Joshua Postad 23 September , 2024 Rapport Postad 23 September , 2024 Egentligen hade jag tĂ€nkt starta den hĂ€r dagboken först i början av oktober, men jag blev inspirerad av den nyfunna spirande aktiviteten hĂ€r pĂ„ forumet! Jag Ă€r en gammal gubbe som alltid varit bra pĂ„ att uppfinna ursĂ€kter till varför det inte gĂ„tt bĂ€ttre för mig vid pokerborden. I slutet av augusti hittade jag tillbaka till SvS efter att ha ledsnat pĂ„ att donera till zoomarna pĂ„ Pokerstars. Som synes i bilden över mitt resultat pĂ„ SEK-borden nedan har jag hoppat som en jojo mellan olika nivĂ„er. Ăn sĂ„ lĂ€nge har jag inte fĂ„tt ihop sĂ„ mĂ„nga hĂ€nder, men sanningen Ă€r att jag borde fokusera pĂ„ att inte spela högre Ă€n /5. Jag sprang bra i början och dök Ă€ven in pĂ„ euroborden i ett anfall av hybris (snabbt -1K euro fattigare). Nu nĂ€r verkligheten kommit ikapp tĂ€nkte jag försöka stanna pĂ„ min "kompetensnivĂ„" Ă„tminstone tills dess att jag hunnit göra jobbet i solverlandet. SvS har för övrigt belagt mig med en insĂ€ttningsgrĂ€ns pĂ„ strax under 3K sek. Jag ska kontakta supporten för att försöka höja den. Lite smĂ„tt tiltande att behöva short-stacka för att kunna spela det antal bord man vill, men jag fĂ„r skylla mig sjĂ€lv för att jag spelade mot för bra motstĂ„nd framförallt pĂ„ euroborden. Förhoppningsvis gĂ„r det fort att höja grĂ€nsen, annars Ă€r ju i alla fall oktober-nollstĂ€llningen snart hĂ€r. Ăr det nĂ„got annat ni undrar över sĂ„ Ă€r det givetvis bara att frĂ„ga!  6 Citera
KINGVON Postad 23 September , 2024 Rapport Postad 23 September , 2024 amen hurra! Ànnu en farbror som kmr sitta och Àga en dag in och dag ut.. Lycka till gamle man! nick och sÄdant framkommer vÀl sÄ smÄningom sÄ syns vi vid borden! 1 Citera
Joshua Postad 23 September , 2024 Författare Rapport Postad 23 September , 2024 1 timme sedan, sĂ€ger KINGVON : amen hurra! Ă€nnu en farbror som kmr sitta och Ă€ga en dag in och dag ut.. Lycka till gamle man! nick och sĂ„dant framkommer vĂ€l sĂ„ smĂ„ningom sĂ„ syns vi vid borden! Ăhum, frĂ„gan Ă€r vem som Ă€ger vem... đ AngĂ„ende det sĂ„ kan jag avslöja mitt nuvarande nick genom att posta en av mina sjĂ€lvsĂ€kra snapcalls mot dig nedan! Citera
KINGVON Postad 23 September , 2024 Rapport Postad 23 September , 2024 15 minuter sedan, sĂ€ger Joshua : Ăhum, frĂ„gan Ă€r vem som Ă€ger vem... đ AngĂ„ende det sĂ„ kan jag avslöja mitt nuvarande nick genom att posta en av mina sjĂ€lvsĂ€kra snapcalls mot dig nedan! Jamen sedĂ€r, var faktiskt en av dom nicken jag misstĂ€nkte. MĂ„nga andra Ă€r ju sĂ„na sĂ€regna individer med rĂ€tt orimlig spelstil men dĂ„ brukar du ju spela rĂ€tt mkt, har för mig vi suttit rĂ€tt mĂ„nga timmar tsm och bombat Citera
soldado9 Postad 23 September , 2024 Rapport Postad 23 September , 2024 10 timmar sedan, sĂ€ger Joshua : Egentligen hade jag tĂ€nkt starta den hĂ€r dagboken först i början av oktober, men jag blev inspirerad av den nyfunna spirande aktiviteten hĂ€r pĂ„ forumet! Jag Ă€r en gammal gubbe som alltid varit bra pĂ„ att uppfinna ursĂ€kter till varför det inte gĂ„tt bĂ€ttre för mig vid pokerborden. I slutet av augusti hittade jag tillbaka till SvS efter att ha ledsnat pĂ„ att donera till zoomarna pĂ„ Pokerstars. Som synes i bilden över mitt resultat pĂ„ SEK-borden nedan har jag hoppat som en jojo mellan olika nivĂ„er. Ăn sĂ„ lĂ€nge har jag inte fĂ„tt ihop sĂ„ mĂ„nga hĂ€nder, men sanningen Ă€r att jag borde fokusera pĂ„ att inte spela högre Ă€n /5. Jag sprang bra i början och dök Ă€ven in pĂ„ euroborden i ett anfall av hybris (snabbt -1K euro fattigare). Nu