jackbalsam Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 ***** Hand History for Game 2594325378 ***** $100 NL Texas Hold'em - Thursday, August 25, 05:05:09 EDT 2005 Table Table 36929 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 4 Seat 5: Hero ( $121.95 ) Seat 3: fliprsxstyle ( $70.15 ) Seat 2: ILDUCE444 ( $116.85 ) Seat 6: wenlin505 ( $17.35 ) wenlin505 posts small blind [$0.50]. ILDUCE444 posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Ad Ac ] fliprsxstyle calls [$1]. Hero raises [$4]. wenlin505 calls [$3.50]. smokeymokey has joined the table. ILDUCE444 folds. fliprsxstyle calls [$3]. ** Dealing Flop ** [ 8d, 9d, 9s ] (Pott: $12) wenlin505 checks. fliprsxstyle checks. Hero bets [$10]. Bettar ut på en dålig flopp. Om shortstacken går allin spelar det mindre roll. Om den andra killen däremot synar/höjer saktar jag ner. wenlin505 is all-In [$13.35] fliprsxstyle calls [$13.35]. Hero calls [$3.35]. ** Dealing Turn ** [ 3d ] (pott: $52) fliprsxstyle checks. Hero checks. Checkar också, möjligt att han har en nia. ** Dealing River ** [ 3s ] (pott: $52) fliprsxstyle bets [$15]. Hmm. Han bettar ut lite mindre än en tredjedel av potten. Känns som han mjölkar med det bettet. Pottoddsen är dock fina, borde man syna? Citera
psatiw Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Hmm. Han bettar ut lite mindre än en tredjedel av potten. Känns som han mjölkar med det bettet. Pottoddsen är dock fina, borde man syna? Är han normalbra (och alltså inte sitter på typ TT-QQ), så känns det ju som att han värdebettar färgen eller kåken här (88 troligast isåfall, eller har han synat pre-flop med T9?). Ändå är det ju svårt att släppa där, om han inte är riktigt tight. Han skulle ju faktiskt också kunna värdebetta ett PP i det där läget, när du visade svaghet på turn och bordet dubbelparar sig på river, för att få dig att syna med typ AK. Mot ett större bet skulle jag dock överväga mucken. Dessutom skulle jag nog bettat turn, för att ta reda på bättre redan då var jag stod. Citera
jackbalsam Postad 25 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2005 Kan tillägga att jag inte hade något som helst read på honom. Sen kan folk syna med en bra massa nior på partys 05/1 kan jag lova EDIT: Läste nånstans att gdaily skrivit att det största misstaget man kan göra i NL är att syna för ofta/mycket på rivern. Trots att jag får bra pottodds känns det som det här är ett sånt tillfälle. Instinktivt känns det som attt jag inte slår en enda hand han bettar i det här läget. Citera
psatiw Postad 25 Augusti , 2005 Rapport Postad 25 Augusti , 2005 EDIT: Läste nånstans att gdaily skrivit att det största misstaget man kan göra i NL är att syna för ofta/mycket på rivern. Trots att jag får bra pottodds känns det som det här är ett sånt tillfälle. Instinktivt känns det som attt jag inte slår en enda hand han bettar i det här läget. Det är nog ett mycket bra råd, och kan göra mycket för att öka ens vinster. Samtidigt (och just av anledningen att folk är synbenägna på rivern) är det också viktigt att värdebetta sina händer när sista kortet har fallit, och man tror att det finns en bra chans att man har bäst hand (alltså, även då man har långt ifrån nötterna), och kan få syn av flera sämre. Alltså, i just den här handen tror jag nog att du är slagen, men faktum är att jag skulle värdebettat typ alla PP (utom 22) där, om jag trodde att det fanns en bra chans att fi kan hitta syn med Ax. Citera
Recommended Posts