Lobo Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober 23 timmar sedan, säger Johan_Beta : Var äntligen på väg mot en OK plus-session men Sista Bussen hann gå. Veka, veka MatsJonsson. Har ni nån koll på den gubben? Jag tycker att du misshandlar handen . Blev det bara så, eller var din tänkta linje egentligen något annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 12 Oktober Författare Rapport Share Postad 12 Oktober 1 timme sedan, säger Lobo : Jag tycker att du misshandlar handen . Blev det bara så, eller var din tänkta linje egentligen något annat? Den är 100% enligt min förmodat usla overall game plan. Vad är dina tankar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soldado9 Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober 6 timmar sedan, säger Johan_Beta : Mohamad är min nya favorit för helvete vad han bjuder upp till dans. Fan vad roligt det hade varit med mer sån här testo-poker snarare än den här 'stirra på hyresavin'-pokern som alla regs håller på med. Indeed. Otrolig spelare att ha vid borden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober (redigerade) 7 timmar sedan, säger Johan_Beta : Den är 100% enligt min förmodat usla overall game plan. Vad är dina tankar? Man kan inte utesluta QQ+ och AK som spelad. Potten är 545 och du har 730 bakom. Även om du inte skulle ha bästa handen så är du ändå favorit att vinna mot dom pocketparen if you shoves on the flop. Redigerad 12 Oktober av Lobo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ölkaka Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober 1 timme sedan, säger Lobo : Man kan inte utesluta QQ+ och AK som spelad. Potten är 545 och du har 730 bakom. Även om du inte skulle ha bästa handen så är du ändå favorit att vinna mot dom pocketparen if you shoves on the flopp Vår hand kan definitivt shovea på flopp, inte säker på hur stor del av vår range kan det. Villain lär ju inte ha 99-JJ full frekvens då de främst bara callar 3betten. In game tror jag shovear flopp även fast jag denna hand kan vara mys att checka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 12 Oktober Författare Rapport Share Postad 12 Oktober 1 timme sedan, säger Lobo : Man kan inte utesluta QQ+ och AK som spelad. Potten är 545 och du har 730 bakom. Även om du inte skulle ha bästa handen så är du ändå favorit att vinna mot dom pocketparen if you shoves on the flop. Tycker jag låter som ett tunnt argument. Vi har massor av combos vi gärna shovear (AQs (AQs spader), AK spader, KQs non spader, tre set, non spade QQ-AA, JTs ( missar säkert nån) men QJs & AJs spades och QQ-KK med 1 spade tycker jag är perfekta att biffa upp check-rangen med eftersom de tål turn/river-kort så otroligt bra och induce bluffs/semibluffs. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober 1 timme sedan, säger Johan_Beta : Tycker jag låter som ett tunnt argument. Vi har massor av combos vi gärna shovear (AQs (AQs spader), AK spader, KQs non spader, tre set, non spade QQ-AA, JTs ( missar säkert nån) men QJs & AJs spades och QQ-KK med 1 spade tycker jag är perfekta att biffa upp check-rangen med eftersom de tål turn/river-kort så otroligt bra och induce bluffs/semibluffs. Nu spelar jag bara 100bb, men är inte en 5betrange på 10% väl optimisiskt även på 200bb? Vad är Villains 5betcallrange? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soldado9 Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober Frekvenser hit, frenkvenser dit. Tycker du spelar den bra. Är ju lite annorlunda spelstilar 100-BB gubbsen lirar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober håller med. hade personligen aldrig 5b qjs 200bb deep men as played är det ju superfine? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 12 Oktober Författare Rapport Share Postad 12 Oktober 23 minuter sedan, säger Lobo : Nu spelar jag bara 100bb, men är inte en 5betrange på 10% väl optimisiskt även på 200bb? Vad är Villains 5betcallrange? Jag missuppfattade faktiskt pos på Fi och gick ett hack för högt på 5b-range så QJs borde inte varit där. Min bild är att många 4b-ranges har ett extremt skevt ratio mellan nöt-nöt och skräp... och när de sen 4b skräp hänger många i. Men framförallt handlar det om att defenda min 3b-range Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soldado9 Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober 2 minuter sedan, säger Johan_Beta : Jag missuppfattade faktiskt pos på Fi och gick ett hack för högt på 5b-range så QJs borde inte varit där. Min bild är att många 4b-ranges har ett extremt skevt ratio mellan nöt-nöt och skräp... och när de sen 4b skräp hänger många i. Men framförallt handlar det om att defenda min 3b-range Såg mohammed 5-betskeppade 22 och jag synade ATs på tilten. Vet inte vems spel som är sämre i gto labbet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 12 Oktober Författare Rapport Share Postad 12 Oktober Tyckte spelet igår kväll var så jäkla grisigt hetsigt (spelade 1 miljon stora potter) så testade att dra ner på alla öppningsranges/3branges och tightare spel postflop och det kändes nästan som jag slagit in en cheat-code. Är det så här mysigt Yxel har det varje kväll? Hade helt sjuka 16,4 i VPIP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 12 Oktober Författare Rapport Share Postad 12 Oktober 3 