Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Knappen är lös och semiaggressiv men inte speciellt lurig postflop.

Preflop: Hero is BB with 4 :club: 6 :diamond:

UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO folds,, Button raises, SB folds, Hero calls

Inte för 64o är en vidare höjdarhand men mot en lös och som jag bedömmer det stöldbenägen spelare som jag tror mig vara klart bättre än postflop så känns det som att jag kan syna med det mesta...

Flop: 5 :spade: 3 :heart: A :spade: (4 SB) (2 players)

Hero bets, button raises, hero reraises, button calls.

Plockar upp ett öppet stegdrag och bettar ut som en semibluff och det är väl att betrakta som ett standardspel. När fi sedan höjer så väljer jag att smacka på med en trebet i hopp om att frysa honom på turn och få se rivern gratis.

Turn: 3 :spade: (5 BB) (2 players)

Hero checks, Button checks

Checkar och hoppas att mitt frysspel funkar vilket det gör. Givet att spadertrean är ett rätt uppenbart scarecard kan man ju även prova en checkraise semibluff här om han hade bettat.

River: 2 :diamond: (5 BB) (2 players)

Hero bets, Button calls

Träffar nötstegen och givet att han inte gjort ett mycket underligt slöspel på turn så kan man ju vara säker på vinst här och efterssom han checkade bakom på turn så känns det givet att betta ut.

Frågorna jag har är väl dels vad ni tycker om trebetten på floppen och dels om ni tycker att man skall checkraisebluffa turn om han bettar?

/Bjorn

Postad

Frågorna jag har är väl dels vad ni tycker om trebetten på floppen och dels om ni tycker att man skall checkraisebluffa turn om han bettar?

/Bjorn

Gillar att trebeta floppen i den här situationen fast om man är väldigt säker på att Fi är rättfram och inte trixar till det post-flop så bör man kanske ta det lugnare.

På turn tycker jag nog man kan överväga att slänga in en bet när bordet parar sig, speciellt om man har lite momentum och Fi är beredd att lägga en hand då och då. Tror inte EV-skillnaden mellan bet, cr eller check-call är så stor i det här läget.

Postad

Håller nog med. Helt klart ett misstag av mig att inte betta ut igen på turn som en semibluff. Speciellt som spadertrean är ett dubbelt scarecard i och med att den både parar bordet och kompleterar eventuellt färgdrag.

Siiter han med AK-Ax, KQ/KJ, PP etc så är det ju i princip det sämsta kortet i leken för honom. Passivt av mig, blev för fäst vid "freeze play" tanken.

/Bjorn

Postad
Preflop: Hero is BB with 4 :club: 6 :diamond:

UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 folds, CO folds,, Button raises, SB folds, Hero calls

Superenkel fold. Du kommer förlora ordentligt med pengar om du rutinmässigt försvarar din BB med sådana skräphänder. En 6-högt, offsuit, one-gapper är bland det sämsta du kan ha i en heads-up situation OOP.

Postad

Superenkel fold. Du kommer förlora ordentligt med pengar om du rutinmässigt försvarar din BB med sådana skräphänder. En 6-högt, offsuit, one-gapper är bland det sämsta du kan ha i en heads-up situation OOP.

Larv, mot en lös höjare på knappen har du alla gånger odds att titta på en flopp. Klart positionen suger och du inte kan vänta dig att din hand äger men "förlora ordentligt med pengar" lär vara det sista du gör med en syn. Spelar han dessutom som ett äkta låg-limit troll post-flop försämrar det knappast handen.

Postad
Superenkel fold. Du kommer förlora ordentligt med pengar om du rutinmässigt försvarar din BB med sådana skräphänder.

Vem har sagt något om rutinmässigt? Jag tyckte det var rätt i den här situationen mot den här spelaren. (Vilket jag trodde framgick av mina kommentarer.)

Larv, mot en lös höjare på knappen har du alla gånger odds att titta på en flopp.

Pokerstovar man mot en handdistribution av AA-44, AKs-A2s, KQs-K2s, QJs-Q9s, JTs-J9s, T9s, AKo-A2o, KQo-K9o, QJo-Q9o, JTo-J9o vilket inte ens är speciellt löst för att openraisa från knappen (jag stjäl klart mer än så) så ser man att 64o är ungefär 2-1 hund och man får ju som bekant 3½-1 i pottodds.

Mot en bra postflopspelare så räcker nu dock detta antagligen inte med tanke på att en sådan lär ge en för mycket reverse implied odds postflop men det förutsätter ju en fi som kan utnytja positionsfördelen.

/Bjorn

Postad
Larv, mot en lös höjare på knappen har du alla gånger odds att titta på en flopp.

Pokerstovar man mot en handdistribution av AA-44, AKs-A2s, KQs-K2s, QJs-Q9s, JTs-J9s, T9s, AKo-A2o, KQo-K9o, QJo-Q9o, JTo-J9o vilket inte ens är speciellt löst för att openraisa från knappen (jag stjäl klart mer än så) så ser man att 64o är ungefär 2-1 hund och man får ju som bekant 3½-1 i pottodds.

Kom igen va... mot den handdistrubitionen är du 2.4-1 med 72o. Eftersom du får 3.5-1 så ska man alltså syna en openraise från knappen med 72off??? Alltid lär man sig nåt nytt....

De här oddsen är användbara vid en all-in situation före floppen. Men ni glömmer bort att man faktiskt ska spela poker efter floppen också. Som sagt superenkel fold.