Potz Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Du verkar inte spela 6-max på crypto. Är borden så mycket bättre på party eller? Citera
Gyre Postad 16 September , 2005 Författare Rapport Postad 16 September , 2005 Jag har faktiskt inte testat att spela 6max på crypto om jag ska vara ärlig, så jag vet inte hur de borden är, spelar du där? Citera
Potz Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 Lessnade på fullborden förra månaden så jag körde lite 1/2 6-max. Tyckte borden oftast var i klass med prima och absolute, men det dök upp en del vilda bord ibland som man inte ser på de nätverken. Kan inte jämföra med partys bord då jag har hållit mig borta ifrån dem pga av partys rake. Citera
Gyre Postad 16 September , 2005 Författare Rapport Postad 16 September , 2005 Låter som det är hyffsade bord med andra ord, kommer nog gå ifrån 2/4 fullring till 2/4 6max för mitt bonushorande på crypto ett tag för att känna på motståndet lite. Citera
Gyre Postad 17 September , 2005 Författare Rapport Postad 17 September , 2005 Ikväll kommer jag spela min första session 3/6 om inget oväntat dyker upp. Jag har satt av 100BB för att göra ett försök på denna nivån, det är trotts allt det högsta jag någonsin har spelat! Citera
Waggho Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Ikväll kommer jag spela min första session 3/6 om inget oväntat dyker upp. Jag har satt av 100BB för att göra ett försök på denna nivån, det är trotts allt det högsta jag någonsin har spelat! Lycka till Gyre! Hoppas det går bra. Citera
Gyre Postad 17 September , 2005 Författare Rapport Postad 17 September , 2005 Lycka till Gyre! Hoppas det går bra. Tack så mycket, kommer ladda upp med en kebabtallrik, efter det kan det inte gå fel! Citera
Gyre Postad 17 September , 2005 Författare Rapport Postad 17 September , 2005 Första sessionen på 3/6 är avklarad! *applåderar mig själv* Började inte så lysnade och jag backade snabb 50$ och insåg att jag verkligen måste lära mig att ta förluster på, för mig, ansenliga summor om jag ska klara detta. Försökte koppla bort tänket om pengar och se det i BB istället, klart bätter att tänka att man förlorat 8 BB istället för 350 spänn Fick ett par händer och träffade lite och låg efter en stund upp 100$, vilket snart blev minus igen, vilket blev +45$ efter 201 händer och jag valde då att sluta. Känns bra att sluta på + och jag brukar inte spela mycket mer än en timme ändå. Motståndet är av det lilla jag såg inte mycket bättre än 1/2, lite aggro kanske men det är inget som ska få hindra mig. De två borden jag satte mig ner på direkt satt jag kvar hela tiden, två mumsiga bord med Vp$p över 45% och PFR på under 10%. HÄR är en hand från sessionen som jag la upp i PHH. I och med detta kommer jag ändra målet med mitt spelande, jag kommer börja med att sätta en snällt mål som är föjlande: Inte förlora mina 100 avsatta big bets under mina första 5000 händer på 3/6 6max! Eftersom jag bara kommer spela 3/6 nu kommer jag i fortsättningen bara rapportera resultaten för den nivån. Sen senaste rapport: 201 händer: +45.25$ Siffrorna i PT: 201 händer: +45.25$, 3.75BB/100 107.5 big bets kvar Citera
Waggho Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Det gick bättre för dig än för mig! Citera
morberg Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Kul att det gick bra första gången! Fundera lite på att vänta med att rapportera BB/100; det tar ett tag innan siffran blir relevant. Fundera också på att rapportera resultat i BB snarare än i $. Om inte annat för att hjälpa dig något att koppla bort tankarna på hur mycket riktiga pengar du egentligen spelar med. Precis som du säger är det bättre (eller åtminstone mer relevant) att tänka 8BB back än 350 spänn back. Samma sak när du går plus. Citera
Gyre Postad 18 September , 2005 Författare Rapport Postad 18 September , 2005 Du har rätt i det du säger, bör nog hålla mig till big bets och inte dollar, helt klart bättre för psyket. Eftersom mitt mål nu bara är att behålla mina 100BB så kan jag ju skippa att redovisa PT och bara hålla mig till senaste sessionen och hur mycket som återstår av min satsning på 3/6. Kommer bli en session efter forumsturneringen ikväll, ska bli roligt att slaska Omha8 Citera
Gyre Postad 18 September , 2005 Författare Rapport Postad 18 September , 2005 Blev en session på 45 min efter att jag bustat ur forumturneringen, PLO8 var grymt kul! Sessionen gick bra, rasslade på som attans i början och jag var nog upp 20-25BB efter kanske 30 min, sen vände det tyvärr nedåt då jag blev lite för glad över vissa händer som kanske var i svagaste laget Men men, 171 händer och 14BB plus är inte fel Ska se om jag hittar några händer att lägga upp, den senaste var ju sämre spelad än vad jag trodde så det är väl lika bra att ösa in de händer jag undrar över för att täppa igen mina värsta luckor. Hittar jag några så finns de i PHH-delen. Har en lite generell fråga med. Säg att ni sitter med A2o i SB som är 1/3 av BB, alla foldar fram till knappen som synar. Knappen är en ganska lös spelare som i princip höjer alla sina starka händer och BB är en jättelös halvaggro spelare. Vad gör ni? Sen senaste rapport: 171 händer: +14.15BB ----- Totalt: +21.7BB på 372 händer 121.7BB att inte förlora EDIT: hittade denna handen. Citera
Gyre Postad 20 September , 2005 Författare Rapport Postad 20 September , 2005 Spelade precis en ca 1.5 timmes lång session, 306 händer blev det på två bord. Första minussessionen på 3/6, fast det är inget monsterminus direkt Nämligen inte mer än 10$. Sessionen började starkt och jag fick bra kort som träffade, låg kanske 20 BB + eller nått. Sen kom den värsta korttorkan jag har varit med om på länge och sessionen slutar på uberlåga 17.65% VP$P! Inga direkt intressanta händer at rapportera dock, fick ju inga kort! Sen senaste rapport: 306 händer: -1.7BB ----- Totalt: +20BB på 678 händer 120BB att inte förlora Citera
Gyre Postad 25 September , 2005 Författare Rapport Postad 25 September , 2005 Var ett tag sen jag skrev nått här nu, av lite blandade anledningar. Känns lite överdrivet att skriva ett inlägg efter varje session då 200 händer inte gör mycket till eller från. Sen har det blivit en del spel på HeyPoker för att hinna klart bonusen där, och de tar jag ju inte upp här. Men tre sessioner och 483 händer har det blivit! Och bra har det också gått, nämligen +23.1BB! Känns fint att man har lyckats pricka in en bra period nu när man testar på en ny nivå, fast man bävar inför den dagen det vänder. Men då har man förhoppningsvis en liten buffert att ta ifrån! Här är en hand där från kvällens spel då jag inte vet hur jag ska spela på turn. Situationen för mitt 3/6-spelande ser ut så här: Sen senaste rapport: 483 händer: +23.1BB ----- Totalt: +43.1BB på 1161 händer 143.1BB att inte förlora Citera
Gyre Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Postad 26 September , 2005 Inget 3/6 spelat idag men väl en del på HeyPoker för att hinna få in de sista händerna till bonusen där, sjuk session tidigare ikväll då jag plockar en 100€ pott på 2/4 med ett fyrtal. Träffade set med 5 av 6 pp varav två blev fyrtal! två sett blev dock utdragna Citera
Gyre Postad 2 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2005 September har övergått till Oktober jag lämnar min bästa pokermånad so far bakom mig. Har haft två bra månader irad nu så vi får se hur Oktober tar han om mig Känns skönt att kunna dra in lite seriösa pengar på poker, han inte haft den kännslan tidigare men nu har jag de senaste två månader spelat in bra mycket mer än de bidrag jag hade fått om jag läst heltid, istället för som nu bara läsa två kurser. Trotts detta har jag spelat blygsamma 74 timmar på två månader. Slutsats? Flickvänn är -EV! Synd at hon ska vara så underbar. Kommer antagligen inte bli så mycket 3/6-spel de nämaste veckorna för min del, har 4 st månadsbonusar på Interpoker jag känner att jag vill spela in innan det blir för många bonusar liggande där. Detta kommer ske på 4 st 2/4 SH-bord, och dessa resultat kommer redovisas här tillsammans med ett gäng, förhoppningsvis, intressante händer. Kände på dessa borden tidigare ikväll utan någon större succée, backade 22BB på 279 händer, tycker jag spelade bra så jag får skylla på de väldigt kalla kort jag fick. hade 9% i preflopp-rais och jag brukar ligga på 15%, ganska stor skillnad med andra ord. Blev också sjukt mycket utdragen på ett bord. Ska spela en 10€ PLT tourny på Heypoker nu och vinna den, var länge sedan jag kom långt i en turnering nu Citera
