Gå till innehåll

Allt om straffpoker!


Pokermiffot

Recommended Posts

Är det några fler här på forumet som ibland spelar straffpoker med polarna?

 

Den variant som vi brukar lira är i form av en vanlig Holdem NL turnering där den som åker ut först får utföra ett straff som alla gemensamt kommit överens om innan man börjar.

 

Brukar bli väldigt kul framåt småtimmarna när man är lite uppmjukad av diverse flytande varor.

 

Exempel på straff som blivit utförda är:

:diamond: Elstötar

:diamond: Bada isvak

:diamond: Dansuppvisning för polarna i 5 min

:diamond: Köpa pinsamma saker i mataffären och skrika till kassörskan vad man köper

:diamond: Diverse nudistvarianter för okänt folk

:diamond: Dricka/äta nåt väldigt äckligt

:diamond: Sova på offentlig plats över natten

 

mm mm mm

 

Självklart filmas allt i bästa jackass-anda!

 

Är det någon likasinnad som har några roliga straff i bakfickan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bah! Annat var det när man gick på högstadiet och förlorade på straffpoker... Då var det bara att dra ett kort (A=14) och invänta vilken variant av bestraffning som polarna valde... Slå kortleken över knogarna, dra en stålkam på underarmen, slag på axeln med knuten näve, ja, möjligheterna var oändliga, men en sak var säker, ont gjorde det om man förlorade...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dricka ett glas mjölk.
Aww herrejisses vilket galenskap! Dricka mjölk! Hur kommer ni på allt!

Öh, jo, visst, men poängen är ju att om man spelar ett tag blir det lätt några liter och det är inte speciellt trevligt. Men det är ju såklart kewlare och påhittigare att skjuta varandra med pistol eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bah! Annat var det när man gick på högstadiet och förlorade på straffpoker... Då var det bara att dra ett kort (A=14) och invänta vilken variant av bestraffning som polarna valde... Slå kortleken över knogarna, dra en stålkam på underarmen, slag på axeln med knuten näve, ja, möjligheterna var oändliga, men en sak var säker, ont gjorde det om man förlorade...

 

/TF

Den här varianten är den som jag oxå har spelat. En kille torskade mot mig och jag fick dra 14 knytnävsslag över hans hand. Stackarn spelade gitarr och kunde inte spela på tre, fyra veckor...tyckte nästan lite synd om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg min introduktion till straffpoker. Typ 7 bast kommer jag ner i källaren, där mina 7år äldre brödrer o deras kompisar spelar just straffpoker. Det första jag ser är någon grabb med uppkavlad t-shirt och i andra sidan rummet 7 grabbar med röda ögon. Alla har var sitt pingisrack och typ 3 bollar. Sen börjar dem skjuta killen på ryggen, åh fyfan vad det såg ut :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste på Aftonbladet för någon vecka sedan om någon kille som hade skurit några brudar med en kökskniv när de spelat... Fast det var nog 21 tror jag... jaja.. ont lär det ha gjort i alla fall.

 

ha det!

 

Läste det jag med. Mådde dåligt när jag läste det. Han hade dessutom mage att påstå att "dom var med på det".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...