Gå till innehåll

MICRO!


Pokergod1

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

1 April! Nu vankas det vår och sommar. Vi lägger vinterhalvåret bakom oss och ser fram emot ljusa och goda tider. 
 

ska försöka få in endel volym denna månad. Kanske få in lite turneringar också. Men huvudfokus ligger på cg.

fick ihop runt 2500 kr på 0.25/0.50 förra månaden. Lägger upp en bild när jag är vid datorn.

men att nöta på 0.50 för 2500 på en månad känns inte så värt, om jag kan spela iaf en nivå högre kanske jag kan vinna lite mer? 
 

Vill ni visa hur det gick för er i tex februari? 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

0.25/0.50 2390.76 kr

hands: 21,053 

BB/100 22.71

all in-adj bb/100 23.67

profit totalt denna månad, 2500 exkakt, vann 3.5 inköp på 0.10/0.20 också. 

Alltid friskt att börja på en ny månad. 

Glad april på er!

Redigerad av Pokergod1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ny månad, ny grind? 

förra månaden blev jag plus 2844 kr totalt med cash&turrar på svenska spel. 

Ska försöka få in mer volym denna månad.. Gårdagen blev det 166 kr plus på cash.

Vi får se om man orkar spela något ikväll.. Är EM på kvällarna nu, så tittar ofta på det..... 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

motherfaker! torskat AA 3 gåner på river ikväll när jag går för bra värde både på flopp och turn och river, men hororna hittar dit med sina triss och stegar. 

att jag ändå slutar på plus idag är sinnes, med tanke på potterna jag torskat med AA. 

 

43 kr plus idag TILT och 360 + denna månad (start 1 juli) om nån inte fattar det...

och 1300 + sen 9e juni, då jag köpte denna dator och trackar. 

enbart på 0.25/0.50

Redigerad av Pokergod1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-07-03 kl 23:13, säger Flamberadraket :

wow!!! har du haft en dålig dag... Det kan upprepa sig i månader skriv då istället, det kallas för varians, grattis välkommen till pokern! Jag har inte satt ett set på de senaste 128 ggr.... Det är bara plocka fram A-game och kriga på. 

Ja jag accepterar inte att ha en dålig dag. Aldrig i livet med alla dessa fiskar. Mig själv inräknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

4 dagar in på Juli och vi har 4 + dagar.

började dåligt med att vara back 119 kr men lyckades vända det till + 195 kr.   
 

På det ikväll igen, även om suget inte finns där. Vi krigar. Vi kämpar.

mvh

 

jag tror jag ska hålla mig till 7 bord samtidigt. Provade 9 dagen innan men kändes lite för mycket för min lilla skärm. Hur många bord spelar ni? 

Redigerad av Pokergod1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Pokergod1 :

4 dagar in på Juli och vi har 4 + dagar.

började dåligt med att vara back 119 kr men lyckades vända det till + 195 kr.   
 

På det ikväll igen, även om suget inte finns där. Vi krigar. Vi kämpar.

mvh

 

jag tror jag ska hålla mig till 7 bord samtidigt. Provade 9 dagen innan men kändes lite för mycket för min lilla skärm. Hur många bord spelar ni? 

Ju mindre desto bättre för winrate. För mig i alla fall. Sämre med volym såklart. Men tiden finns så då gör inte ett eller två bord nån större skillnad om man kan spela bättre poker. Försöker ha minst 4 aktiva men trivs betydligt bättre med 2 om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Flamberadraket :

Ju mindre desto bättre för winrate. För mig i alla fall. Sämre med volym såklart. Men tiden finns så då gör inte ett eller två bord nån större skillnad om man kan spela bättre poker. Försöker ha minst 4 aktiva men trivs betydligt bättre med 2 om jag ska vara ärlig.

Två är alldeles för lite för min smak. Snittar ofta 4-5 ifall annars går det för segt. Skulle jag gå upp i nivå ja men då skulle jag nog snitta 2-3 i början ifall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jaha då var en till kväll över.. ser att norrland1 eller vad han heter är tillbaka på borden, han har varit saknad den goingen. 

 

Nå, idag var det en riktig upp och ned kväll... men med det sagt slutar jag + 73,94 kr. var nere på -100 och upp till profit två gånger ikväll.. 

Sedan spelade jag Skalpen 55 kr på sidan av under kvällen, och ja fan det blev 1a pris där vilket gav runt 780 kr. Det är inte fy och skam?

