Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker! #2


Animaniac

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur får man pt att läsa från pokerroom?

får det här felmedellandet

 

Database Error - Unable to connect to the database file - C:\Program\PokerRoom.com\Resources\Databases\HeroStatistics032707234110.db.

 

999 - An error occurred, yet no message was returned by the database driver.

 

Har valt den databasen jag använder, fattar inte vad som är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade för någon måndad sedan en länk till en tråd på 2+2 där en kille tog upp tips på hur man kunde använda PT på ett bra sätt.

När jag blåste datorn glömde jag göra back-up på mina favoriter och jag har sökt som en galning här på forumet men har inte hittat den. Är det någon som vet vart länken finns?

 

MVH Loka2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag använder PT och när ja skulle stänga ner det så kom det upp en ruta som rekomendrade mig att compact the database, kunde bli segt bland annat om jag ej gjorde de

 

Frågan är de är bara o göra så lr ? Inget sparat försvinner då ?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade för någon måndad sedan en länk till en tråd på 2+2 där en kille tog upp tips på hur man kunde använda PT på ett bra sätt.

När jag blåste datorn glömde jag göra back-up på mina favoriter och jag har sökt som en galning här på forumet men har inte hittat den. Är det någon som vet vart länken finns?

 

MVH Loka2

 

Denna kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag använder PT och när ja skulle stänga ner det så kom det upp en ruta som rekomendrade mig att compact the database, kunde bli segt bland annat om jag ej gjorde de

 

Frågan är de är bara o göra så lr ? Inget sparat försvinner då ?

 

Tack på förhand

 

Nej, det är helt lugnt att göra, inget kommer försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man pt att läsa från pokerroom?

får det här felmedellandet

 

Database Error - Unable to connect to the database file - C:\Program\PokerRoom.com\Resources\Databases\HeroStatistics032707234110.db.

 

999 - An error occurred, yet no message was returned by the database driver.

 

Har valt den databasen jag använder, fattar inte vad som är fel.

 

Hade lite problem med det är innan. prova att ta bort statisticsfilen från datorn, så kommer pokerroom att återskapa den. Ingen data kommer att förloras. Fungerade för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska ny PT + PAH användare. Brukar ni ha PAH inställd på "show stats for current limit only" eller "show stats for this session only"? Jag har haft den förstnämnda inställningen än så länge, men insåg idag när jag kom hem från jobbet lördag natt att dom statsen är ju ganska värdelösa nu när folk sitter packade o spelar...

 

Så hur brukar ni göra?

 

EDIT: En annan fråga om PT inte, alls samma ämne. Jag spelar för tillfället på ongame där SH borden är 5-max. Vad tycker ni är bra VPIP och PRF stats att ha?

Som relativ nybörjare hade det varit bra att ha nått att sikta på. Det blir ju lite annorlunda mot 6-max... För tillfället ligger jag på 30/22 vilket jag antar är lite för passivt i förhållande till min löshet så att säga. Jag har dock spelat en del på fredag o lördag natt då jag kommit hem från jobb och då är det ganska lönsamt att syna ner fyllon utan att betta själv :D. Mina stats på ongame gäller dock bara 4k händer. NL50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Skulle behöva lite hjälp med PT.

 

Jag har använt PT till SvS ett tag. Men ska spela lite på en sida som tillhör Ongame nätverket.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska få igång de så att jag får in alla händer i PT samtidigt som jag får fram stats på bordet om spelarna. Behöver jag nån HH converter och gametime+ som till Svs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har lyckats installera pockertracker och postgreSQL med Windows Vista?

 

Jag lyckas inte installera postgreSQL med vista. Får bara felmeddelandet, User "name" could not created, access denied.

 

Någon som vet vad felet är?

 

EDIT

-----------------------------

Felet hittat. Tydligen så måste man högerklicka och starta alla program som admin om man vill att programen ska fungera i vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade nyss hem poker tracker, jag använde i vanliga fall pokeroffice. Men jag tycker det verkar väldigt krångligt att komma igång.

Jag har poker ace hud och något som heter gametime+ oxå hemma, allt som trial-versioner än så länge.

 

Hur gör ni när ni startar en pokersession, jag vill ju gärna att statsen uppdateras automatiskt under tiden jag spelar. Någon som vill skriva en enkel tutorial på hur man går tillväga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej.

 

Ännu en fråga från mig, hoppas jag inte tröttar ut någon. Jag söker rimliga auto-rate rules att använda i PokerTracker. Jag spelar 5/10 SH på SvS och har inte hunnit få erfarenhet nog att ställa in mina egna rules.

 

Tack på förhand,

Pey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem , när jag ska ange en plats PT ska hämta händerna ifrån partypoker , så går jag in program-->partygaming---> sen partypoker---> handhistory men det finns inga filer att hämta , men närmnjag går in via den här datorn och den vägen så finns det filer ? nån som vet varför jag inte kan få tag i mina händer från PP, sen skulle det uppskattas om någon förklarade hur man kmr igång med poker ace hud till partypoker.

 

Mvh/filip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...