Gå till innehåll

omduvoresomjag nystart FLT SH 2/4+3/6


omduvoresomjag

Recommended Posts

Fuskat lite 5/10 idag då jag hittade 2 av mina buddies på samma bord där. Frestelsen var för stor för att undvika. Satte mig snällt i kö och väntade. Fick sen plats, dock utan att ha isoleringsmöjligheter. Lyckades iaf få $140 av dom innan den ena tröttnade och gick. vid det här laget hade också en annan kille vid bordet fått upp ögonen för våra vänner och började försöka stänga ute mig från härligheten. Blev med andra ord dags att lämna bordet, lite nöjdare än innan. Var dock inte mitt superiora spel som gjorde snabba vinster, utan mina oanade klonkarskills som aldrig visar sig annars.

 

Skrytexempel på lonkarskills följer:

***** Hand History for Game 3422098281 *****

$5/$10 Texas Hold'em - Monday, January 23, 09:38:14 EDT 2006

Table Table ***** (6 max) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Spelare ( $474 )

Seat 3: Kompis ( $200 )

Seat 5: Spelare2 ( $571.75 )

Seat 6: Spelare3 ( $502.25 )

Seat 1: Hero ( $271.50 )

Seat 4: Anti ( $176 )

Kompis posts small blind [$2].

Anti posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Js Qh ]

S3 folds.

S2 folds.

Hero raises [$10].

 

Först in, inte världens bästa hand, men tveksamhet kring att raisa här, inte enligt mig i denna situation. Vill köpa knappen och är 99% på att min kompis kommer calla.

S calls [$10].

 

Köpa knappen fick jag inte :(

 

Kompis calls [$8].

Anti raises [$10].

 

BB raisar, jättehand?

 

Hero calls [$5].

S calls [$5].

Kompis calls [$5].

 

** Dealing Flop ** [ Qc, Tc, 2c ]

Kompis checks.

Anti checks.

Hero bets [$5].

 

Att kompis checkar förstår jag, men vår aggro-BB vän också, fälla? TPGK, sväljer betet, farlig bräda och köper gärna potten här om det går.

 

S folds.

Kompis calls [$5].

Anti calls [$5].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

 

Skönt att Knappen lägger sig, men får syn från båda blindsen och skitkort dyker upp. Får det dock gratischeckat

Kompis checks.

Anti checks.

Hero checks.

** Dealing River ** [ Jh ]

Megaklonken sitter. Första gången på hela året det händer ;)

 

Kompis bets [$10].

Anti calls [$10].

Hero raises [$20].

Kompis calls [$10].

Anti calls [$10].

Hero shows [ Js, Qh ] a full house, Jacks full of queens.

Kompis doesn't show [ 5c, 4d ] a flush, queen high.

Anti doesn't show [ Kd, Ah ] a straight, ten to ace.

Hero wins $132 from the main pot with a full house, Jacks full of queens.

 

Modifierat namnen en aning då jag inte vill se mina kära kompisar utnyttjas för elaka ändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T T I L T

 

aj då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar denna converter som ni andra använder, får se hur det blir

Vad göra på river, känns som denna situation uppkommer ganska ofta. Inga direkta reads på Fi.

 

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is MP3 with Q:diamond:, Q:club:. CO posts a blind of $2.

4 folds, MP2 calls, Hero raises, 2 folds, SB calls, 1 fold, MP2 calls.

 

Flop: (8 SB) 3:heart:, 4:diamond:, K:spade: (3 players)

SB checks, MP2 checks, Hero bets, SB raises, MP2 folds, Hero 3-bets, SB calls.

 

Turn: (7 BB) T:club: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

 

River: (9 BB) 7:spade: (2 players)

SB checks, Hero ?!?!?!

Final Pot: 9 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spelande på flera dagar nu. Haft besök hemifrån sthlm så blivit mycket alkohol och alldeles för lite poker. Klart -EV det där med krogbesök. Slaskade lite blackjack vilket gick förvånansvärt bra. Hade bra read på dealern såväl som på kortleken, så plussade väl säkert en öl eller nåt...