nĂ€r verkligheten kommit ikapp tĂ€nkte jag försöka stanna pĂ„ min "kompetensnivĂ„" Ă„tminstone tills dess att jag hunnit göra jobbet i solverlandet. SvS har för övrigt belagt mig med en insĂ€ttningsgrĂ€ns pĂ„ strax under 3K sek. Jag ska kontakta supporten för att försöka höja den. Lite smĂ„tt tiltande att behöva short-stacka för att kunna spela det antal bord man vill, men jag fĂ„r skylla mig sjĂ€lv för att jag spelade mot för bra motstĂ„nd framförallt pĂ„ euroborden. Förhoppningsvis gĂ„r det fort att höja grĂ€nsen, annars Ă€r ju i alla fall oktober-nollstĂ€llningen snart hĂ€r. Ăr det nĂ„got annat ni undrar över sĂ„ Ă€r det givetvis bara att frĂ„ga!  Gl. TyvĂ€rr tveksamt du kan höja grĂ€nserna sjĂ€lv. Dom kikar vĂ€l taxeringen och sĂ€tter grĂ€nsen dĂ€rifrĂ„n? Citera
Dinousarien Postad 23 September , 2024 Rapport Postad 23 September , 2024 39 minuter sedan, sÀger soldado9 : Gl. TyvÀrr tveksamt du kan höja grÀnserna sjÀlv. Dom kikar vÀl taxeringen och sÀtter grÀnsen dÀrifrÄn? Man kan skicka in underlag pÄ att man har tillgÄngar pÄ banken eller liknande sÄ höjer dem direkt. Har för mig att man fÄr ha 10% av sina totala tillgÄngar man kan uppvisa som insÀttningsgrÀns per mÄnad. 1 Citera
aml Postad 23 September , 2024 Rapport Postad 23 September , 2024 2 timmar sedan, sĂ€ger soldado9 : Gl. TyvĂ€rr tveksamt du kan höja grĂ€nserna sjĂ€lv. Dom kikar vĂ€l taxeringen och sĂ€tter grĂ€nsen dĂ€rifrĂ„n? SĂ„ sjukt đ Citera
Joshua Postad 23 September , 2024 Författare Rapport Postad 23 September , 2024 3 timmar sedan, sÀger soldado9 : Gl. TyvÀrr tveksamt du kan höja grÀnserna sjÀlv. Dom kikar vÀl taxeringen och sÀtter grÀnsen dÀrifrÄn? TY! AngÄende grÀnserna sÄ letade jag runt lite pÄ SvS-hemsidan och hittade följande sida: https://spela.svenskaspel.se/spelkoll/andring-av-insattningsgranser Enligt deras exempel kan man höja insÀttningsgrÀnsen till 10K/mÄn om man har 120K pÄ ett bankkonto (12 mÄn * 10K antar jag). Dessutom verkar inte pengar pÄ ISK rÀknas, Àven om man ligger likvid. Citera
Dinousarien Postad 24 September , 2024 Rapport Postad 24 September , 2024 21 timmar sedan, sÀger Joshua : TY! AngÄende grÀnserna sÄ letade jag runt lite pÄ SvS-hemsidan och hittade följande sida: https://spela.svenskaspel.se/spelkoll/andring-av-insattningsgranser Enligt deras exempel kan man höja insÀttningsgrÀnsen till 10K/mÄn om man har 120K pÄ ett bankkonto (12 mÄn * 10K antar jag). Dessutom verkar inte pengar pÄ ISK rÀknas, Àven om man ligger likvid. Mina pengar pÄ ISK rÀknades. Dem höjde grÀnsen utifrÄn det underlag jag skickade in frÄn avanza. 1 Citera
Joshua Postad 24 September , 2024 Författare Rapport Postad 24 September , 2024 45 minuter sedan, sÀger Dinousarien : Mina pengar pÄ ISK rÀknades. Dem höjde grÀnsen utifrÄn det underlag jag skickade in frÄn avanza. Tack för infon, det beskedet underlÀttar mycket! DÄ ska jag skicka in underlag snarast. 1 Citera
Joshua Postad 26 September , 2024 Författare Rapport Postad 26 September , 2024 Nu Ă€r grĂ€nsen redan höjd! Skönt att slippa spela med scared money, det gick inte alls om jag ska vara Ă€rlig. Jag drog mig för att bluffa, och nĂ€r jag vĂ€l kom till skott sĂ„ sizade jag ner i ren feghet. Nu kommer ni kĂ€nna igen mitt spel igen, pĂ„ gott och ont đ Jag har Ă€ven bestĂ€mt mig för att spela utan stödhjul och dĂ€rmed stĂ€ngt av RunItTwice. Ărligt talat visste jag inte att det var ett irritationsmoment för andra spelare. Jag vill ju framförallt inte att folk ska dra sig för att spela mot mig. Vi syns vid SvS-borden ikvĂ€ll! 2 Citera
