Babushka1 Postad Söndag kl 15:56 Rapport Postad Söndag kl 15:56 16 minuter sedan, säger Snake911 : Om jag förstår rätt nu, så är insättningsgränsen satt på hur mycket du betalar i skatt? Om jag förstått det där rätt så är det riktigt sjukt haha. Jag är inte uppdaterad om detta alls. Tack för föklaringen Klonk och Soldado. Fokuserar bara på att spela poker och har levt under en sten. Det är dock fett omotiverande att behöva sitta och vänta ett helt år för att något ska kicka igång på 2/5 och 5/10 för att där ska vara en fisk involverad. 1/2 vinner man på, men fan vill ju inte sitta och bli någon end boss där... 19BB/100 a 100k händer på 1/2 så har du ca samma disponibla inkomst som en höginkomsttagare efter skatt. Ca 38k. Motsvarande på 2.5/5 är 7.6BB/100 a 100k händer. Vidare är motsvarande på 5/10 är 3.8BB/100 a 100k händer. Tror siffrorna stämmer, sitter och badar. Men min poäng är att det är inte dåligt att göra sitt leverne på 1/2 som endboss. Realistiskt är väl något lägre än 19BB/100, men då får man väl bara spela fler händer. Dock är inte detta jämförbart då detta inte är pensionsgrundande (och lite andra perks man kan få via arbete). Att kunna göra sitt leverne hemifrån har ifs andra fördelar! Spar restid! Tid är oftast värt mer än värderat! Slipper vara PK på en arbetsplats! Bygger inte någon annans företag utan ditt ”egna”. Ursäkta, halkade lite bort från ämnet, men fick fin känsla. Citera
KlonkSteve Postad Söndag kl 15:58 Rapport Postad Söndag kl 15:58 1 minut sedan, säger Babushka1 : 19BB/100 a 100k händer på 1/2 så har du ca samma disponibla inkomst som en höginkomsttagare efter skatt. Ca 38k. Motsvarande på 2.5/5 är 7.6BB/100 a 100k händer. Vidare är motsvarande på 5/10 är 3.8BB/100 a 100k händer. Tror siffrorna stämmer, sitter och badar. Men min poäng är att det är inte dåligt att göra sitt leverne på 1/2 som endboss. Realistiskt är väl något lägre än 19BB/100, men då får man väl bara spela fler händer. Dock är inte detta jämförbart då detta inte är pensionsgrundande (och lite andra perks man kan få via arbete). Att kunna göra sitt leverne hemifrån har ifs andra fördelar! Spar restid! Tid är oftast värt mer än värderat! Slipper vara PK på en arbetsplats! Bygger inte någon annans företag utan ditt ”egna”. Ursäkta, halkade lite bort från ämnet, men fick fin känsla. Dock får man göra sina 100k händer över typ 6 månader, efter att man blivit time-cappad av SVS AKA Time Bandits! Citera
Snake911 Postad Söndag kl 16:00 Författare Rapport Postad Söndag kl 16:00 4 minuter sedan, säger lamern : var det inte det man drömde om som liten när man sparkade boll med kompisarna på garageuppfarten? Jag sparkade inte boll, men det va absolut det jag drömde om som liten. Sen växte jag upp. Citera
Snake911 Postad Söndag kl 16:06 Författare Rapport Postad Söndag kl 16:06 (redigerade) 16 minuter sedan, säger Babushka1 : 19BB/100 a 100k händer på 1/2 så har du ca samma disponibla inkomst som en höginkomsttagare efter skatt. Ca 38k. Motsvarande på 2.5/5 är 7.6BB/100 a 100k händer. Vidare är motsvarande på 5/10 är 3.8BB/100 a 100k händer. Tror siffrorna stämmer, sitter och badar. Men min poäng är att det är inte dåligt att göra sitt leverne på 1/2 som endboss. Realistiskt är väl något lägre än 19BB/100, men då får man väl bara spela fler händer. Dock är inte detta jämförbart då detta inte är pensionsgrundande (och lite andra perks man kan få via arbete). Att kunna göra sitt leverne hemifrån har ifs andra fördelar! Spar restid! Tid är oftast värt mer än värderat! Slipper vara PK på en arbetsplats! Bygger inte någon annans företag utan ditt ”egna”. Ursäkta, halkade lite bort från ämnet, men fick fin känsla. 19bb/100? I villken värld går 19bb/100 att åstadkomma över 100k händer utan att sunrunna? Om någon här kan visa deras graf på över 1 miljon händer på 1/2 där dom har 19bb/100, så tror jag på att 19bb/100 existerar. 8-10bb/100 kan jag köpa. Redan där känns saker rätt krystat om jag ska vara ärlig. Finns inte en chans att 1/2 är hållbart som heltids inkomstkälla. Jag har haft min egna beskärdad del av sunruns, men i längden har saker och ting jämnat ut sig. Redigerad Söndag kl 16:18 av Snake911 Citera
KlonkSteve Postad Söndag kl 16:10 Rapport Postad Söndag kl 16:10 3 minuter sedan, säger Snake911 : 19bb/100? I villken värld går 19bb/100 att åstadkomma över 100k händer utan att sunrunna? Om någon här kan visa deras graf på över 1 miljon händer på 1/2 där dom har 19bb/100, så tror jag på att 19bb/100 existerar. Annars är det skröner. Som endboss kan det nog gå. Han menar ju inte avg reg direkt. 3 Citera
Babushka1 Postad Söndag kl 16:22 Rapport Postad Söndag kl 16:22 10 minuter sedan, säger Snake911 : 19bb/100? I villken värld går 19bb/100 att åstadkomma över 100k händer utan att sunrunna? Om någon här kan visa deras graf på över 1 miljon händer på 1/2 där dom har 19bb/100, så tror jag på att 19bb/100 existerar. 8-10bb/100 kan jag köpa. Redan där känns saker rätt krystat om jag ska vara ärlig. Finns inte en chans att 1/2 är hållbart som heltids inkomstkälla. Spela 200k händer och halvera BB/100-kravet. Citera
Babushka1 Postad Söndag kl 16:23 Rapport Postad Söndag kl 16:23 24 minuter sedan, säger KlonkSteve : Dock får man göra sina 100k händer över typ 6 månader, efter att man blivit time-cappad av SVS AKA Time Bandits! Det är ifs inte bra. Gäller det även på ipoker via SVS-klienten? Citera
Snake911 Postad Söndag kl 16:27 Författare Rapport Postad Söndag kl 16:27 8 minuter sedan, säger KlonkSteve : Som endboss kan det nog gå. Han menar ju inte avg reg direkt. Nja. Jag är skeptisk... 10bb/100 kan jag köpa, men 19bb.. Jag får väl göra en challenge lite senare där jag sitter och gnetar 1/2 över 1 miljon händer för att se om det stämmer... Jag tänker bara på t.ex Bearhund back in the day, när dom stack till Mallorca eller vart det nu var och spelade poker professionellt på 1/2 2/4 2017. Jag menar. om det nu går att göra en heltids inkomst på dom nivåerna, borde vi ju se dom killarna på borden fortfarande? men dom försvann.. Citera
soldado9 Postad Söndag kl 16:35 Rapport Postad Söndag kl 16:35 5 minuter sedan, säger Snake911 : Nja. Jag är skeptisk... 10bb/100 kan jag köpa, men 19bb.. Jag får väl göra en challenge lite senare där jag sitter och gnetar 1/2 över 1 miljon händer för att se om det stämmer... Jag tänker bara på t.ex Bearhund back in the day, när dom stack till Mallorca eller vart det nu var och spelade poker professionellt på 1/2 2/4 2017. Jag menar. om det nu går att göra en heltids inkomst på dom nivåerna, borde vi ju se dom killarna på borden fortfarande? men dom försvann.. Ingen aning men kanske bytt nick eller slutat posta på pf? Jag ligger själv runt 14 utan en hand någonsin i solvern. Såklart kan du ha 19 på nivån om du är bäst. Är ju fortfarande rätt softa games då en industriarbetare forfarande kan slakta micros 2 Citera
lamern Postad Söndag kl 17:07 Rapport Postad Söndag kl 17:07 om någon postar en legit graf med nära 20bb/100 över en miljon händer på /2 skulle jag vilja veta mer om den spelarens liv 2 Citera
Snake911 Postad Söndag kl 17:52 Författare Rapport Postad Söndag kl 17:52 44 minuter sedan, säger lamern : om någon postar en legit graf med nära 20bb/100 över en miljon händer på /2 skulle jag vilja veta mer om den spelarens liv Han springer 19bb/100 på 1/2. Det är hans liv! Citera
KlonkSteve Postad Söndag kl 18:17 Rapport Postad Söndag kl 18:17 1 timme sedan, säger Babushka1 : Det är ifs inte bra. Gäller det även på ipoker via SVS-klienten? Vet inte, men skulle ju tro det. Menar, tid/förlust loggas ju gemensamt, oavsett om du spelar på SvS:s isolerade pool eller på den öppna ipoker-poolen. Citera
Bryggkaffe Postad Söndag kl 18:26 Rapport Postad Söndag kl 18:26 Beror väl mkt på vilken approach man pratar om. Skulle man ha en vadslagning där man tillåts starta bord som under normala omständigheter (inte så troligt) och volymkraven inte är större än att man kan lira typ 6 bord 3-4h om dagen så tror jag cap är minst 25-30bb/100 för en duktig (-are än normalt för nivån-) reg. Men det sjunker väl raskt till 10-15bb ifall man väntlistar sig in på 12 random fullsatta bord, och särskilt om de är 6max. Vill man fånga in alla aspekter kanske det egentligen är vettigare att prata timlön istället för bb/100. 3 Citera
Dinousarien Postad Söndag kl 20:06 Rapport Postad Söndag kl 20:06 (redigerade) Förövrigt så råkade grabben som ringde mig med spelvanor osv försäga sig och outade vad min max insättningsgräns var. Och har fått det ish bekräftat när jag ansökte om insättningsgräns själv med. Det är 10% av ditt totala sparkapital som du kan sätta in per månad om du är nolltaxerande. Givetvis måste man skicka in underlag. Sen är 20bb/100+ inget svårt alls på en trollnivå som /2 på svenskaspel, dem bästa regsen hade dessa winratesen på betydligt högre nivåer innan staten kom in med insättningsgränser. Och om du tableselectar en massa gör det saken bara lättare. Redigerad Söndag kl 20:07 av Dinousarien Citera
Snake911 Postad Söndag kl 21:50 Författare Rapport Postad Söndag kl 21:50 reg. 20bb/100 inkommande. Citera
Snake911 Postad Söndag kl 22:35 Författare Rapport Postad Söndag kl 22:35 (redigerade) nästan 10bb/100 på 40k händer. Faak dom där 20bb/100..Vi kör 25bb/100. Ska bara sluta bli doomswitchad på /10. så löser jag detta. Lycka till att syna AA,KK,QQ,AJ,KJ,QJ,JT på den rivern. Endån rätt close med 99 utan spader... Redigerad Söndag kl 22:37 av Snake911 Citera
Ryback Postad Söndag kl 22:45 Rapport Postad Söndag kl 22:45 Regs som får in bra volym månad efter månad (100-150k händer) och åtminstone får betraktas som hyfsade spelare klarar inte av att hålla nog rulle på siten för att hålla kvar sig på 50 och 100 när månadsskiftet kommer och det verkar snarare vara en regel än ett undantag. Tror ni är helt ute och cyklar när ni försöker uppskatta winrates på SVS. Kanske ett fåtal spelare med exceptionell table selection som närmar sig 15 men vad för volym har de per månad? Kanske inte direkt relevant till diskussionen om möjlig winrate men väldigt relevant när det kommer till den månatliga EVn. 1 Citera
degenstein Postad Måndag kl 01:04 Rapport Postad Måndag kl 01:04 Anledningen till att det inte finns någon med 20bb/100 graf på /2 över stort sample är för att spelare på den nivån redan hunnit klättrat högre 😅 Finns bättre alternativ än att slaska där nere om man kan nå sådan winrate Personligen är jag rätt övertygad att de bästa /10+ regsen hade nått 20bb winrate på /2. 5max, 200bb och ofta dubbelfisk (?). 3 Citera
soldado9 Postad Måndag kl 01:35 Rapport Postad Måndag kl 01:35 2 timmar sedan, säger Snake911 : nästan 10bb/100 på 40k händer. Faak dom där 20bb/100..Vi kör 25bb/100. Ska bara sluta bli doomswitchad på /10. så löser jag detta. Lycka till att syna AA,KK,QQ,AJ,KJ,QJ,JT på den rivern. Endån rätt close med 99 utan spader... Vad snackar du om här? 😅 är väl superstandard linje av honom 😅 Citera
Dinousarien Postad Måndag kl 04:33 Rapport Postad Måndag kl 04:33 3 timmar sedan, säger degenstein : Anledningen till att det inte finns någon med 20bb/100 graf på /2 över stort sample är för att spelare på den nivån redan hunnit klättrat högre 😅 Finns bättre alternativ än att slaska där nere om man kan nå sådan winrate Personligen är jag rätt övertygad att de bästa /10+ regsen hade nått 20bb winrate på /2. 5max, 200bb och ofta dubbelfisk (?). Exakt så! Och har man svårt att förstå att det är enkelt för bra regs att nå så hög winrate på en nivå där många av regsen är halvfiskar så är det för man själv inte är särskilt bra Jag har sett grafer från spelare med 20bb+ winrates över stora samples på svs. Det är definitivt inte omöjligt. 1 Citera
