Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

Postad

Eftersom många av Limit-hajarna håller hus i din och Morbergs dagbok, tänkte jag posta lite av min statistik sen jag började lira på Party.

Kommentera gärna vad som är bra och vad som är mindre bra.

Detta är alltså stats från FL SH 2-4$ på Party:

Antal händer: 6394

VP$IP: 25.18

VP$ISB: 39.37

Folded SB to Steal: 76.50

Folded BB to steal: 56.77

Att. to steal blinds: 28.38

W$WSF: 41.71

Amount won: $1034.97

BB/100 Hands: 4.05

WTSD: 36.04

W$ASD: 55.16

PFR: 16.23

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Went to showdown är alldeles för lågt sikta på runt 37% (lite stil beroende) höj omedelbart!

Jag har jä*ligt svårt att göra detta, har haft det i bakhuvet i snart 10k händer utan att ha fått upp den märkart. Väldigt frustrerande!

Ska försöka lägga upp lite händer i olika lägen där jag foldar händer som jag kanske borde ha tagit till showdown i fortsättningen.

Hävdar fortfarande att du är för aggro på flop+turn för att det skall vara optimalt ur winrate syfte.

Det tror jag med, fast det är i alla fall på väg i rätt riktning. Har svårt för att applicera passiv linjer i rätt lägen samt att checka bakom på turn när jag har initivet.

Postad

Nesta:

stjäl mera

upp med PFR lite till

tror du kan gå till showdown lite till

se upp så du inte försvarar sb för mkt mot steel se till att i stort sett alltid 3 betta mot steel om du sitter i sb.

fin winrate även om det är litet handantal. :D

Postad
Hävdar fortfarande att du är för aggro på flop+turn för att det skall vara optimalt ur winrate syfte.

Det tror jag med, fast det är i alla fall på väg i rätt riktning. Har svårt för att applicera passiv linjer i rätt lägen samt att checka bakom på turn när jag har initivet.

Att checka bakom på turn kommer väl inte att få ner din aggression?

Postad

Nej, men jag har fortfarande svårt för det :)

Möjligt att det ger en minskar river-aggression eftersom jag kommer syna ett riverbet med vissa händer jag checkar bakom på turn.

EDIT: rambler, vet inte om du missade att jag postade mina position-stats, Här är dem iaf.

Postad

Nu är det ju "bara" 10k händer så ur win rate syfte så säger det inte mkt. men du torskar för mkt från båda blindsen (kan ju vara en oturs period)

försvara bb lite mera då ditt post flop spel säkert är bättre än de flesta du möter.Försök att få passiva spelare 1 och 2 steg till höger om dig så att du för se mkt gratis floppar.

Byt bord om du får någon aggro lag som hela tiden vill sno dina blinds.

väldigt tight spel från utg (rätt tight från mp också) har iofs inget emot det ibörjan men lite värde försvinner, du raisar väl ändå 77+, A,8s, A,10o

Vad som är genomgående är att du foldar MÅNGA vinnare jag lovar,Du måste få upp went to showdown MINST 3-4 % till.

Lagsen/idioterna bettar och Cr med allt möjligt skit hela tiden och dom gör ju det för att dom är muppiga men det är ju (säkert ovetande för dom) helt rätt mot dig då du foldar för mkt.

Dom stabila spelarna som är observanta kommer ju att anamma samma strategi då dom ser att du foldar för mkt.

Observera att jag absolut inte förespråkar någon passiv strategi man måste värdebetta massor med ytterst marginella händer i sh fl.

Tänk på att du är bland dom absolut tightaste spelarna på partys 5/10 bord så när du spelar en hand så är den i stort sett alltid hyfsad till skillnad från 50/25 lagsen.

Försöka att inte bara lita på statsen utan observera hur fi spelar (dvs inte för många bord) är han bara helt efterbliven eller en notorisk cr:are eller solid osv...

Mot big lags så måste man ju ofta ta klena A/botten paret till showdown ofta utan att visa någon som helst aggression eftersom dom ändå kommer att trebetta både top set samt hålstegedraget varenda gång.