Gyre Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Fy fan som det kan gå ibland. Mitt bonus-clearande på Interpoker har inte varit roligt. Kortleken är kall och när jag träffar blir jag utdragen av bara fan. Har slängt iväg nära 250$ på 700 händer på deras 2/4 SH-bord. Spelade nyss en helvetessession där jag tappade 30BB's på 150 händer, verkligen roligt. Sista handen innan jag blev för förbannade för att fortsätta var denna, den största potten denna sessionen. Spana in "Zonen" för att se hur ett proffs spelar sina händer. Ge gärna kritik på hur jag bättre kan skydda potten. ----HAND 16------ Game #971713253: Hold'em FL ($2/$4) - 2005/10/04 - 06:46:46 (ET) Table "Nicholas" Seat 2 is the button. Seat 1: Zonen ($150 in chips) Seat 2: Truxi ($48.50 in chips) Seat 3: obelix66 ($138 in chips) Seat 4: Gyree ($137.75 in chips) Seat 5: mitsos ($126.50 in chips) Seat 6: Old_git ($89 in chips) obelix66: posts small blind $1 Gyree: posts big blind $2 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Gyree [9d 9s] mitsos: folds Old_git: calls $2 Zonen: calls $2 Truxi: calls $2 obelix66: raises $3 Gyree: raises $4 Old_git: calls $4 Zonen: calls $4 Truxi: folds obelix66: calls $2 ----- FLOP ----- [9h Th Ac] obelix66: checks Gyree: bets $2 Old_git: calls $2 Zonen: calls $2 obelix66: raises $4 Gyree: raises $4 Old_git: calls $4 Zonen: calls $4 obelix66: calls $2 ----- TURN ----- [9h Th Ac][4h] obelix66: checks Gyree: bets $4 Old_git: calls $4 Zonen: calls $4 obelix66: folds ----- RIVER ----- [9h Th Ac 4h][Qh] Gyree: checks Old_git: checks Zonen: bets $4 Gyree: calls $4 Old_git: folds ----- SHOW DOWN ----- Zonen: shows [7d 6h] (A Flush, Queen high) Gyree: mucks hand Zonen collected $67 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $70 Main pot $67 Rake $3 Board [9h Th Ac 4h Qh] Seat 1: Zonen showed [7d 6h] and won ($67) with A Flush, Queen high Seat 2: Truxi (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 3: obelix66 (small blind) folded on the Turn Seat 4: Gyree (big blind) mucked Seat 5: mitsos folded before Flop (didn't bet) Seat 6: Old_git folded on the River Är för övrigt idag precis ett år sedan jag gjorde min första insättning för onlinepoker, då satte jag in 75$ på partypoker för att spela 0.5/1.0. Lite har man utvecklats som spelare iaf Citera
Sactodian Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Tycker varken du eller Zonen spelar fel. Inte mycket att göra med 99. En hand som måste förbättras i lösa spel postflop. Annars tycker jag du spelar bra, du betar där man skall beta. Sen torskar man ju trissar mot färg ibland, men det är sånt som händer. Edit: Trodde han hade 76s. Med 76o är hans spel mer anmärkningsvärt... Många fiskar på gutshotdraw men jag kan väl inte påstå att hans spel är det sämsta som jag sett... Citera
morberg Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Är för övrigt idag precis ett år sedan jag gjorde min första insättning för onlinepoker, då satte jag in 75$ på partypoker för att spela 0.5/1.0. Grattis. Har du koll på hur det har gått totalt sedan dess? Citera
Waggho Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Om man följer Zonens resonemang steg för steg i varje situation så finns det väl inget drag han gör som är helt sjukt fel. Det kanske största felet är väl att syna preflop i tidig position med den handen, sen är det väl tveksamt om han har odds att dra på floppen men han synar ju bara ett bet i taget så att säga. När han har både ett (eventuellt levande) färgdrag och en hålis på turn är det ju dumt att lägga när potten är så stor. River är väl inget att säga om. Däremot var det väl en av de mest retsamma utdragningar man kan råka ut för. Okej om nån kör ATs och sätter färgen mot ens triss, då var det i alla fall en hyfsat jämn kamp. Särskilt när det har gått dåligt ett tag så är det