedan Spelade SuperAstrid igår samtidigt som jag multitabla 4 andra bord. Som vanligt när man reggar så många så lyckas man grinda sig till finalbordet (blir mer avslappnad från turren)– men sen... ja, där lallade jag bort det totalt. 🤦♂️ Gick pluss men men. Citera
InteProffs Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan Den 2025-06-28 kl 16:16, säger Folke Rosvall : Hej och kul att du vill berätta om ditt spelande. Det kommer nog att bli svårt. Allt fler tar hjälp av RTA (Real Time Assistance) alltså olika former av AI (Artificial Intelligence), vilket gör att din uppförsbacke blir allt brantare. När alla presterar GTO (Game Theory Optimal) kommer alla att stå och stampa (eller snarare gå back i takt med raken). Bara turen avgör från gång till gång vem som vinner. Jag önskar lycka till, men att vinna på poker blir allt svårare. Onlinepoker är inte dött. Finns otroligt mycket hjärndöda människor kvar som bara spelar för kul. Hela bordet callar preflop och din RTA, GTO ska göra vad? Den funkar bara heads up och när någon avviker ger såna program fel beslut. Sen handlar poker om att utnyttja motståndarnas misstag och inte göra GTO-draget varje hand. Hade nyss overpair straight draw flush draw gick all in, en fisk synade mig med Ace-King high och träffade kungen på river när jag hade 89% mot 11%. 9 av 10 gånger har jag chip lead och sopar hem turneringen för att fisken är efterbliven. Med det sagt, det finns mycket pengar kvar att hämta. Citera
Folke Rosvall Postad 16 timmar sedan Rapport Postad 16 timmar sedan 6 minuter sedan, säger InteProffs : Onlinepoker är inte dött. Finns otroligt mycket hjärndöda människor kvar som bara spelar för kul. Hela bordet callar preflop och din RTA, GTO ska göra vad? Den funkar bara heads up och när någon avviker ger såna program fel beslut. Sen handlar poker om att utnyttja motståndarnas misstag och inte göra GTO-draget varje hand. Hade nyss overpair straight draw flush draw gick all in, en fisk synade mig med Ace-King high och träffade kungen på river när jag hade 89% mot 11%. 9 av 10 gånger har jag chip lead och sopar hem turneringen för att fisken är efterbliven. Med det sagt, det finns mycket pengar kvar att hämta. Som jag skrev den 29 juni: "Ja så länge det kommer nya spelare som inte använder elektronisk hjälp så går det att vinna. Men på lång sikt kommer det nog att bli allt svårare. Det ligger mycket i talesättet: Poker is a tough way to make an easy living." Citera
InteProffs Postad 15 timmar sedan Rapport Postad 15 timmar sedan 38 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Som jag skrev den 29 juni: "Ja så länge det kommer nya spelare som inte använder elektronisk hjälp så går det att vinna. Men på lång sikt kommer det nog att bli allt svårare. Det ligger mycket i talesättet: Poker is a tough way to make an easy living." Ja, det har du nog rätt i Citera
rixd Postad 14 timmar sedan Rapport Postad 14 timmar sedan (redigerade) svewnska spel är rätt så hjärnddött at nl5 nu sitter vi på samma bord (eller jag sittter altid på 6-7 av de med högst pf). tycker du behöver bättre table selection och kanske öka din range lite. wide KXs ep .. QXs lp och sånt kanske? Det är värt att lira deep på dessa tycker jag. gl gl Redigerad 14 timmar sedan av rixd Citera
Nittileaks69 Postad 12 timmar sedan Författare Rapport Postad 12 timmar sedan 1 timme sedan, säger rixd : svewnska spel är rätt så hjärnddött at nl5 nu sitter vi på samma bord (eller jag sittter altid på 6-7 av de med högst pf). tycker du behöver bättre table selection och kanske öka din range lite. wide KXs ep .. QXs lp och sånt kanske? Det är värt att lira deep på dessa tycker jag. gl gl Förklara vad du menar med hjärndött 😅 kör ofta 6 st på svs, 4 om jag har ett zoom uppe. Spelar gto, o lite exploit med dom jag har notes på. Flyttar upp till 10nl i augusti. Dom här nivåerna är jag bara för att lära spelet, pengarna kommer sen Citera
Recommended Posts