Gå till innehåll

I vilken spelform finns pengarna?


yoyo

Recommended Posts

helt klart cashgame. Där spelar man ju med pengar

 

Ja det blir lätt trist att spela play-money SnGs!

 

Jag tycker du ska köra på det du tycker är skoj och det du är bäst på. Jag tror personligen att SnGs ger en högre vinst än vad CGs gör på låg nivå, men att CGs har potentiellt högre inkomst när man kommer upp i nivå en del.

 

Jag har aldrig testat att bara spela enbart MTTs under en period, så låter det vara osagt.

 

Och självfallet så tycker folk om olika saker 'pellepedal', och det måste du ha förståelse för. Att tro att alla tycker om CGs för att du inte tycker om turneringsstrukturen är ju lite trångt kanske :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till stor del handlar det ju om vad du är bra på. För är du usel på cashgame men bra på SnG´s och MTT så är det ju inte mycket att fundera kring.

 

För min del så är det cashgame som gäller. Jag plussar fint på SnG´s också, men drar in så mycket mer per timme att det är slöseri med tiden att lägga den på annat än cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigare?

Det låter som att du spelar för att tjäna pengar, och i cashgames ser du ju direkt hur din pengastapel ökar istället för att behöva sitta flera timmar för att se om du överhuvudtaget får vara med och dela på pengarna.

 

Pengastapeln kan ju faktiskt minska även om man spelar teoretiskt helt perfekt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som tjänar mest är de som driver pokersiterna.

 

Det där är nog inte helt sant. I de fall siterna tillhör ett större nätverk så är det väl de som äger nätverket som tjänar mest?

 

Gällande vilket spel man tjänar mest på så handlar det väl om vad man är bra på? Världens bästa orienterare skulle väl inte tjäna mer om han började spela fotboll istället. För antagligen skulle han inte tillhöra de bästa fotbollsspelarna...

 

Jag är övertygad om att du måste hitta "din grej". Vad är du bäst på? Vad tycker du är roligast? För lite statistik och kolla vad du tjänar mest på under ett par månader. Kankse kan du utifrån dessa frågor dra lite slutsatser om ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har definitivt tjänat mest på turneringar trots att jag spelat mest cg. spelar nl50 och/eller nl100 när jag spelar cg och 10 till 50-dollarsturneringar.

 

anledningen till att turneringsspelet gått bäst, förutom att jag haft "lite" tur (vilket krävs för att vinna över 1000 pers), är att jag helt enkelt är bättre på att spela turneringar. har lättare att koncentrera mig och framförallt lättare att lägga mig, samt att jag är rätt bra på att spela på lägen/spelare i stället för kort.

 

tror det är väldigt individuellt vad som är bäst att satsa på. förmodligen är det bäst att testa sig fram.

 

jag försöker spela in insatserna till turneringar (+ lite till) på cg och har utöver detta lyckats skrapa ihop ca 10 000 dollar de 3,5 senaste månader genom turneringsspel.

 

anledningen till att jag spelar så mycket mer cg än vad jag gör turneringar är att det inte är ofta jag har tid att sitta den tid som krävs för en turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vinner mest på S&G's (läs vinner endast!). Har inte tålamodet att spela vanlig cash/ringgames, eller det funkar helt enkelt inte för mig.

Jag är hyffsat bra på HU, men det är för mycket lotto i det.

En sit&go är över på 25-50 minuter. Jag spelar från 5+0,5 till 30+3$.

För att minimera riskerna/svängningarna spelar jag hellre två 10+1$ samtidigt än en 20+2$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...