 

Ikväll blir det dock lir, +500 siktar jag på, orkar inte med att det går segt längre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick under förväntan igår, men +497 eurosar iaf som läggs till räkenskaperna. Blir mer och mer irriterad varje dag på att PP inte har 2/4sh, hade varit det ultimata för mig atm. Men men, man kan inte få allt här i livet. Januari ser ut att sluta på första stabila resultatet på länge +$2k ca. varav ungefär 800 är bonusar. Hade en grym start på min "nya" PP karriär och gick upp till +600 på 2-3 dagar för att sedan tappa allt. Hämtat igen det mesta nu, men om jag lyckas hålla den positiva trenden från början av månaden under hela februari så kan det bli riktigt ljust!

 

Lägger $1k av dessa till att ta en lugn sommar, den andra lappen får följa med rullen. Rulle inför februari ca: $2500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker själv att jag är väldigt inkonsekvent i målsättningen. Har kanske lite för mycket tankar runtomkring pokern, och vad jag vill göra med eventuella vinstpengar. Men målet för tillfället är att avsätta nästa $1k inspelade till sommaren. Får utvärdera spelet i början på mars när detta förmodligen är avklarat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker avsätta en viss summa pengar att användas i verkligheten rekommenderar jag att du tar ut den från pokerkontot så snart du känner att du klarar att spela utan den. På så sätt får du din verkliga rulle i siffor utan att behöva räkna in framtida uttag och du slipper oroa dig för att torska så mycket att du inte kommer att kunna ta ut pengar när det är dags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker avsätta en viss summa pengar att användas i verkligheten rekommenderar jag att du tar ut den från pokerkontot så snart du känner att du klarar att spela utan den. På så sätt får du din verkliga rulle i siffor utan att behöva räkna in framtida uttag och du slipper oroa dig för att torska så mycket att du inte kommer att kunna ta ut pengar när det är dags.

 

Helt rätt tänkt, och gör så också av "säkerhetsskäl" precis på grund av de anledningar du nämner!

 

Ikväll blir det nog inget lir, tänkte avsluta månaden med positiva tankar, och har då ingen lust med en eventuell kass session som avslutning. Dumt tänkt? Förmodligen! men det struntar jag högaktningsfullt i.

 

Blir ett tugnt benpass på gymmet istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvklurig eller glasklar hand?

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Hero is Button with 5:diamond:, A:diamond:.

UTG calls, MP calls, 1 fold, Hero calls, SB completes, BB checks.

 

Flop: (5 SB) 7:spade:, 2:heart:, 6:spade: (5 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, MP checks, Hero checks.

 

Turn: (2.50 BB) 4:diamond: (5 players)

SB bets, BB raises, UTG folds, MP calls, Hero ???

 

Först och främst, limpa A5s på knappen med 2 limpers före? i 99% av fallen förespråkar jag raise eller fold, men denna gång blev det limp. Dels för att det inte är en "klockren" draghand i mina ögon, men träffar jag färgdraget eller tvåparet, vilket det är jag siktar på så är det ju en trevlig hand. Bör jag slänga handen preflop eller raisa för att få in mervärde och räkna handen som en "multivägshand"??

 

På turn sen, enkel syn? enkel fold? räknar endast med 3:or och 8:or som ger vinst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte vara någon större lucka att bara syna PF, tycker det är helt ok. På turn är det en solklar fold. Förutom att du inte har odds att dra är dina outs inte rena och du kan mycket väl dra dött eller dra för att dela potten.

 

Edit: Såg spinkys kommentar: valet pre-flop står inte mellan syn/fold utan mellan syn/raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade höjt preflopp för att det är så kul att slaska och även för att det är "rätt" om inte UTG och MP har otroligt skeva limp-HDs vilket är ganska otroligt.

 

Fold är för tight.

 

Ja, slaskning är skoj. Tyckte också folden på turn kom ganska mycket av sig själv sen.

 

Inte blivit något spelande alls i helgen. Svärföräldrarna på besök och tjejen har precis blivit gammal som gatan. Närmare till 50 än 0 för hennes del, då vet man att livet är påväg utför ;)

 

Ska försöka hitta en 20-25h spel kommande vecka. Inte mycket, men svårt att hinna med fler timmar då skola, träning och övrigt liv ska hinnas med. siktar på 3,5h/dag i snitt. Målet för februari är fortfarande att dra in $2k, varav $1k läggs till besparingar och den andra lappen till rullen. Borde inte vara jättestora problem då ett par "bonusar" från diverse sidor bör trilla in i början av månaden. I Mars bör det enkomt bli 3/6 lir sedan. Blivit ett jävla hoppande just nu mellan 1/2sh 2/4 bbj-fullring samt även 3/6 och 5/10 när det funnits trevliga platser...jaja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit ett jävla hoppande just nu mellan 1/2sh 2/4 bbj-fullring samt även 3/6 och 5/10 när det funnits trevliga platser...jaja

Hmm, jag tror inte att det är så dumt. De flesta, inklusive jag själv, verkar bestämma sig för en limit och sen köra ett bestämt antal bord där ett tag no matter what. På senare tid har också hoppat hejvilt mellan FR och SH, mellan FL och NL och mellan alltifrån 1/2 till 5/10. När jag är hetast kör jag sex bord, ibland bara två. Allt helt beroende på vad jag mest känner för och var förutsättningarna just nu verkar bäst. Det känns mycket roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka hitta en 20-25h spel kommande vecka. Inte mycket, men svårt att hinna med fler timmar då skola, träning och övrigt liv ska hinnas med. siktar på 3,5h/dag i snitt.

 

25 timmar är vad jag spelar under en månad, så var glad att du kan spela så mycket som du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka hitta en 20-25h spel kommande vecka. Inte mycket, men svårt att hinna med fler timmar då skola, träning och övrigt liv ska hinnas med. siktar på 3,5h/dag i snitt.

 

25 timmar är vad jag spelar under en månad, så var glad att du kan spela så mycket som du gör.

 

Oj! Har du långa sessioner då eller många som är korta (med tanke på att du uppdaterar din dagbok ganska frekvent)? tycker inte det går att spela sessioner under 1h då det tar ett tag innan man kommer in motspelarnas tänk etc. Sen måste man ju spela en del timmar för att få in någon rb att räkna med, vilket behövs då jag är så brutalkass att jag inte plussar tillräckligt mycket utan den :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar väl spela en eller två timmeslånga sessioner tre eller fyra dagar i veckan. Mer än så blir det tyvärr inte. Jag är ganska dålig på att effektivisera min tid när jag väl kan spela, brukar bli en massa annat skit som att surfa pokerforum :) Gör nog det minst lika mycket som jag spelar.

 

Efter varje månad när jag inser att jag inte har spelat så mycket som jag velat säger jag till mig själv att sluta slösurfa och spela istället men det blir aldrig något av det tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit klistrad vid PPs BBJ-bord senaste 2 dagarna. Jackpotten börjar bli stor nu, och med Gyres klonkning i bakhuvudet så kan jag inte motstå att sitta där. Den negativa aspekten med historien är att det enbart finns fullring bord. Jag tycker fullring Är SÅÅÅÅ tråkigt. Trots 6 bord igång blir koncentrationen lidande väldigt fort i brist på action. man känner sig som rena maskinen...men ska härda ut några dagar till iaf. Är alltså 2/4 och 3/6 fullring som spelas, och 2/4 spelandet har gått helt ok utan att för den delen vara något att göra vågen över. Ligger ca 328 upp i spelet än så länge i februari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happ, då gick bbj:n igår, måste varit efter 02 någon gång då jag gick och lade mig...Ingen jackpot till mig (oväntat) och självklart gick spelet segt som hos få. Fick inga kort, och när jag väl fick kort så floppade andra bättre. TT mot KT på flop Kxx, JJ mot flop Q99 där alla tokaggrade, fick vika. osv. Bättre händer än så stötte jag inte på. -140 eller så, trist.

 

07/02: -140

Februari: +200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde samma sak mellan 23 och 02 ungefär. Skillnaden var att jag aldrig varit med om så sjukt många bra starthänder. Helt otroligt. Ännu otroligare var att jag aldrig varit med om en liknande kaskad av brutala riverutdragningar. Så du kanske hade tur som inte fick bättre kort. Jag lyckades i alla fall backa dryga 100 bb på tre timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde samma sak mellan 23 och 02 ungefär. Skillnaden var att jag aldrig varit med om så sjukt många bra starthänder. Helt otroligt. Ännu otroligare var att jag aldrig varit med om en liknande kaskad av brutala riverutdragningar. Så du kanske hade tur som inte fick bättre kort. Jag lyckades i alla fall backa dryga 100 bb på tre timmar.

 

Ja, poker är ett J-VLA Skitspel, får damp på allt horeri just nu. TILT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...