Gå till innehåll

Grattis Fysikern!


Slacker

Recommended Posts

Man måste ju säga att jag är rätt nöjd, var besviken på mitt heads-up spel efter en turnering i torsdags, slutade 2:a i den ($4k i prispool) efter att jag hade typ 5:1 chiplead. Så jag tänkte att jag inte skulle göra samma misstag i denna.

 

Spelade mkt bra då det var 3 pers kvar kunde gå från att alla hade kring 400k tills jag hade 900k. Till slut var vi vid min nemesis HU jag hade även här en 5:1 chiplead. Spelar ganska och snor lite blinds och blir avstulen lite. Höjer tillbaka han all-in med min AJ då han höjer pf, han synar med JJ och vinner en stor pott. Sen kan han sno lite mer så han får chipleaden.

 

Sen kommer A9s han har höjt PF (han höjde ganska mkt preflop alltid, typ 200k med blinds 20k) Så jag slog om all-in. Han visar KK. Som tur är träffar jag 9:a på flop och A på river och jag går tillbaka till min 5:1 chiplead. Efter några händer så höjer han halva sin stack PF och jag sitter på AQo. Jag slår om och efter viss tveksamhet synar han med sin K3o.

 

Jag ser bara ett K på floppen och tänker faaan. Men sen ser jag texten som beskriver handen "Straight" och jag inser det ofattbara ;) Skulle däremot behöva lite råd om hur man ska ta ut, så privmessages är inte att förakta.

 

Denna turnering var på prima och jag använder expektskalet.

 

Till slut, stort tack till alla som trodde på mig över irc och i chatten, jag hade ett stort supportstöd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara gå upp till 5/10 NL direkt då Fysikern ;), nedå bara skämta men grattis på dig, själv har jag bara lyckats komma 5:a och 12:a i den där förgrymmade touren, inga glada badbeats på utgångarna heller men jag ska minsann inte vara sämre än dig så jag kommer nog erövra en första plats i framtiden också =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...