Gå till innehåll

Old man yells at cloud

slasknit

Recommended Posts

19 timmar sedan, säger slasknit :

Jag har kollat på Berri Sweet vs Sanita55 på PS en del också. De spelar ju dagtid, men det har varit kul att ha uppe borden och kolla under lunchen. Berri Sweet verkar vara ner runt 1M, men de har bara spelat runt 10K händer än så det lär svänga. Många potter som går till showdown är ju standard, men det har varit en del intressanta händer också. Framförallt turn och riverspelet har varit spännande. Berri Sweet ser ut att förlora mycket genom att folda, men förmodligen är det bara runouts som har varit dåliga för honom.

Kan absolut noll om PLO, men verkar stämma att berri förlorat mycket genom att folda.

Från 2+2:

Hu2JrDl.png 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger Doctor_Strangelove :

Kan absolut noll om PLO, men verkar stämma att berri förlorat mycket genom att folda.

Från 2+2:

Hu2JrDl.png 

Det är ju väldigt mycket non showdown som Sanitas är upp. Det är svårt att säga vad det beror på utan att se hålkorten, men det blir spännande att följa. Berri Sweet är ju allmänt ansedd som HUPLO GOAT, så detta är ett intressant resultat. 

Länk till kommentar

1 timme sedan, säger Johan_Beta :

Laddade ner PS men fattar inte hur man railar detta, kollar ni via klienten?

Ja, jag kollar via klienten. Jag tror inte att det går via mobilversionen, men via den vanliga darorklienten funkar det bra. De verkar spela från 10 eller 11 på vardagförmiddagarna och några timmar framåt.

Länk till kommentar

Dåligt drag på SvS såhär innan löning. Jag har fått komplettera med /2 för att få ihop bord. /5 har snurrat typ två bord. Jag fick igång ett bord på /10 idag, men det dog efter en knapp timme.

Jag har grävt ner mig i 3betade potter 200bb djupt de senaste dagarna. Vissa brädor spelar väldigt annorlunda jämfört med 100bb djupt. Som alltid med solver känns det som att lägga pussel: jag stöter på något som är oväntat och så blir det att försöka lista ut varför solvern gör som den gör.

Jag tror rätt mycket på att försöka hitta den inneboende logiken snarare än att nöta frekvenser för olika händer. Det går nog inte att spela som en solver om man inte har fotografiskt minne och oändligt med tid. Det går dock att tänka som en solver och applicera detta på situationer man möter. Jag är verkligen inte där än, men det är rätt kul och lärorikt med spots där solvern inte spelar som jag förväntar mig. 

Mycket är ju exploativt när jag väl spelar i och med att ingen är jättebra. Jag tycker dock att studier med solver hjälper väldigt mycket för att lista ut exploativa taktiker.

• Like 3
Länk till kommentar

Förstår inte varför det är så 5-bord igång när det känns som den mest naturliga nivån för recs att sätta sig ned vid med en insatt 500-1000lapp. Hade 3 bord igång som mest igår och skulle säga att de hade bättre värde än 2-borden (delvis pga att Latex sitter och rejkar en där).

Länk till kommentar

5 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Förstår inte varför det är så 5-bord igång när det känns som den mest naturliga nivån för recs att sätta sig ned vid med en insatt 500-1000lapp. Hade 3 bord igång som mest igår och skulle säga att de hade bättre värde än 2-borden (delvis pga att Latex sitter och rejkar en där).

Är väl alltid såhär dålig action i slutet på månaden. Var inne igår och det var väl 2-3 bord igång, tror att jedic satt och battlade rutans 40BB stack på /2kr så kände att det var lika bra att kliva och göra nåt vettigt av dagen 

Länk till kommentar

3 timmar sedan, säger soldado9 :

Är väl alltid såhär dålig action i slutet på månaden. Var inne igår och det var väl 2-3 bord igång, tror att jedic satt och battlade rutans 40BB stack på /2kr så kände att det var lika bra att kliva och göra nåt vettigt av dagen 

Ja, det är kanske bara att vänta på morgondagen när det blir nya pengar i spel.

8 timmar sedan, säger Johan_Beta :

Jag håller med om att det är konstigt att /10 inte är igång oftare. 1000kr är en nätt summa och recs kan ändå plussa några tusen om de springer bra. Över /20 har jag nog aldrig sett bord igång. Jag har i och för sig inte spelat på SvS särskilt länge så det är möjligt att /50 och /100 är igång ibland. Det är ändå för högt för mig så jag skulle inte hoppa in ändå, men det vore kul att se action på högre stakes. 200bb djupt är det ju ett ganska högt spel.