Snake911 Postad Måndag kl 05:51 Författare Rapport Postad Måndag kl 05:51 4 timmar sedan, säger soldado9 : Vad snackar du om här? 😅 är väl superstandard linje av honom 😅 Jaja. Inte så att hans syn är dålig. Toppen av range. Resterande har svårt för att syna ner. Droppar detta med 20bb/200 på /2 sek nu. Köper degesteins resenomang med att där finns dom som kan slå /2 för 20b/100 men dom har gått upp i nivåer. Finns ingen anledning att stanna kvar på en nivå om man slår den för 20bb/100 Va lite sarkastisk i mitt inlägg där jag har nu 40k händer på /5 och har nästan 10bb/100. Jag tror själv att jag inte ligger på den winraten i längden. Har jag tur 5-7bb/100, så duktig som jag är nu. Kan jag nå högre winrate? Utvecklas jag så kanske. Men vi får se över ett större sample. Är långt ifrån någon top reg på dom här nivåerna. Roliga diskussioner. Ännu lever PF! 1 Citera
HampusGabriel Postad Måndag kl 08:23 Rapport Postad Måndag kl 08:23 9 timmar sedan, säger Snake911 : Lycka till att syna AA,KK,QQ,AJ,KJ,QJ,JT Gto mässigt ska dom ha väldigt få av dessa combos till river, då dom antingen går stor cbet eller XR är min tanke iaf speciellt explo mässigt mot dom. Tror dom blir väldigt cappade till 99-TT på rivern. Kanske komm med den nörd kommentar nu Tror iaf de är väldigt möjligt att ha 20bb/100 på /2 speciellt när man köper in för 200bb djupt Citera
Johan_Beta Postad Måndag kl 09:13 Rapport Postad Måndag kl 09:13 17 timmar sedan, säger Babushka1 : 19BB/100 a 100k händer på 1/2 så har du ca samma disponibla inkomst som en höginkomsttagare efter skatt. Ca 38k. Motsvarande på 2.5/5 är 7.6BB/100 a 100k händer. Vidare är motsvarande på 5/10 är 3.8BB/100 a 100k händer. Tror siffrorna stämmer, sitter och badar. Men min poäng är att det är inte dåligt att göra sitt leverne på 1/2 som endboss. Realistiskt är väl något lägre än 19BB/100, men då får man väl bara spela fler händer. Dock är inte detta jämförbart då detta inte är pensionsgrundande (och lite andra perks man kan få via arbete). Att kunna göra sitt leverne hemifrån har ifs andra fördelar! Spar restid! Tid är oftast värt mer än värderat! Slipper vara PK på en arbetsplats! Bygger inte någon annans företag utan ditt ”egna”. Ursäkta, halkade lite bort från ämnet, men fick fin känsla. Om du långsiktigt lyckas monetärt med poker så hade du i 99 fall av 100 haft ett bättre liv med ett vanligt arbete eftersom du då hade haft ett skill set som hade givit dig ett stimulerande och välbetalt jobb med tid. Du hade förmodligen tjänat mer pengar, du hade haft ett mer stimulerande socialt liv (kärlek & vänner) och rutinerna hade varit bra för din hälsa. 1 Citera
Ola Brandborn Postad Måndag kl 09:26 Rapport Postad Måndag kl 09:26 11 minuter sedan, säger Johan_Beta : Om du långsiktigt lyckas monetärt med poker så hade du i 99 fall av 100 haft ett bättre liv med ett vanligt arbete eftersom du då hade haft ett skill set som hade givit dig ett stimulerande och välbetalt jobb med tid. Du hade förmodligen tjänat mer pengar, du hade haft ett mer stimulerande socialt liv (kärlek & vänner) och rutinerna hade varit bra för din hälsa. Värt att notera är också att ett IRL-jobb blir vanligtvis bättre och bättre med åren (mer lön eller intressantare arbetsuppgifter) medan pokergrinden blir sämre och sämre med åren (bonusförbud, färre sajter att spela på, färre dåliga motståndare etc). 4 Citera
Snake911 Postad Måndag kl 10:08 Författare Rapport Postad Måndag kl 10:08 (redigerade) 1 timme sedan, säger HampusGabriel : Gto mässigt ska dom ha väldigt få av dessa combos till river, då dom antingen går stor cbet eller XR är min tanke iaf speciellt explo mässigt mot dom. Tror dom blir väldigt cappade till 99-TT på rivern. Kanske komm med den nörd kommentar nu Tror iaf de är väldigt möjligt att ha 20bb/100 på /2 speciellt när man köper in för 200bb djupt Du har rätt. Jag kan också spela denna annorlunda teoretiskt. Det är inte ett måste att gå bet, bet, jam. Men teoretiskt är det inte -EV. Han har nog fortfarande AJ, QJ, KJ,KT, QT, JT på rivern. Hade hellre föredragit en 6a med spader på rivern, lite ev skillnad. Har jag tur xR han inte AA,QQ, KK och jag får sätta press på dom händerna med. Redigerad Måndag kl 10:09 av Snake911 Citera
Recommended Posts