Verner18 Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Hej spelade en 9 timmars session inatt och har märkt att magen blir fruktansvärt risig när man sitter ner å lirar rätt länge...nån som har samma problem och bra lösning hur man undviker den lösa magen (rimmar nästan) tacksam för tips / verner Citera
Djens Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Åh herregud vad ajg skrattade när jag läste namnet på tråden gonatt. Citera
Skumdum Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 rubriken stämmer, men var inte så sugen på pizza egentligen, var nog därför. Citera
Loveless Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Låter som du måste äta lite under passen. Citera
Plox Postad 28 Augusti , 2005 Rapport Postad 28 Augusti , 2005 Det är väl bara till att gå ifrån en halvtimme i mellan... förstår inte riktigt problemet? Citera
EL_FishkO Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 knapra på rågkusar medan du spelar Citera
kgl Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 En session på nio timmar är väl (i all fall utan mat) i längsta laget? Testa ta en liten paus efter 4-5 timmar för att äta och bajsa, det är väl inte så kul att sitta i en monsterpot och tvingas välja mellan att lägga kabeln i byxorna och att checkfolda nötterna. EDIT: Jag är inte så mogen. Citera
L1k3t Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Åh herregud vad ajg skrattade när jag läste namnet på tråden När jag såg rubriken var man ju bara tvungen att läsa tråden. Jag har jobbat natt i perioder, och till en början blir man galet risig i kistan. En lasange 03:25 är inte vad magen väntat sig. Fast nu var ju inte det problmet, utan snarare tvärtom. ...det är väl inte så kul att sitta i en monsterpot och tvingas välja mellan att lägga kabeln i byxorna och att checkfolda nötterna. Bälja i dig några koppar kaffe, ta en redig snus. Då behöver du inte välja... Citera
Kena Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Om du söker efter läkemedel så kan jag rekommendera Imodium för akuta diareer Citera
Nocturnal5 Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Jag kan bli rätt uppstressad av pokern ibland och det har en tendens till att sätta sig på magen - så jag får ont. Då fungerar Losec hyfsat bra för att undvika början på magsår. Alltid ett tips om det är så... Citera
Ceritus Postad 29 Augusti , 2005 Rapport Postad 29 Augusti , 2005 Pokern verkar vara en påfrestande hobby/yrke Edit: The mother of all särskrivningar!, som mickey så fint påpekade är nu utbytt till renare svenska Citera
Plox Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Eller så fixar man allt innan man sätter sig framför datorn, dvs. bajs, kiss, mat, kaffe och sömn. Så kan man sitta 5-6 timmar utan problem. Citera
Mikey Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Pokern verkar vara en på frestande hobby/yrke Oh dear god! The mother of all särskrivningar! Citera
rob72 Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Ta regelbundna pauser och ät ordentligt. Citera
jaqk Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Tanken med poker är väl att det är skoj. Är det skoj om man måste käka Losec?! Låter snarare som om pokern har förvandlats till ett jobb som man borde säga upp sig från. Citera
Mikey Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Kan även tillägga att jag inte tycker du ska spela så långa sessioner. Om du blir lite stressad av pokern så är det verkligen inte bra för kroppen, men sedan så kommer du spela mycket sämre under sessionen. Jag tror du må bättre och prestera bättre om du kör lite kortare sessioner. Unna dig lite tid att koppla av och ta nån frukt och något att dricka lite då och då. Du kan ju reflektera över ditt spel under dina vilopauser för övrigt. Eller läs en härlig pokerbok under nån halvtimme! Hitta något som passar dig för att öka din prestation maximalt. Lycka till Citera
Mikey Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Tanken med poker är väl att det är skoj. Är det skoj om man måste käka Losec?! Låter snarare som om pokern har förvandlats till ett jobb som man borde säga upp sig från. Jag tror nog att OPn tycker poker är skoj, och det är därför hon/han spelar så mycket. Därmed betyder inte det att personen i fråga inte kan känna ett stressmoment i pokern som påverkar kroppen och psyket. Jag skulle nog inte påstå att det är vare sig man tar Losec eller inte som avgör om man tycker något är jobbigt eller roligt, men jag vet att det finns bättre alternativ än att stoppa i sig piller mot just detta problem. Citera
jaqk Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Jag tror nog att OPn tycker poker är skoj, och det är därför hon/han spelar så mycket. Okej, låt oss hoppas det. Det är inte min sak. Men många verkar ju i första hand se poker som ett sätt att tjäna en massa pengar. Citera
gdaily Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Att nätpokerspelare fått musarm har jag hört förut. Själv blir jag jävligt stel i ryggen Men i dag hörde jag talas om ett fall av sittsår som drabbat en spelare. Alltså liggsår får gamlingar som inte blir ompysslade på långvården. Får en ung man i sina bästa år ett sittsår, ja då ska man nog ta sig en funderare på om det kanske inte är dags att boka in en semester långt ifrån datorerna... Citera
flibben Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Att nätpokerspelare fått musarm har jag hört förut. Själv blir jag jävligt stel i ryggen Men i dag hörde jag talas om ett fall av sittsår som drabbat en spelare. Alltså liggsår får gamlingar som inte blir ompysslade på långvården. Får en ung man i sina bästa år ett sittsår, ja då ska man nog ta sig en funderare på om det kanske inte är dags att boka in en semester långt ifrån datorerna... Vadå, jag trodde det var status att kunna sitta så länge och spela poker i sträck så att man fick sittsår, jag kanske ska sluta försöka lyckas med den bravuren då? Citera
fraallan Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Va fan skaffa lapptop, så kan du förena nytta med nöje! Citera
parre Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Undrar när första dödsfallet från nätpokern kommer. Jag tänker då på dessa asiater man ibland läser om som suttit i typ 80h i sträck på något internetcafé och lirat olika spel på nätet och till slut kollapsat och dött. Skulle ge upphov till intressanta rubriker i alla fall... mmm, mumma för en kvällstidningsredaktör!! Citera
TotalFarsa Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Undrar när första dödsfallet från nätpokern kommer. Jag tänker då på dessa asiater man ibland läser om som suttit i typ 80h i sträck på något internetcafé och lirat olika spel på nätet och till slut kollapsat och dött. Fast jag hörde imorse på nyheterna att kinas re(gim)gering ska införa inskränkning i hur länge man får spela. Spela tre timmar, vila fem timmar. Fast man får nog ta den nyheten med en nypa salt... /TF - gällde nog f.ö onlinespel av typ RPG... Citera
Saint_Bjorn Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 Fast jag hörde imorse på nyheterna att kinas re(gim)gering ska införa inskränkning i hur länge man får spela. Spela tre timmar, vila fem timmar. Fast man får nog ta den nyheten med en nypa salt... /TF - gällde nog f.ö onlinespel av typ RPG... Jo det gällde väl främst World of Warcraft. Men kan man inte dö av elchock om man kör in näven i bildskärmen? Citera
Recommended Posts