Torsus Postad 30 Augusti , 2005 Rapport Postad 30 Augusti , 2005 raol säger: yukisuke säger: Albert säger: Han residerar nu i Japan där han ska/har gift sig med en japanska som är schackspelare så att han skall få stanna i Japan och inte bli utlämnad. Flyttade han inte nyligen till Island? Tror det... hörde att han fick medborgarskap där. Stämmer precis! De ändrade till och med lagarna på Island för att han skulle kunna beviljas medborgarskap. Strongt för övrigt av Island att våga och orka stå emot USA som utövat saftiga påtryckningar på Island för att de skulle utlämna honom. Mer än vad Sverige skulle mäkta med...(Hoppsan nu blev det visst lite OT av det hela!) Citera
Rosco Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Missade tyvärr programmet.Någon som vet vad den här junisen har för någon ranking. Spelar själv runt 2100 Citera
Farsta55 Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 2528 har han enligt http://www.fide.com/ratings/index.phtml Norrbaggen är född 1990 och alltså 14-15 år nu. Programmet på TV var från 2003 och alltså inte helt aktuellt. Snackades om att han var på väg att bli stormästare men den gränsen är väl 2600 om jag inte minns fel och i så fall har han mer gått bakåt på slutet alltså... Kollar man på de bästa junnisarna ser man att det finns en ukrainare som är född samma år med 2645 i ranking. Citera
jackbalsam Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 toppace säger: jackbalsam säger: Bobby Fischer har ju annars skaffat väldigt sunda åsikter om judar som han gillat att sprida på sistone. var inte han antisemit? Vad jag har hört så är han en ganska extrem antisemit också. Bord ekanske testa en "varning för ironi"-banne rinnan såna här inlägg, så folk inte missuppfattar. Citera
Fairlane Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Farsta55 säger: Snackades om att han var på väg att bli stormästare men den gränsen är väl 2600 om jag inte minns fel och i så fall har han mer gått bakåt på slutet alltså... Nja, man ska lyckas med tre stormästarinteckningar (samt komma över 2500 i ranking). Stormästarinteckingar kan man få på olika sätt, men normalt sett innebär det att ta ett visst antal poäng i en viss tävling. Man kan också får en norm om man har en prestationsranking på över 2600 i en enskild turnering. Citera
cafka Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 För er som missade programmet går en repris om 10 minuter (16:35) på SVT2 idag. *edit* klockmiss TF Citera
TotalFarsa Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 cafka säger: För er som missade programmet går en repris om 10 minuter (17:35) på SVT2 idag. Min klocka är 1628... Visste inte att vi hade två tidszoner i sverige? /TF Citera
Recommended Posts