SantaClawzz Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 Suttit i nån timme nu och försökt lista ut hur jag ska importera statistik från Bet24. För det ska gå vad jag förstått?De statistikfiler jag har sparade på datorn har filändelsen .db, fast PT verkar bara vilja ladda .txt Vad gör jag? Jag har för mig att Bet24 tillhör Ongame Network. I så fall är det bara att klicka på auto import PokerRoom (and skins) Hand Histories. I dialogrutan som dyker upp anger du sökvägen till .db-filen. Klicka på help i samma ruta om du behöver extra hjälp att konfigurera PT. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 Rejken som visas på General info sidan, hur räknas den ut? Kan man på nått sätt få fram sin contributed rake? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 I games note så kan man ju få fram sin MGR. Men hur räknar PT ut MGR? Jag lirar ju på prima och där är det contributed som gäller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SantaClawzz Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 I games note så kan man ju få fram sin MGR. Men hur räknar PT ut MGR? Jag lirar ju på prima och där är det contributed som gäller PT visar bara den rake du betalat i dina vunna potter. Man kan även enkelt räkna ut sin MGR men för att räkna ut contributed rake måste man göra egna SQL-förfrågningar till databasen. Jag har sett exempel på dessa SQL-satser nånstans på nätet men kommer inte ihåg var. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mogge13 Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 Om du har accessdatabaser så glöm inte att kopiera hhdb.mdb oxå.Ev sparade filter kan oxå vara bra att ha. vad är det ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SantaClawzz Postad 8 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 8 Oktober , 2006 Om du har accessdatabaser så glöm inte att kopiera hhdb.mdb oxå.Ev sparade filter kan oxå vara bra att ha. vad är det ?? hhdb.mdb är hand history databasen. Om du inte vet att du sparat något filter behöver du inte bekymra dig om dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Nån som har nån SQL script för beräkning av contributed rake? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
goofy Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Köpte PT idag och försökt få igång det till Tribeca(Doyles room) men måste va världens största nOOb! Får inte igång de hur ja än gör och går på tilt snart! När den ska uppdatera spelade händer så står de att "No hand history files have been created/updated since the last import." ngn som kan hjälpa mej? Jag spelar också på Tribeca och har liknande problem. Jag skaffade PT2 och har läst på flera timmar nu men fattar inte riktigt, finns det någon step by step start guide någonstans, har varit på PT forumet men där hittade jag inget sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SantaClawzz Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Köpte PT idag och försökt få igång det till Tribeca(Doyles room) men måste va världens största nOOb! Får inte igång de hur ja än gör och går på tilt snart! När den ska uppdatera spelade händer så står de att "No hand history files have been created/updated since the last import." ngn som kan hjälpa mej? Jag spelar också på Tribeca och har liknande problem. Jag skaffade PT2 och har läst på flera timmar nu men fattar inte riktigt, finns det någon step by step start guide någonstans, har varit på PT forumet men där hittade jag inget sånt Det finns en lysande hjälpfunktion i PT. Välj Auto Import Tribeca Table Hand Histories Klicka på help i övre högra hörnet. Där finns en bra steg-för-steg guide. Notera att PT bara har stöd för cashgames i Tribeca-nätverket, inte turneringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hemdhes Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Köpte PT idag och försökt få igång det till Tribeca(Doyles room) men måste va världens största nOOb! Får inte igång de hur ja än gör och går på tilt snart! När den ska uppdatera spelade händer så står de att "No hand history files have been created/updated since the last import." ngn som kan hjälpa mej? Jag spelar också på Tribeca och har liknande problem. Jag skaffade PT2 och har läst på flera timmar nu men fattar inte riktigt, finns det någon step by step start guide någonstans, har varit på PT forumet men där hittade jag inget sånt har också samma problem...hänvisat PT att söka efter handhistory i den där dolda mappen i "mina dokument".. men lyckades bara spara ca 40 händer..efter det funkar det inte..kan iofs ha hänt nått då mitt konto blev spärrat till synes helt utan anledning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
goofy Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Köpte PT idag och försökt få igång det till Tribeca(Doyles room) men måste va världens största nOOb! Får inte igång de hur ja än gör och går på tilt snart! När den ska uppdatera spelade händer så står de att "No hand history files have been created/updated since the last import." ngn som kan hjälpa mej? Jag spelar också på Tribeca och har liknande problem. Jag skaffade PT2 och har läst på flera timmar nu men fattar inte riktigt, finns det någon step by step start guide någonstans, har varit på PT forumet men där hittade jag inget sånt Tack för hjälpen, tyvärr så funkar inte instruktionerna just för Tribeca! typiskt! Det finns en lysande hjälpfunktion i PT. Välj Auto Import Tribeca Table Hand Histories Klicka på help i övre högra hörnet. Där finns en bra steg-för-steg guide. Notera att PT bara har stöd för cashgames i Tribeca-nätverket, inte turneringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
goofy Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Blev lite fel där, men det är ju typiskt att instruktionerna till Tribeca inte funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SantaClawzz Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Blev lite fel där, men det är ju typiskt att instruktionerna till Tribeca inte funkar Vad menar du med att instruktionerna inte fungerar? Får du ett felmeddelande när du klickar på help? I så fall får du ladda hem och installera den senaste hjälpfilen för PT: http://www.pokertracker.com/patch.html Om du inte har senaste versionen av PT så rekommenderar jag att du installerar den också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Inhuman Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 jag har precis installerat PT på min dator men när jag försöker använda mina HH:s ifrån FTP så får jag upp detta meddelande: C:\Program\Full Tilt Poker\HandHistory\MEGAFREAKZ\FT20061009 Poker.se Million Cruise (7284925), Table 24 - 30-60 - Limit Hold'em.txt : Unable to get the game number(2)...1083234893: POKER.SE MILLION CRUIS Vad ska jag göra åt saken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
puttson Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2006 Kan man flytta sina databasfiler från C: till en annan hårddisk och ställa in var PT ska läsa in dem ifrån, så att det inte ska ta upp onödig plats på systemdisken? Vill helst inte installera om programmet Om detta går: hur gör man detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2006 Kan någon hjälpa mig!? Hur ska jag göra för att på pt att funka med betsson får det heller itne att funka med eurobet så hur gör man på ongame? Har alltid funkar förut men inte på några månader nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SantaClawzz Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2006 Kan man flytta sina databasfiler från C: till en annan hårddisk och ställa in var PT ska läsa in dem ifrån, så att det inte ska ta upp onödig plats på systemdisken? Vill helst inte installera om programmet Om detta går: hur gör man detta? Starta PT File --> Maintain Database Names Notera sökvägen till databasen (brukar vara ptrack2.mdb som default) Stäng ner PT Kopiera databasen till nya lokationen. Starta PT och välj Maintain Database Names igen. Klicka Add --> Välj Browse To Find Existing Access Database --> Välj den nykopierade databasen. Bocka i att den nya databasen skall vara default. Du kan nu ta bort den gamla databasen genom att klicka remove (ev måste du starta om PT eller stänga den gamla databasen) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mariani Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2006 Kan någon hjälpa mig!?Hur ska jag göra för att på pt att funka med betsson får det heller itne att funka med eurobet så hur gör man på ongame? Har alltid funkar förut men inte på några månader nu Någon pls? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SantaClawzz Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2006 Kan någon hjälpa mig!?Hur ska jag göra för att på pt att funka med betsson får det heller itne att funka med eurobet så hur gör man på ongame? Har alltid funkar förut men inte på några månader nu Någon pls? Pröva detta: Uppdatera till senaste versionen och glöm inte hjälpfilerna. http://www.pokertracker.com/patch.html File --> Auto Import PokerRoom (and skins) Hand Histories. I dialogrutan som dyker upp anger du sökvägen till .db-filen. Klicka på help i samma ruta om du behöver extra hjälp att konfigurera PT. Uppdatera även till senaste versionen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
puttson Postad 10 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2006 Tack Santa! Får prova det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 12 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2006 dessa felmeddelanden får jag nästan jämnt när jag importerar från prima efter att ha dataminat (alltså då jag inte spelat själv).. Error getting the player betting (pre-flop) information for <NO PLAYER FOUND!!!> raised - for game #983360830. Error finding the big blind for game #983361370. Error finding the small blind for game #983363195. Idag importerade jag 488 händer, endast 48 blev importerade. har installerat de nödvändiga filerna många gånger, vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 13 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2006 Nu får jag inte PT att importera över huvud taget. Får bara detta felmeddelande: Datebase Error: SQLDBCode: 11 ; SQLErrText: Select error: SQLSTATE = S1000 database disk image is malformed (11) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 15 Oktober , 2006 Hur gör man för att ta bort en hand ur databasen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hemdhes Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 på wpex när man spelar står det bara player 1, player 2 etc på det folk man har i sin databas..varav detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XoteR Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2006 Hej, nån som har fått felet att när man uppdaterar PT så får man ny produkt ID och måste registera sig igen? Detta har gjort så jag inte har kunnat använda det alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts