slasknit Postad 18 November Författare Rapport Postad 18 November Lite bättre med bord ikväll. Jag var i och för sig rätt slut i skallen, så det blev en kortare session är jag hade tänkt. Jag hade lite svårt att tänka där på slutet. Jag fick lite HU-action på /5 vilket var kul! Det var en reg som hängde kvar när ett bord dog, vilket var lite förvånande då han inte ville starta bord på /10. Jag backade en del på det bordet innan, så han tänkte kanske att det var ett bra läge för HU. Det blev inte jättemånga händer, men jag sprang bra och det är ju trevligt. Denna var den mest minnesvärda handen: iPoker - kr5 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 2 players Hand converted by Holdem Manager 3 : https://www.holdemmanager.com SB: SEK1,482.00 (296.4 bb) Hero (BB): SEK1,071.21 (214.2 bb) SB posts SEK2.50, Hero posts BB SEK5.00 Pre Flop: (pot: SEK7.50) Hero has Ah As 8c 5h SB raises to SEK15.00, Hero raises to SEK45.00, SB calls SEK30.00 Flop: (SEK90.00, 2 players) Js 3h 6s Hero bets SEK67.50, SB raises to SEK189.80, Hero calls SEK122.30 Turn: (SEK469.60, 2 players) 7h Hero bets SEK352.20, SB calls SEK352.20 River: (SEK1,174.00, 2 players) 9d Hero bets SEK484.21, SB calls SEK484.21 Results: SEK2,142.42 pot (SEK10.00 rake) Final Board: Js 3h 6s 7h 9d SB shows Tc Qc 3s 3d: (Three of a Kind, Threes) (Pre 32%, Flop 82%, Turn 63%) Hero shows Ah As 8c 5h: (Straight, Nine High) (Pre 68%, Flop 18%, Turn 38%) Hero wins SEK2,132.42 Jag är lite osäker på turn. Han har fler 45xx än mig, men det är också en hel del 45 som inte raisar flop och en del som foldas pre också. Set och 45 utan andra drag hade jag flattat floppen med, så min leading range är typ nöt och diverse drag. Jag hade såklart kunnat checkraisa turn, men baserat på hur jag tyckte att han spelade så tänkte jag att han checkar bakom turn en hel del. Jag borde kanske ha betat mindre för att sätta upp en rivershove, det blev lite låg SPR på river men det löstes ju med drömkortet. 1 Citera
slasknit Postad 21 November Författare Rapport Postad 21 November Det verkar inte bli mycket volym denna månad. Jag får in lite händer här och där, men jobb och liv kommer emellan rätt mycket just nu. Vissa av er massmultitablande dygnare får nog in mer händer på 24h än vad de blir för mig i november. Jag är dock upp 20K på senaste 5K händer, så det är kanske ett recept på framgång det här. Studier blir det i alla fall en del, då det är lättare att få in det på dagtid. Det känns rätt nördigt att lägga mer tid på studier än på poker, men det kanske är bra i längden. Jag tycker ju att det är kul att studera poker, så det är helt okej att tidsfördelningen ser ut så för tillfället. Sitta med solver och söka mönster låter rätt tort och tråkigt, men jag tycker att det är kul när jag ser samband och kan dra slutsatser av dem. Ibland tänker jag att jag ska söka upp någon coach och betala pengar, för när jag hittar någon bra information så besparar det mig en massa tid där jag annars skulle ha försökt lista ut det själv. Coachingbranschen verkar dock vara en djungel av avdankade spelare och lycksökare där man måste leta en hel del för att hitta coaches som är värda de pengar de begär. Incitamenten för coaching som inte är CFP är lite skev också, vilket gör det ännu svårare. Hade jag varit i en annan livssituation hade jag kanske sökt mig till CFP, men med tanke på att jag har svårt att få in volym är det inte aktuellt. En del av kontrakten jag har läst om med 1M+ händer hade tagit mig flera år att genomföra och det känns verkligen inte lockande. 4 Citera
slasknit Postad 23 November Författare Rapport Postad 23 November Jag slog till på en ny skärm idag och det var ju väldigt trevligt att spela på den. Min gamla var en typ 10 år gammal 1080p 60hz och nu blev det en 4K med fler tum och en massa hz. Lite ovant med en välvd skärm, men det gick ju fort att vänja sig med det. Jag fick in några timmar poker också på den nya skärmen. Första 2 timmarna var jag ganska kall. Dåligt med kort och dåligt med tur. Sen vände det och det blev ett okej plus till slut. Blev lite HU på /10 för att hålla igång bord då det var mindre trafik än jag hade hoppats på. Jag kikade lite igår och då såg det ju bra ut på kvällen. Jag var dock för full för att spela men tänkte att det förmodligen skulle vara bra idag med. Det var helt okej värde (är det jämt iofs), men bord dog lite till och från. Citera
slasknit Postad 26 November Författare Rapport Postad 26 November Jag har fått in lite händer senaste dagarna på bekostnad av sömn. Igår fanns ingen tid att spela förrän 23.30, så det blev sent... Dagen och spelet idag kändes ändå helt okej. Det var bara sista 10 minuterna som jag kände mig slut i skallen. Blödde pengar på /20 igår. Jag spelade 3handed med en halvdålig reg och en 80/10. 80/10an träffade i princip allt så jag och regen bara donerade. Med en jättepassiv spelare blir det ju inga jättepotter, men 20bb här och 40bb där blir pengar till slut. Jag sprang bra på /10, så det blev inte så farligt mycket back till slut. Jag hade lite samma idag, men då blödde jag pengar på /5 och /2, men sprang bra på /10 så lyckade förvånansvärt nog plussa även om jag backade i bb räknat. Jag hade flera situationer igår där jag vaknade upp med starka händer i blindsen mot UTG raises. Jag tycker att jag har hyfsad koll på 3betsranges 200bb djupt, men i och med att rangen är snäv och det var många gränsfall kände jag mig sjukt nitty. Jag var tvungen att gå igenom det idag, för det kändes lite smutsigt att flatta så starka händer, men det visade sig att jag var rätt på det. Ranges är så tajta som jag trodde. Citera
slasknit Postad 28 November Författare Rapport Postad 28 November Dåligt med trafik ikväll. Knappt ett bord /10 och 2 bord /5. Jag trodde att folk hade fått lön, men den går kanske till prylar på rean istället för doneras vid borden. Jag sprang grisigt på /5 men bra på /10, så det blev bara ett litet back. Väldigt mycket bättre värde på /5-borden så oväntat resultat. /10 var i stort sett bara reg-battle: först jag HU mot en reg och sen trillade det in en till reg. Mot slutet dök det upp en fisk också, men det var sista kvarten jag spelade. /5-borden pendlade också mellan HU och fullsatta. Jag hoppas att det vänder lite med trafiken. Jag är i och för sig okej med att dryga ut med /2-bord, men blir häften av borden eller mer /2 känns det knappt värt det. Jag vill egentligen inte spela på fler sidor, men ska det vara såhär så får jag nog kika på det. Jag vet bara inte riktigt var. Ipoker har jättehög rake på PLO100 och stars verkar rätt dött. GG har jag ingen lust att gå tillbaka till så utbudet är inte jättestort. Har ni tips på sidor med bra PLO-trafik och okej rake på PLO100 så får ni gärna säga till. Citera
slasknit Postad 4 December Författare Rapport Postad 4 December November slutade runt 20K plus, men i december ligger jag back. Jag började månaden med att springa dåligt på /20, så nu har jag dolt 20 och uppåt för ett tag framåt. Jag har inte rulle för det och det kan ju lätt dra iväg när man spelar 200bb och uppåt. Jag har dock sprungit bra på lägre nivåer dagarna efter och käkat upp det mesta som jag backade på /20. Jag har testat euroborden en del för att dryga ut antalet bord då /10 inte rullar i någon större utsträckning. Det är helt klart bättre värde på de svenska borden, men ändå bättre värde än jag trodde på euroborden. Med tanke på raken behöver jag table selecta lite, men det har ändå varit ganska enkelt att få ihop bord med 2 fiskar eller fler. Jag har inte full koll på hur många bb/100 raken är på (tror runt 13) och då bör det vara neutralt EV om man är break even mot regsen och om det är två fiskar. Sen är det ju bra om man kan slå regsen och mjölka ur mer ur fiskarna, men med bara regs är det nog oerhört svårt att slå raken. Med 1 fisk är det nog också svårt, särskilt om man är ur position mot fisken. Citera
Johan_Beta Postad 4 December Rapport Postad 4 December Det absolut värsta som finns i poker är att ha en passiv fisk till vänster om sig. 1 Citera
slasknit Postad 5 December Författare Rapport Postad 5 December 20 timmar sedan, säger Johan_Beta : Det absolut värsta som finns i poker är att ha en passiv fisk till vänster om sig. Jag vet inte om du är sarkastisk, men jag kan tänka mig betydligt värre situationer. Jag tänker att det är rätt lättspelat om man kan styra spelet själv. Om det är ett tufft bord och hög rake tror jag att den sämsta positionen är mittemot fisken då man får spela så få händer mot fisken. Även om någon förlorar 50bb/100 så bygger det ju på att man får spela tillräckligt många händer mot den personen för att kompensera de 13bb/100 som man förlorar mot huset. Citera
StoffeRemy Postad 6 December Rapport Postad 6 December Back in my day hade vi longple1 till vänster 3 Citera
slasknit Postad 9 December Författare Rapport Postad 9 December December har varit lite av en resultatmässig kräftgång än så länge. Typ break even för månaden. Ingen vidare trafik på SvS så det har blivit en hel del spel på euroborden, men det funkar det med. Jag föredrar dock 200bb framför 100bb. Efter att ha spelat ett tag på SvS nu så känns det nästan som att man shortstackar när man spelar 100bb. Väldigt mycket mer manöverutrymme när man är djup. Mycket mer skyffla in pengar vid 100bb. Studierna har kretsat mycket i att stirra på ranges och se mönster, men jag ska börja nöta lite mer. För nivåerna är jag hyfsat nöjd med min spelförståelse, men jag märker att jag bitvis har rätt kass precision. Jag vet typ vad jag ska göra med handklasserna i olika situationer, men sen gör jag en hel del små EV-misstag med händer som ligger på marginalen. Jag har såklart en massa luckor på ett övergripande plan också, men luckor i precision är ändå rätt tacksamma att jobba med. Det är mest att ge det tid och bara nöta. Sen är ju mitt spel rätt mycket explo så jag kommer inte att spela med precisa GTO-ranges, men jag tror att det bidrar till explo-spelet att ha bra koll på ranges. Citera
Recommended Posts