minuter sedan, säger soldado9 : Såg mohammed 5-betskeppade 22 och jag synade ATs på tilten. Vet inte vems spel som är sämre i gto labbet Han börjar handen med ett par på hand och du har inte ett skit, är det svar på frågan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soldado9 Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober 3 minuter sedan, säger Johan_Beta : Tyckte spelet igår kväll var så jäkla grisigt hetsigt (spelade 1 miljon stora potter) så testade att dra ner på alla öppningsranges/3branges och tightare spel postflop och det kändes nästan som jag slagit in en cheat-code. Är det så här mysigt Yxel har det varje kväll? Hade helt sjuka 16,4 i VPIP Brukar lägga som strategi att börja sessionen att spela som Yxel för att avsluta spela som en soldado9/Välhängd på primetid Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 12 Oktober Författare Rapport Share Postad 12 Oktober 12 minuter sedan, säger soldado9 : Brukar lägga som strategi att börja sessionen att spela som Yxel för att avsluta spela som en soldado9/Välhängd på primetid Så dina stats ser medium ut men du är hela tiden i ytterkanterna och äger alla hud-riddare - genialt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soldado9 Postad 12 Oktober Rapport Share Postad 12 Oktober (redigerade) 45 minuter sedan, säger Johan_Beta : Så dina stats ser medium ut men du är hela tiden i ytterkanterna och äger alla hud-riddare - genialt! Exakt broder!! Men lova inte säg till nån!! Redigerad 12 Oktober av soldado9 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 13 Oktober Författare Rapport Share Postad 13 Oktober (redigerade) Hade någon slags idé om att mixa ubertight och uberlöst under sessionen vilket fick konsekvensen att jag aldrig hade någon aning om var jag var och mitt i allt detta skulle en försmådd Yxel återupprätta sin heder genom att LAG-fyrbetta och gjorde helt sjuka grejer som att visa upp 1 kort när han pushade all-in. Hade också någon idé om att jag skulle syna ner folk så blåste 200bb på ett tredje par och massa andra herocalls. Det här är nog det sämsta jag spelat på månader Redigerad 13 Oktober av Johan_Beta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 13 Oktober Författare Rapport Share Postad 13 Oktober Jag vet att han har en sexa så låt oss bara folda. Du kan inte folda, han kan ha vad som helst. Det är en sexa varje gång, tro mig. Vi har AA, vi kommer inte folda. Jag foldar hellre och förlorar 1 miljard ev än att riskera att behöva se en sexa. Vi pushar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 14 Oktober Rapport Share Postad 14 Oktober Heder? Jag vill bara ha lika stor balle som alla andra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 14 Oktober Författare Rapport Share Postad 14 Oktober 2 timmar sedan, säger Yxel : Heder? Jag vill bara ha lika stor balle som alla andra Lika stor? Du vevade runt en 90cm-tingest Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 14 Oktober Författare Rapport Share Postad 14 Oktober Bara mitt Svs som kraschar gång på gång när jag försöker öppna upp bord? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 14 Oktober Författare Rapport Share Postad 14 Oktober Försöker avinstallera poker-appen från min dator men lyckas inte. Någon som vet hur man gör? Försökte installera pokerappen igen men mitt virus-skydd går helt apeshit av den där setup-filen. Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 17 Oktober Författare Rapport Share Postad 17 Oktober (redigerade) Till att börja med vill jag rikta ett stort tack till alla trogna dagboksföljare som kastat allt åt sidan för att hjälpa gamle Mats med datorn, se nedan lista med dem jag vill rikta ett särskilt stort tack till: Har blivit tvungen att spela från padda vilket är en helt galen upplevelse. Man kastas till ett bord när det är dags att ta ett beslut - så yrvaket behöver man som en slags rainman-figur processa allt som hänt på bordet sen man var där sist och när man sen pushat all-in färdas man i ljusets hastighet till ett annat bord där en 73o behöver ens omvårdnad och sedan blixtsnabbt till ännu ett bord där man tvingas checka turn i en 3-way limpad pott och sen tillbaks till vad man tror kanske är det gamla allin-bordet men man känner inte igen sin stack för den har ett misstänkt jämnt belopp och PokerLasse (var det han vi var allin mot?) verkar sitta och flina. Vann PokerLasse handen? Gick vi in som favoriter och blev utdragna eller var vår hand död till att börja med? Vad hade han? Inga svar går att få i efterhand, det är som att handen försvunnit iväg ut i rymden. Redigerad 17 Oktober av Johan_Beta 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rhetoric Postad 17 Oktober Rapport Share Postad 17 Oktober Den 2024-10-14 kl 22:33, säger Johan_Beta : Försöker avinstallera poker-appen från min dator men lyckas inte. Någon som vet hur man gör? Hur försökte du och vad gick fel? Högst oklart 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 17 Oktober Författare Rapport Share Postad 17 Oktober 3 timmar sedan, säger Rhetoric : Hur försökte du och vad gick fel? Högst oklart Jag vet inte men lyckades till slut iaf utan att det fungerade för den skull. Det är ju nån skit som hamnat 1mm snett och aldrig kommer gå att lösa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts