Gå till innehåll

En NLH-Gubbes Grubblerier


Joshua

Recommended Posts

Egentligen hade jag tänkt starta den här dagboken först i början av oktober, men jag blev inspirerad av den nyfunna spirande aktiviteten här på forumet! Jag är en gammal gubbe som alltid varit bra på att uppfinna ursäkter till varför det inte gått bättre för mig vid pokerborden. I slutet av augusti hittade jag tillbaka till SvS efter att ha ledsnat på att donera till zoomarna på Pokerstars. 

Som synes i bilden över mitt resultat på SEK-borden nedan har jag hoppat som en jojo mellan olika nivåer. Än så länge har jag inte fått ihop så många händer, men sanningen är att jag borde fokusera på att inte spela högre än /5. Jag sprang bra i början och dök även in på euroborden i ett anfall av hybris (snabbt -1K euro fattigare). Nu när verkligheten kommit ikapp tänkte jag försöka stanna på min "kompetensnivå" åtminstone tills dess att jag hunnit göra jobbet i solverlandet.

SvS har för övrigt belagt mig med en insättningsgräns på strax under 3K sek. Jag ska kontakta supporten för att försöka höja den. Lite smått tiltande att behöva short-stacka för att kunna spela det antal bord man vill, men jag får skylla mig själv för att jag spelade mot för bra motstånd framförallt på euroborden. Förhoppningsvis går det fort att höja gränsen, annars är ju i alla fall oktober-nollställningen snart här. 

Är det något annat ni undrar över så är det givetvis bara att fråga!

 

augseptSEKpokerresultat.png

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger KINGVON :

amen hurra! ännu en farbror som kmr sitta och äga en dag in och dag ut..

Lycka till gamle man! nick och sådant framkommer väl så småningom så syns vi vid borden!

Ähum, frågan är vem som äger vem... 😉

Angående det så kan jag avslöja mitt nuvarande nick genom att posta en av mina självsäkra snapcalls mot dig nedan!

hh20240921.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, säger Joshua :

Ähum, frågan är vem som äger vem... 😉

Angående det så kan jag avslöja mitt nuvarande nick genom att posta en av mina självsäkra snapcalls mot dig nedan!

hh20240921.png

Jamen sedär, var faktiskt en av dom nicken jag misstänkte. Många andra är ju såna säregna individer med rätt orimlig spelstil :D

men då brukar du ju spela rätt mkt, har för mig vi suttit rätt många timmar tsm och bombat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Joshua :

Egentligen hade jag tänkt starta den här dagboken först i början av oktober, men jag blev inspirerad av den nyfunna spirande aktiviteten här på forumet! Jag är en gammal gubbe som alltid varit bra på att uppfinna ursäkter till varför det inte gått bättre för mig vid pokerborden. I slutet av augusti hittade jag tillbaka till SvS efter att ha ledsnat på att donera till zoomarna på Pokerstars. 

Som synes i bilden över mitt resultat på SEK-borden nedan har jag hoppat som en jojo mellan olika nivåer. Än så länge har jag inte fått ihop så många händer, men sanningen är att jag borde fokusera på att inte spela högre än /5. Jag sprang bra i början och dök även in på euroborden i ett anfall av hybris (snabbt -1K euro fattigare). Nu när verkligheten kommit ikapp tänkte jag försöka stanna på min "kompetensnivå" åtminstone tills dess att jag hunnit göra jobbet i solverlandet.

SvS har för övrigt belagt mig med en insättningsgräns på strax under 3K sek. Jag ska kontakta supporten för att försöka höja den. Lite smått tiltande att behöva short-stacka för att kunna spela det antal bord man vill, men jag får skylla mig själv för att jag spelade mot för bra motstånd framförallt på euroborden. Förhoppningsvis går det fort att höja gränsen, annars är ju i alla fall oktober-nollställningen snart här. 

Är det något annat ni undrar över så är det givetvis bara att fråga!

 

augseptSEKpokerresultat.png

Gl. Tyvärr tveksamt du kan höja gränserna själv. Dom kikar väl taxeringen och sätter gränsen därifrån? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger soldado9 :

Gl. Tyvärr tveksamt du kan höja gränserna själv. Dom kikar väl taxeringen och sätter gränsen därifrån? 

Man kan skicka in underlag på att man har tillgångar på banken eller liknande så höjer dem direkt. Har för mig att man får ha 10% av sina totala tillgångar man kan uppvisa som insättningsgräns per månad.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger soldado9 :

Gl. Tyvärr tveksamt du kan höja gränserna själv. Dom kikar väl taxeringen och sätter gränsen därifrån? 

TY! Angående gränserna så letade jag runt lite på SvS-hemsidan och hittade följande sida:

https://spela.svenskaspel.se/spelkoll/andring-av-insattningsgranser

Enligt deras exempel kan man höja insättningsgränsen till 10K/mån om man har 120K på ett bankkonto (12 mån * 10K antar jag). Dessutom verkar inte pengar på ISK räknas, även om man ligger likvid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger Joshua :

TY! Angående gränserna så letade jag runt lite på SvS-hemsidan och hittade följande sida:

https://spela.svenskaspel.se/spelkoll/andring-av-insattningsgranser

Enligt deras exempel kan man höja insättningsgränsen till 10K/mån om man har 120K på ett bankkonto (12 mån * 10K antar jag). Dessutom verkar inte pengar på ISK räknas, även om man ligger likvid.

Mina pengar på ISK räknades. Dem höjde gränsen utifrån det underlag jag skickade in från avanza.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, säger Dinousarien :

Mina pengar på ISK räknades. Dem höjde gränsen utifrån det underlag jag skickade in från avanza.

Tack för infon, det beskedet underlättar mycket! Då ska jag skicka in underlag snarast.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är gränsen redan höjd!

Skönt att slippa spela med scared money, det gick inte alls om jag ska vara ärlig. Jag drog mig för att bluffa, och när jag väl kom till skott så sizade jag ner i ren feghet. Nu kommer ni känna igen mitt spel igen, på gott och ont 😉

Jag har även bestämt mig för att spela utan stödhjul och därmed stängt av RunItTwice. Ärligt talat visste jag inte att det var ett irritationsmoment för andra spelare. Jag vill ju framförallt inte att folk ska dra sig för att spela mot mig.

Vi syns vid SvS-borden ikväll!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Joshua :

Nu är gränsen redan höjd!

Skönt att slippa spela med scared money, det gick inte alls om jag ska vara ärlig. Jag drog mig för att bluffa, och när jag väl kom till skott så sizade jag ner i ren feghet. Nu kommer ni känna igen mitt spel igen, på gott och ont 😉

Jag har även bestämt mig för att spela utan stödhjul och därmed stängt av RunItTwice. Ärligt talat visste jag inte att det var ett irritationsmoment för andra spelare. Jag vill ju framförallt inte att folk ska dra sig för att spela mot mig.

Vi syns vid SvS-borden ikväll!

Det var ju otroligt snällt av dig. Varför skulle folk dra sig för att spela mot en RIT-spelare menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger lamern :

om run it twice användande väcker känslor har man antingen inte mycket som pågår i livet eller så balanserar man på gränsen till psykbryt 😅

Instämmer Om RIT väcker känslor så är det ju bara bra tänker jag. Tror tyvärr inte det väger upp dom negativa aspekten av att köra RIT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Rhetoric :

Det var ju otroligt snällt av dig. Varför skulle folk dra sig för att spela mot en RIT-spelare menar du?

Jag tänkte att recs föredrar att det gamblas mer vid borden. Det var dock mest ett intryck jag fått den senaste tiden, jag har ju inte gjort någon statistiskt säkerställd opinionsundersökning direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger Joshua :

Jag tänkte att recs föredrar att det gamblas mer vid borden. Det var dock mest ett intryck jag fått den senaste tiden, jag har ju inte gjort någon statistiskt säkerställd opinionsundersökning direkt.

Fair. Missuppfattade det som att du ville visa hänsyn till regsen som whinat här över RIT denna veckan. Att regs undviker dig är ju knappast negativt tänkte jag :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger lamern :

om run it twice användande väcker känslor har man antingen inte mycket som pågår i livet eller så balanserar man på gränsen till psykbryt 😅

RIT är det enda som betyder något i mitt liv och jag kommer inte skammas till att tycka annorlunda

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags för en summering av månaden.

Eftersom dagboken är nystartad så tar jag med resultaten from comebacken på SvS den 21 augusti. Som jag var inne på redan i mitt första dagboksinlägg, så är resultatet tyngt av en misslyckat försök att spela lite högre upp, framförallt på euroborden.
ResultatSept2024AllaLimits.png.2469f4545793c53c32977e2efe7d07d5.png

Trots den totala förlusten så räddas bb-grafen nedan av att det gått bra på /2 (+18 bb/100) och /5 (+10 bb/100). Därför tänker jag hålla mig på dessa nivåer ett tag framöver. Kanske kan jag använda ett hjälpmedel som Jurojin eller liknande för att komma upp i fler än de 4 bord jag spelar för närvarande. Jag tänker lägga en hel del tid på spelande nästa månad, så det vore roligt om jag även kunde komma upp betydligt i volym.

GrafSept2024AllaLimits.png.59e9923aabf32be33f4b704fa017b00c.png

Avslutningsvis så sneglar jag på att börja betala för den dyraste prenumerationen för cashgames hos GTOwizard. Dumsnål som jag är så sitter jag med deras billigaste prenumeration just nu. Bland annat vore det intressant att tvinga in deras AI-solver i noder som GTO-biblioteket inte föredrar, men som mina motspelare envisas med att besöka. Att studera hur deras AI-solver tar sig an verklighetens ranges i olika noder vore också intressant. Givetvis handlar det inte om memorering, utan att försöka hitta saker som kan generaliseras och förhoppningsvis användas vid borden i framtiden.
 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg start, men inte hela världen, bara ta nya tag!

Angående Jurojin tycker jag det absolut är värt det. Har ju fler funktioner än bara tiling också. tex skulle inte jag kunna spela utan hotkeys längre när man blivit van med en sån sak. Sen har man geometric betsize vilket kan vara nice i vissa spots också. Priset är ju inte farligt heller (jämfört med GTOW).

Är också sugen på högsta GTOw men kan inte riktigt motivera det så länge inte mina egna resultat ser bättre ut

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger aml :

Angående Jurojin tycker jag det absolut är värt det. Har ju fler funktioner än bara tiling också. tex skulle inte jag kunna spela utan hotkeys längre när man blivit van med en sån sak. Sen har man geometric betsize vilket kan vara nice i vissa spots också. Priset är ju inte farligt heller (jämfört med GTOW).

Tack för infon!

På Pokerstars spelade jag med den klientens egna hotkeys-lösning. Egendefinierade hotkeys är definitivt någonting jag saknat på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade just Jurojin lite över en timme på SvS. Lyckades minreraisa pre ett par gånger, men det var mitt eget fel 😳. Tror det var mot samma spelare varje gång, så han undrar nog om jag var sjuk eller nåt.

I övrigt gick det smidigt. Det tog ett tag att ställa in allting före sessionen, men det är ju mest ett tecken på hur kraftfullt programmet är. När man väl vänjer sig går det säkert att spela betydligt fler än de 6 bord jag provade med nyss.

Ska käka lite, sedan blir det ett pass till!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kort liten update såhär på kvällskvisten kan man ju bjuda på! Ska snart äta lite innan jag spelar nattsuddar-passet på SvS.

Jag har startat Oktober med en liten downswing, som sammanfaller med att jag spelat fler bord än tidigare. Framförallt säger filtrerandet i trackern att jag spelar riktigt uselt multiway. Efter att ha tittat närmare på handhistoriken kan jag bara hålla med. Skräckmästaren Stephen King kunde inte skrivit otäckare handhistorik, även om han hade lagt manken till.

Så jag drar ner lite på antalet bord, och börjar folda oftare multiway. Med andra ord är det fritt fram att satsa som galningar mot mig nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, säger Joshua :

Framförallt säger filtrerandet i trackern att jag spelar riktigt uselt multiway. Efter att ha tittat närmare på handhistoriken kan jag bara hålla med.

Kan du inte lägga upp någon hand :) Är alltid roligt å se. ( Å vi alla spelar ju dåligt ibland så lite roligt att skratta åt också )

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...