Rhetoric Postad 26 September , 2024 Rapport Postad 26 September , 2024 1 timme sedan, sĂ€ger Joshua : Nu Ă€r grĂ€nsen redan höjd! Skönt att slippa spela med scared money, det gick inte alls om jag ska vara Ă€rlig. Jag drog mig för att bluffa, och nĂ€r jag vĂ€l kom till skott sĂ„ sizade jag ner i ren feghet. Nu kommer ni kĂ€nna igen mitt spel igen, pĂ„ gott och ont đ Jag har Ă€ven bestĂ€mt mig för att spela utan stödhjul och dĂ€rmed stĂ€ngt av RunItTwice. Ărligt talat visste jag inte att det var ett irritationsmoment för andra spelare. Jag vill ju framförallt inte att folk ska dra sig för att spela mot mig. Vi syns vid SvS-borden ikvĂ€ll! Det var ju otroligt snĂ€llt av dig. Varför skulle folk dra sig för att spela mot en RIT-spelare menar du? Citera
lamern Postad 26 September , 2024 Rapport Postad 26 September , 2024 om run it twice anvĂ€ndande vĂ€cker kĂ€nslor har man antingen inte mycket som pĂ„gĂ„r i livet eller sĂ„ balanserar man pĂ„ grĂ€nsen till psykbryt đ Citera
Rhetoric Postad 26 September , 2024 Rapport Postad 26 September , 2024 7 minuter sedan, sĂ€ger lamern : om run it twice anvĂ€ndande vĂ€cker kĂ€nslor har man antingen inte mycket som pĂ„gĂ„r i livet eller sĂ„ balanserar man pĂ„ grĂ€nsen till psykbryt đ InstĂ€mmer Om RIT vĂ€cker kĂ€nslor sĂ„ Ă€r det ju bara bra tĂ€nker jag. Tror tyvĂ€rr inte det vĂ€ger upp dom negativa aspekten av att köra RIT. Citera
Joshua Postad 26 September , 2024 Författare Rapport Postad 26 September , 2024 1 timme sedan, sÀger Rhetoric : Det var ju otroligt snÀllt av dig. Varför skulle folk dra sig för att spela mot en RIT-spelare menar du? Jag tÀnkte att recs föredrar att det gamblas mer vid borden. Det var dock mest ett intryck jag fÄtt den senaste tiden, jag har ju inte gjort nÄgon statistiskt sÀkerstÀlld opinionsundersökning direkt. Citera
Rhetoric Postad 26 September , 2024 Rapport Postad 26 September , 2024 10 minuter sedan, sÀger Joshua : Jag tÀnkte att recs föredrar att det gamblas mer vid borden. Det var dock mest ett intryck jag fÄtt den senaste tiden, jag har ju inte gjort nÄgon statistiskt sÀkerstÀlld opinionsundersökning direkt. Fair. Missuppfattade det som att du ville visa hÀnsyn till regsen som whinat hÀr över RIT denna veckan. Att regs undviker dig Àr ju knappast negativt tÀnkte jag 1 Citera
Johan_Beta Postad 26 September , 2024 Rapport Postad 26 September , 2024 2 timmar sedan, sĂ€ger lamern : om run it twice anvĂ€ndande vĂ€cker kĂ€nslor har man antingen inte mycket som pĂ„gĂ„r i livet eller sĂ„ balanserar man pĂ„ grĂ€nsen till psykbryt đ RIT Ă€r det enda som betyder nĂ„got i mitt liv och jag kommer inte skammas till att tycka annorlunda 3 Citera
Joshua Postad 1 Oktober , 2024 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2024 DÄ var det dags för en summering av mÄnaden. Eftersom dagboken Àr nystartad sÄ tar jag med resultaten from comebacken pÄ SvS den 21 augusti. Som jag var inne pÄ redan i mitt första dagboksinlÀgg, sÄ Àr resultatet tyngt av en misslyckat försök att spela lite högre upp, framförallt pÄ euroborden. Trots den totala förlusten sÄ rÀddas bb-grafen nedan av att det gÄtt bra pÄ /2 (+18 bb/100) och /5 (+10 bb/100). DÀrför tÀnker jag hÄlla mig pÄ dessa nivÄer ett tag framöver. Kanske kan jag anvÀnda ett hjÀlpmedel som Jurojin eller liknande för att komma upp i fler Àn de 4 bord jag spelar för nÀrvarande. Jag tÀnker lÀgga en hel del tid pÄ spelande nÀsta mÄnad, sÄ det vore roligt om jag Àven kunde komma upp betydligt i volym. Avslutningsvis sÄ sneglar jag pÄ att börja betala för den dyraste prenumerationen för cashgames hos GTOwizard. DumsnÄl som jag Àr sÄ sitter jag med deras billigaste prenumeration just nu. Bland annat vore det intressant att tvinga in deras AI-solver i noder som GTO-biblioteket inte föredrar, men som mina motspelare envisas med att besöka. Att studera hur deras AI-solver tar sig an verklighetens ranges i olika noder vore ocksÄ intressant. Givetvis handlar det inte om memorering, utan att försöka hitta saker som kan generaliseras och förhoppningsvis anvÀndas vid borden i framtiden.  1 Citera
aml Postad 1 Oktober , 2024 Rapport Postad 1 Oktober , 2024 Seg start, men inte hela vĂ€rlden, bara ta nya tag! AngĂ„ende Jurojin tycker jag det absolut Ă€r vĂ€rt det. Har ju fler funktioner Ă€n bara tiling ocksĂ„. tex skulle inte jag kunna spela utan hotkeys lĂ€ngre nĂ€r man blivit van med en sĂ„n sak. Sen har man geometric betsize vilket kan vara nice i vissa spots ocksĂ„. Priset Ă€r ju inte farligt heller (jĂ€mfört med GTOW). Ăr ocksĂ„ sugen pĂ„ högsta GTOw men kan inte riktigt motivera det sĂ„ lĂ€nge inte mina egna resultat ser bĂ€ttre ut 1 Citera
Joshua Postad 1 Oktober , 2024 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2024 8 timmar sedan, sÀger aml : AngÄende Jurojin tycker jag det absolut Àr vÀrt det. Har ju fler funktioner Àn bara tiling ocksÄ. tex skulle inte jag kunna spela utan hotkeys lÀngre nÀr man blivit van med en sÄn sak. Sen har man geometric betsize vilket kan vara nice i vissa spots ocksÄ. Priset Àr ju inte farligt heller (jÀmfört med GTOW). Tack för infon! PÄ Pokerstars spelade jag med den klientens egna hotkeys-lösning. Egendefinierade hotkeys Àr definitivt nÄgonting jag saknat pÄ SvS. Citera
Joshua Postad 1 Oktober , 2024 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2024 Provade just Jurojin lite över en timme pĂ„ SvS. Lyckades minreraisa pre ett par gĂ„nger, men det var mitt eget fel đł. Tror det var mot samma spelare varje gĂ„ng, sĂ„ han undrar nog om jag var sjuk eller nĂ„t. I övrigt gick det smidigt. Det tog ett tag att stĂ€lla in allting före sessionen, men det Ă€r ju mest ett tecken pĂ„ hur kraftfullt programmet Ă€r. NĂ€r man vĂ€l vĂ€njer sig gĂ„r det sĂ€kert att spela betydligt fler Ă€n de 6 bord jag provade med nyss. Ska kĂ€ka lite, sedan blir det ett pass till! 1 Citera
soldado9 Postad 2 Oktober , 2024 Rapport Postad 2 Oktober , 2024 UL med nystarten. Nya tag stationen Bara in i labbet och runna sims!! 1 Citera
Joshua Postad 5 Oktober , 2024 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2024 En kort liten update sÄhÀr pÄ kvÀllskvisten kan man ju bjuda pÄ! Ska snart Àta lite innan jag spelar nattsuddar-passet pÄ SvS. Jag har startat Oktober med en liten downswing, som sammanfaller med att jag spelat fler bord Àn tidigare. Framförallt sÀger filtrerandet i trackern att jag spelar riktigt uselt multiway. Efter att ha tittat nÀrmare pÄ handhistoriken kan jag bara hÄlla med. SkrÀckmÀstaren Stephen King kunde inte skrivit otÀckare handhistorik, Àven om han hade lagt manken till. SÄ jag drar ner lite pÄ antalet bord, och börjar folda oftare multiway. Med andra ord Àr det fritt fram att satsa som galningar mot mig nu Citera
aml Postad 5 Oktober , 2024 Rapport Postad 5 Oktober , 2024 45 minuter sedan, sĂ€ger Joshua : Framförallt sĂ€ger filtrerandet i trackern att jag spelar riktigt uselt multiway. Efter att ha tittat nĂ€rmare pĂ„ handhistoriken kan jag bara hĂ„lla med. Kan du inte lĂ€gga upp nĂ„gon hand Ăr alltid roligt Ă„ se. ( Ă vi alla spelar ju dĂ„ligt ibland sĂ„ lite roligt att skratta Ă„t ocksĂ„ ) 1 Citera
Recommended Posts