Länk till kommentar

Vilken skillnad på borden idag när folk har fått lön. Bra action på /10 och 2 bord /20 och ett bord /50 var igång när jag spelade. Det blev lite /20 spelat för mig ikväll. Jag är inte riktigt rullad för det, men när borden är bra är det ju värt att skotta lite.

Bra för niten i mig att visa markerna i bb. Potterna blir rätt stora på /20 när man är 4-500bb djupt med en spelare som spelar typ 50/40/20.

• Like 1
Länk till kommentar

Dåligt med bord idag. Tog allas pengar slut under helgen eller är det bara en post-lönehelgsdipp? Fantastisk action i fredags och bra i lördags. Igår kunde jag inte spela och idag en redig dipp. Jag lär mig nog SvS cykler vad tiden lider. 

Studierna går framåt, om än långsammare än jag önskar. Det vore väldigt fint att kunna få in en 4-5 timmar studier om dagen i några veckor, men tiden finns inte där. Det verkar vara väldigt olika hur mycket folk gillar att studera poker. Vissa måste tvinga sig och andra skulle kunna studera spelet på heltid. Jag är nog i lag heltid, i alla fall för tillfället. Det är inte så att jag tycker att det är kul att nöta, utan mer att försöka upptäcka och förstå saker. Jag är akademiker i grunden och gillade att skriva uppsats och min approach till pokerteori är lite liknande.

På vissa sätt är ju poker rätt banalt. Det är inte direkt som att lösa cancerns gåta att grotta ner sig i ranges. Å andra sidan är rätt mycket banalt. Det blir viktigt och kul för att vi ger det mening, inte för att det har någon inneboende mening. Amatörfilosoferande åsido så är det kul att att fördjupa sig i något ordentligt. Särskilt med familj och heltidsjobb är det nog bra för den mentala hälsan att kunna ha något som man kan tänka på som inte bara är vardag. Vad det är spelar nog mindre roll, så länge det finns utrymme för att utvecklas och lära sig nytt inom det. Att det, till skillnad från nästan alla andra hobbies, genererar pengar istället för kostar pengar är såklart en bonus.

• Like 2
Länk till kommentar

Då det är Halloween imorgon med gäster, bus eller godis för barnen och öl eller vin för de vuxna så får oktober sägas vara avslutat vad gäller poker.

Jag har inte full koll på resultatet då jag har spelat från två datorer och lite på telefon, men det är hyfsat grönt i alla fall. Den senaste veckan har jag sprungit väldigt bra på rätt nivåer, så oktober avslutades fint.

Jag ska exportera händer från datorerna så att jag kan sammanfoga databaserna. Jag börjar ändå få en del händer på regsen totalt sett så jag tänker analysera lite tendenser. Mot fiskar känns statistiken överflödig. De har ofta så uppenbara tendenser att det går att exploatera dem i princip direkt. Mot regs tycker jag att det kan vara svårare (om de inte är dåliga förstås). Visst, ibland dyker de upp med en hand som inte borde vara där och då blir det ju intressant, men en enskild hand kan ju också vara missclick och inte betyda så mycket. Nån slags GTO baseline funkar ju alltid, men på de här nivåerna har alla rejäla luckor i sitt spel så explo är helt klart bättre.

• Like 1
Länk till kommentar

Postad (redigerade)

Svenska spel alltså... jag loggade in för att spela ikväll och möttes av en ruta där det stod att SvS har försökt nå mig för att prata om mina spelvanor och att jag inte kan spela tills vi har haft det samtalet. Jag ringde supporten och de berättade att de som jobbar med den uppgiften inte är på plats förrän på måndag. Jag är alltså avstängd från spel tills att SvS kan ge mig några förmanande ord om att det är farligt att spela poker.

Jag fattar såklart varför de gör det här, men det är bara så ofattbart löjligt med tanke på resultatet av mitt spelande och mina tillgångar/inkomster utanför poker.

Jag får bita mig i tungan när jag väl pratar med dem och hoppas att de släpper in mig i värmem igen någon gång nästa vecka, trots mitt riskbeteende. Det var bara surt att borden såg bra ut ikväll, men det fick bli spel på andra sidor istället.

Redigerad av slasknit
Länk till kommentar