ju extra jobbigt när det händer. Jag lider med dig! Jag hade en kille vid mitt bord idag som hade sån sjuk oflyt. Det började med att han förlorade med en T-hög färg mot en J-hög, där den J-höga faktiskt var på väg att lägga på rivern(!). Han sa typ "visar du din hand om jag lägger mig?" Otursmannen svarade inte och med en sekund kvar synade knektfärgsmannen och tog hem potten. Sen blev otursmannen utdragen av mig när han hade K9 och jag AJ, flop K 9 J, turn X, river A. Det var några fler grejer också, men sen kom den värsta när potten cappas före floppen, vi är tre med och jag har AQ. Otursmannen har TT och utdragaren KJ. Flop Q T X, turn X, river A. Killen som satte stegen tog förstås hem en fin pott. Sammanlagt tappade otursmannen 50 BB inom loppet av kanske 20 min. Jag tänkte bara "skönt att det inte är jag som sitter där". Otursmannen var dock rutinerad och fortsatte spela bra. Citera
Gyre Postad 4 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Jo, kollade handen senare när jag lungnat ner mig lite och till mitt stora förtret spelade han inte så dåligt som jag hade hoppats på. Visst är potten stor på turn men han sitter med en guttshot till suckerstegen samt ett drag till en 6-hög färg med 2 motspelare som uppenbarligen sitter på starka händer. Väldigt ofta drar han ju helt dött här. Jag har det precis som otursmannen du beskriver waggho, jag är glad att det inte är på 3/6 och att bonusarna på interpoker dämpar fallet en del, lätta att spela in är dem också. Ska se om jag hittar några andra "roliga" händer från interpoker så fort patchen till PT kommer så man kan importera händer igen. Grattis. Har du koll på hur det har gått totalt sedan dess? Jodå, eftersom jag bara tagit ut 100$ så är det inte så svårt att ha koll på hur det har gått, känns bra att ha över 50 ggr så mycket pengar nu som jag satte in Spelade visserligen inte alls mycket förräns jag satte in ytterligare 500$ i Januari för att bonushora. Men det känns bra att ha åtta-dubblat mitt insatta kapital på 8 månader Citera
Gyre Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Såg att jag hade en bonus att cleara på party, 100$ fegar jag inte för. Satte mig ner och spelade 4 st 1/2 SH bord i 1.5h drygt. Började dålig slutade bra, så pluss 20BB iaf. Skönt med en vinstsession efter en riktigt dryg start på oktober. Blev en hel hög med intressanta händer som jag kommer lägga in både här och i PHH, fast det orkar jag inte göra nu. Ganska schysst att det tar ca 3 timmar att cleara 100$ i bonus, 33 garanterade dollar i timmen tackar jag inte nej till Citera
morberg Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Det kan behövas lite vinster för att få tillbaks självförtroendet ibland, kul att det kanske börjar vända. Såg att jag också hade blivit erbjuden Partybonusen, men jag tänkte faktist inte ta den eftersom mitt bredband kan försvinna vilken dag som helst. Då känns det bättre att köra vidare på 3/6 och få ordning på det spelet. (Fick expekt-erbjudandet också, men 10x på Prima tackar jag definitivt nej till - det hade jag gjort även om inte bredbandet var på väg bort.) Citera
Waggho Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Det kan behövas lite vinster för att få tillbaks självförtroendet ibland, kul att det kanske börjar vända. Såg att jag också hade blivit erbjuden Partybonusen, men jag tänkte faktist inte ta den eftersom mitt bredband kan försvinna vilken dag som helst. Då känns det bättre att köra vidare på 3/6 och få ordning på det spelet. (Fick expekt-erbjudandet också, men 10x på Prima tackar jag definitivt nej till - det hade jag gjort även om inte bredbandet var på väg bort.) Du har ju 5x på Bet365, inte så pjåkigt. Citera
morberg Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Du har ju 5x på Bet365, inte så pjåkigt. Men då behöver jag lämna min "comfort zone"* och det känns inte bra. Trivs bra på party-nätet och med PT+PAHUD som hjälpmedel. Vet inte alls hur spelet på Primas 3/6 ser ut. Jag kommer att nöja mig med min lilla rb på eurobet och fokusera på spelet ett tag till. *Vad tusan heter det på svenska? Citera
Recommended Posts