 

godnatt.

Redigerad av Pokergod1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger Pokergod1 :

Jaha då var en till kväll över.. ser att norrland1 eller vad han heter är tillbaka på borden, han har varit saknad den goingen. 

 

Nå, idag var det en riktig upp och ned kväll... men med det sagt slutar jag + 73,94 kr. var nere på -100 och upp till profit två gånger ikväll.. 

Sedan spelade jag Skalpen 55 kr på sidan av under kvällen, och ja fan det blev 1a pris där vilket gav runt 780 kr. Det är inte fy och skam?

 

godnatt.

Du verkar ju bra på turneringar varför inte lira lite "större" turneringar än SVS dogmatiska jävla max 20 pers turrar? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
45 minuter sedan, säger Flamberadraket :

Du verkar ju bra på turneringar varför inte lira lite "större" turneringar än SVS dogmatiska jävla max 20 pers turrar? 

Jo jag vet, men har lirat pokerstars tuneringar med tusentals i många år.. aldrig gått något bra. Mindre fält på typ 30-70 spelare är kanon :D 

Redigerad av Pokergod1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Gårdagen blev det fint plus. Kom först 2a i Skalpen 55 krs (torska JAs mot Q5o) Han pusha all in  pre med den handen och får stegen på turn.. annars 300 till.

385 kr plus på cash game igår, vann en fin 660 kr pott på 0.5/1 kr med AA mot KK. Torska 171 tidigare under kvällen och vann 556 senare på kvällen så vi sluta som sagt på 385 kr plus. 

och Skalpen gick jag runt 425 kr profit. 

 

Månaden har börjat bra, gäller att fortsätta grinda på. 

 

 

dfd.png

Redigerad av Pokergod1
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger Pokergod1 :

Gårdagen blev det 382 + 

ikväll gick det otroligt segt, inga händer, inga floppar inget. var max uppe i 97 kr + men slutade på 41 kr + haha..

 

ska upp tidigt imorgon så avslutar kvällen här.

Låter ju bra endå :) Hur många händer får du in i snitt per månad btw ? Som någon som spelat en del händer mot dig , så ser jag dig som extremt tight btw. Så det är ju ett tips att försöka "loosa" upp lite och tänka mer position.

Nu vinner man väl pengar endå här nere på micros men om du har någon ambition på att någonsin kliva upp i nivå. Som exempel har jag samma RFI på dig från alla positioner (19%) och 2% 3 bets. Och 85% Fold om du missar en continue bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger aml :

Låter ju bra endå :) Hur många händer får du in i snitt per månad btw ? Som någon som spelat en del händer mot dig , så ser jag dig som extremt tight btw. Så det är ju ett tips att försöka "loosa" upp lite och tänka mer position.

Nu vinner man väl pengar endå här nere på micros men om du har någon ambition på att någonsin kliva upp i nivå. Som exempel har jag samma RFI på dig från alla positioner (19%) och 2% 3 bets. Och 85% Fold om du missar en continue bet.

Håller med. Och sen har du en (för mig) skum vana att 4b-dega lite vad som. :P Men det funkar kanske med den nitiga imagen. Skulle nog ändå vinna mer om du spelade fler händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Den 2024-07-27 kl 13:03, säger aml :

Låter ju bra endå :) Hur många händer får du in i snitt per månad btw ? Som någon som spelat en del händer mot dig , så ser jag dig som extremt tight btw. Så det är ju ett tips att försöka "loosa" upp lite och tänka mer position.

Nu vinner man väl pengar endå här nere på micros men om du har någon ambition på att någonsin kliva upp i nivå. Som exempel har jag samma RFI på dig från alla positioner (19%) och 2% 3 bets. Och 85% Fold om du missar en continue bet.

Jag snittar typ 22-27 vpip enligt mina stats, vilket jag tycker är helt okej. Sen är jag långt ifrån en 'bra' spelare men som sagt på dessa nivåer vinner jag oavsett hur jag spelar haha. 

Finns folk som spelar 40-45 och det är ofta dom jag tar pengar av. Jag har mycket att jobba på, har aldrig pluggat något poker, bara kollat streams osv. Men har jobb på sidan och tjänar några extra tusen per månad är inte fel för min situation :D

Redigerad av Pokergod1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...