AvdankadGamer Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan Tjenare! Lite om mig: Jag är en snart 30-årig kille som under universitetstiden (ca tio år sedan) livnärde mig på att spela poker. Allt från SnGs till MTTs och cash game på alla möjliga olika siter. Har nog gjort majoriteten av mina pengar på svs genom åren, främst i turrar skulle jag tro, men också en del från cash game. Jag har genom åren läst en hel del dagböcker här på PF och tycker alltid det är roligt att följa spelare som man också spelar mot på en daglig basis! Anledningen till att jag slutade spela var för att jag flyttade ihop med min dåvarande tjej (som idag är min fru och mamman till min ettåriga son) och kom då fram till att poker inte passade familjelivet speciellt bra just då. Istället skaffade jag mig ett jobb som programmerare (som jag har kvar än idag och trivs jättebra med) tack vare min universitetsutbildning som jag skaffade under tiden jag spelade poker på heltid. Några år har paserat sen dess och just nu är jag pappaledig med grabben och har nyligen hittat tillbaka till intresset som är poker. Jag har därför gjort en liten insättning på SVS och hade tänkt börja på låga stakes och bygga en rulle samtidigt som jag kliver upp i stakes. Som det ser ut just nu i livet så brukar jag ha lite tid att spela när grabben tar sina naps på dagen och på kvällar där jag inte har annat planerat (t.ex. fotbollsträningar eller brädspelskvällar med vänner). Tanken med dagboken är att jag kommer att skriva lite om min grind, visa lite grafer (jag är en riktig graftorsk!) och kanske visa lite handhistorik och tankegångar. Hoppas någon är intresserad, annars kommer jag ha dagboken för att peppa mig själv till att spela! 3 Citera
massive Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan 3 timmar sedan, säger AvdankadGamer : (jag är en riktig graftorsk! Ja me! Nästan så det blir lite pinsamt Vilka stakes börjar du med? Från en som också vet hur det är att bolla och balansera familjeliv med poker. Lycka till! Citera
AvdankadGamer Postad 7 timmar sedan Författare Rapport Postad 7 timmar sedan 8 minuter sedan, säger massive : Vilka stakes börjar du med? Från en som också vet hur det är att bolla och balansera familjeliv med poker. Lycka till! Insättningsgränsen var brutalt låg så började på ungefär 500kr. Jag kommer alltså börja på /0.5kr och köra en ganska aggresiv BRM till att börja med tills jag börjar komma upp till nivåer där man faktiskt spelar om lite pengar så det känns. Stort tack! Ska bli intressant att se hur det går. Utöver föräldraledigheten med ettåringen och lite andra intressen att stå i så har min fru dessutom ett barn sen innan, en fotbollstokig kille som fyller 14 nu i februari. Men hoppas kunna grinda ett par timmar här och där framöver trots det! Håller på med en liten session nu, så slänger upp första grafen hjär i tråden sen när sessionen är klar! 1 Citera
AvdankadGamer Postad 5 timmar sedan Författare Rapport Postad 5 timmar sedan Första av många grafer att komma! Fick in en någon timmes lir efter familjen gått och lagt sig. Ett par dagar till med detta resultat så kan vi börja "skotta" /1. Rullen uppe kring 800kr 😆 Skönt att börja detta lilla projekt med att springa över allin-ev, det var länge sen jag såg den gröna grafen över den gula! Citera
AvdankadGamer Postad 5 timmar sedan Författare Rapport Postad 5 timmar sedan Tänker jag kan bjuda lite på en graf till för alla gemene graftorskar där ute. Jag hade en kort period förra sommaren där jag grindade lite för första gången på den här nya svs-klienten. Spelade då mestadels /0,5 till /2 och flippgudarna var inte på min sida då! Har dock bytt nick nu för mitt nya projekt så jag inte ska blanda ihop någon statistik. Nytt år, nytt projekt, nytt nick! Citera
Recommended Posts