Gå till innehåll

NLT - Trycka här med bottomtwo?

Recommended Posts

Postad

read på Sqlikeapig är att han e en ganska tajt multitablare, aldrig sett honom med stora stackar nån gång dock, så överbra är han inte.

Min image?

Semi LAG, har spelat Ganska tajt faktiskt (tycker jag, hehe).

Hur hade ni spelat om ni suttit i denna situation?

Och kom inte med nåt jävla skitsnack "Fold preflop" och sånt, det här är min stil.

***** Hand History for Game 2599927499 *****

$200 NL Texas Hold'em - Friday, August 26, 05:37:43 EDT 2005

Table Table 48902 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: TIRAKMISUKK ( $137.80 )

Seat 2: Sqlikeapig ( $225.25 )

Seat 3: Extreme412 ( $67 )

Seat 4: Crackys ( $194.95 )

Seat 5: Djens ( $337.40 )

Seat 6: BelAir_ ( $104.71 )

TIRAKMISUKK posts small blind [$1].

Sqlikeapig posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to djens[ 4s 2s ]

Extreme412 calls [$2].

Crackys folds.

djens raises [$7].

BelAir_ folds.

TIRAKMISUKK folds.

Sqlikeapig calls [$5].

Extreme412 calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 2d, Th, 4h ]

Sqlikeapig checks.

Extreme412 checks.

djens bets [$20].

Sqlikeapig raises [$40].

huh?

Postad

Jafan..tryck på...med din tableimage så skulle då ivf jag kunna raisa med en hel del händer mot dig där. Men miniraisen kändes lite skum...flushdrag möjligen? Kombinerat drag? Men trycka på skulle jag gjort.

Postad

Få se nu, du höjer upp med en skithand och träffar hårt. Då finns väl inget annat än att raisa tillbaka hårt när han reraisar? Bottentvå är ju alldeles för sunkigt för att slöspela. Om du ofta trycker all in med sämre händer så passar det ju bra att göra här också.

Postad

given all-in tycker jag i det läget. Han borde raisat pre med 1010, och de låga seten är inte så troliga när du har 24. Sen är hans stack heller inte vidare djup. a10 tycker jag är den möjligaste handen på hans limpsyn pre. :club:

Postad

Jag hade nog inte gått allin, jag hade valueraisat till 100-110 och sedan gått allin oavsett turn. Som han gör nu ser jag det som han kan ha tre händer: färgdrag (med två överkort), AT, JJ eller set (minst troligt)

Postad

Många (?) som raisar pre-flop är inte blyga på ett pottbet på floppen, oavsett flop. Många (?) vet om detta och kör en raise för att se om pre-flopraisaren menar allvar med sitt bet.

Jag kan ju ha fel, men jag tycker inte att hans miniraise betyder ett jävla skit. Vi måste ju tro att han inte synat med T4 eller T2, så du ligger egentligen bara efter mot floppat set. Rent generellt så lär du ha bäst hand mot en raise... Men eftersom du säger att han är tajt så är nog all-in tveksamt, då lär du inte få syn av speciellt många fler händer än seten.

(Jag har druckit några whiskey, bara så du vet :D )

Postad

Mkt intressant, och jag tror att LFX förslag är bäst eftersom det är en bra hand, dock en väldigt sårbar sådan. Dock skulle jag saktat ner på turn om brädan parat sig (med en T Dvs)

Aktuella handförloppet?

Turn K och han checkar, jag checkar bakom

river A, ahn checkar och jag checkar bakom.

(Jag valuebettar inte mot den här killen)

Showdown?

QQ hade han. Och detta är väl rätt standardspel med QQ ?

Postad

Tänkte skriva att det där är nog standardspel med AA/KK/QQ om man är uppe mot en lös och agressiv spelare (som han säkert vet att du är) som du är, ta det lugnt innan floppen och inte visa styrka och sen på floppen slå om din bet som han vet kommer komma för att tjäna lite extra.

Postad

Tycker du ska beta turn när han checkar. Han har ju knappast set så överpar eller typ AT verkar ju mest rimligt, kan inte ge gratiskort med bottom two eftersom du så lätt blir utdragen. Raisar han igen kan du gott lägga dig. Å andra sidan tycker jag du ska göra en re-raise på floppen till typ 100.

Är väl sådär att raisa 42s i CO preflop... 42 är ju rätt sunkig eftersom den inte har lika många stegechanser som fin-fina 65 t.ex. men kan väl nästan inte vara fel att raisa any two shorthanded i CO mot en limpare.