Gå till innehåll

NLT - Trn, 29/8, Online, post-game snack!


QoS

Recommended Posts

Så var man ute....

 

11:e för två veckor sedan 7:a nu.. Går åt rätt håll iaf... :D

Har lärt mig lite sedan sist 8)

 

 

 

 

 

Nästa turnering får vi sätta en jättebounty på dig så vi får slut på de här topplaceringarna ;)

 

Tycker vi tar det i denna turneringen istället :lol:

 

 

Mr_Mitac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma som nusse, all tur före finalbordet. Fick bluffa sönder mig och vann en hel del potter. Upp och ner som en jojo i chipcounten, spelade relativt löst men vågade inte betta ut ordentligt i några potter och blev synad hårt (ganska kass).

 

Nyckelpotter va nog AKs mot candolims QQ när vi va fem kvar, slaktade halva min stack. Ett par stora par men alla foldade till mig :)

 

Sen Kd4 på en diamond flop innehållande en fyra, checkraisade chippon all-in och han synade med toppair och jag fick ingen tur och va ute som femma :)

cards     win   %win      lose  %lose       tie   %tie        EV
4c Kd 1032796  51.64    967204  48.36         0   0.00     0.516
Qh Jh  967204  48.36   1032796  51.64         0   0.00     0.484

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar tackar!!

 

Jag måste erkänna att jag trodde aldrig jag skulle vinna denna. Fanns inte i tanken.. Första bordet satt jag med t.ex Nusseman, shit va respekt jag visade för dig.. Jag vågade inte gå in i potten och jag foldade fanimej QQ efter din reraise.. ;) Men det var kanske klokt, vad vet jag. (gick in och kollade efter lite inlägg som du gjort, och det första jag hittade var att du hade vunnit en större turnering, det gjorde det inte lättare..:)

 

Spelade solid poker och bluffade inte en gång fram till plats 14-15. Där blev det lite flopbluffar i första position och det gick hem.. Sedan är jag ingen bra Turnspelare, antingen all-in eller muck.. Har fan inga nerver..:)

 

Nåväl, tur med kort och floppar gjorde att jag kom så långt.. Detta kommer nog inte att upprepas i första taget, men jag hade så jäkla kul så det spelar fan ingen roll..

 

Tack QoS för ditt engagemang och din sköna humor.. Ser fram emot nästa turnering..

 

Vi synes!

 

GuzTen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till segern!

 

Första bordet satt jag med t.ex Nusseman, shit va respekt jag visade för dig.. Jag vågade inte gå in i potten och jag foldade fanimej QQ efter din reraise.. ;) Men det var kanske klokt, vad vet jag. (gick in och kollade efter lite inlägg som du gjort, och det första jag hittade var att du hade vunnit en större turnering, det gjorde det inte lättare..:)

 

Ja, du var lite vek i början, men sen kunde jag inte hitta syn en enda gång vid finalbordet. Bra timing på dina bet där.

 

Spelade solid poker och bluffade inte en gång fram till plats 14-15. Där blev det lite flopbluffar i första position och det gick hem.. Sedan är jag ingen bra Turnspelare, antingen all-in eller muck.. Har fan inga nerver..:)

 

All-in eller muck är ju ett hyfsat effektivt sätt att lira, speciellt mot lite halvbra motstånd. Posta gärna någon eller några intressanta händer i Hand history forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte på en hedersam 25-nånting plats. Spelade som vanligt för löst, hade också rejält otur när mina 94s inte stod mot Guztens KJo allin preflop efter att han slog om när jag skulle sno hans mörk. Jag floppade paret (han med), men varken turn eller river gav mig det förväntade tvåparet/trissen, och runner-runner färgen kom inte heller. 24h är riggat.

 

Trots att Nusseman lovade att jag skulle få dubbla mot honom (tror QoS an vittna om detta faktum!) så visade det sig att han antingen ljög, eller att 24h är überriggat, då jag semibluffade allin med Q2s när TJK låg på bordet efter att min blindsteal misslyckats. På något underligt sätt så höll hans K6, och jag åkte ut. Måste tilläggas att Nusse hade oerhörd tur tidigare i turneringen, då hans AA höll mot Ekenstars QQ allin preflop. Att essen håller i viktiga lägen i turneringar händer inte ofta!

 

Inte så mycket att säga egentligen, den enda vettiga handen jag hade var när jag floppade trissen med QJo på handen i BB, och när mitt par i sjuor med 97o höll mot nån shortstacks färgdrag i börjhan, annars levde jag mest på blindsteals, bluffar och annat löst spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en hand som jag såhär i efterhand skulle ha lirat :)

Jag har T9s på knappen på finalbordet. Någonting_1980 (som jag tyckt spelat förbannat tight) raisar före mig till 2xBB, så jag blev sådär osäker på om han hade jättehanden allan eller om det va en steal. Kom fram till att han inte hade mer än KJ och nusse försökte bluffa ut honom och misslyckades.

Iaf hade jag fått en liten straightflush på turn, vilket va lite retligt för det stog och vägde lite där vem som skulle ta ordentlig chippo för nusse hade precis gått ner och det va relativt jämnt i toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...