Mot passiva synstationer så är det ju bara att beta på

Mot solida spelare får man ju försöka variera sig lite , dock så är det dom som är kapabla att folda en del (se på dig själv)

Du har ett tight och bra spel vore ytterst osannolikt att du inte skulle kunna klå 5/10 tänk på att du har spelat 10k händer och tjänat pengar även om det är mindre än vad du hoppats på så har du denna gång inte behövt gå ner till 3/6 igen med svansen mellan benen och undra vad fan som gick snett.Känn glädjen och fortsätt att förbättra dig.

mera showdowns

fokusera på vad det är för spelare du möter,vad kan han ha för hand inte bara ABC-poker

försvara bb lite mera

Vart efter man får mer och mera händer på en nivå så känner man ju sig mer och mer hemma på vilka typer av händer en viss typ av spelare brukar ha när han spelar på ett visst sätt...bla...bla...

Nu blev det en jäkla massa svammel

Tycker det ser bra ut Gyre!

Postad

Bra post rambler, som vanligt :)

Har spelat 3 bord i stort sätt hela tiden sista tiden och kännt att jag kunnat hänga med hyffsat, sätta mycket notes osv, men ska ändå gå ner och spela 2 bord ett tag fram över nu och verkligen försöka fokusera på att fixa mitt blindspel och hitta mer händer att ta till showdown.

Precis som du säger så förlorar jag väldigt mycket ur blindsen just nu men det är jag övertygad att det handlar om oflyt, för jag har betydligt bättre siffror på alla andra limits jag har spelat än vad jag kan visa upp på 5/10.

Är bara inne i en riktigt tråkig period nu, senaste 1.5k händera har jag en VPIP och PFR på 3-4% lägre än vanligt samt att wtsd är på sjukt låga 28%, träffar verkligen dåligt just nu.

Är övertygad om att jag är vinnande på 5/10 även om de givetvis inte är med samma goda marginall som på 3/6 som jag tror att jag kan pressa ut lite över 1BB/100 med mitt spel idag så det är väl bara att grinda på antar jag.

Tack för att du försöker hjälpa, många av dina inlägg är riktigt bra!

Postad

MP är okänd lös spelare.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is CO with Q:club:, Q:diamond:.

1 fold, MP raises, Hero 3-bets, 1 fold, SB calls, 1 fold, MP calls.

Flop: (10 SB) 9:diamond:, 3:club:, A:spade: (3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets, SB calls, MP calls.

Turn: (6.50 BB) A:club: (3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets, SB folds, MP raises, Hero?

Postad
MP är okänd lös spelare.

Preflop: Hero is CO with Q, Q.

1 fold, MP raises, Hero 3-bets, 1 fold, SB calls, 1 fold, MP calls.

Flop: (10 SB) 9, 3, A (3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets, SB calls, MP calls.

Turn: (6.50 BB) A (3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets, SB folds, MP raises, Hero?

Personligen hade jag kört på en turn check, samt call-check på river. Om han är lös (och om vi antar aggro, vilket inte framgår) så kan han lika gärna sitta på K9, Q9, J9, T9 etc och hoppas på att semibluffa ut dig ur potten, speciellt med tanke på att SB redan foldat. Jag kan inte lägga QQ eller KK i liknande lägen mot en LAG spelare.

Har du otur sitter han på A9 eller A3 men det kanns som om han borde ha raisat dig på floppen då.

Svårt läge. Vad säger Rambler?

Postad

jobbig hand

mp har ju raisat pre och sb kallsynat 3 bets

Du skjuter på floppen och båda synar...känns inte bra

hade checkat turn och synat en bet på rivern precis som viking säger,iallafall om sb checkar och mp betar om sb betar och mp synar så blir det jobbigare att hitta synen.

Om mp inte är en mupp så har han ett A / set eller möjligen plockat upp ett flushdrag på turn.

Check på turn kan ju även ge att mp betar en hand på rivern som du slår typ 10,10/JJ som han normalt skulle lägga mot turn bettet.Och andra sidan så lär han ju även beta KK på rivern om du checkar turn men det är ju det enda paret du är efter som inte träffat floppen.

Hade varit mer benägen att beta turn om inte sb hade varit inblandad.

Precis som viking säger så skulle man behöva mer info på mp än att han är lös om han är väldigt aggro eller solid ...osv.

Lurigt...

Postad

Angående blindspelet och länken du postade på förra sidan. Så har jag läst en del där nu då jag också har problem i blindsen nu.

Men om man tittar på Gyres siffror mot mina:

(0.29) repsektive (0.09) mot (0.15) repsektive (0.14)

En kombination här vore väl grym. Vad kan man gissa om orsakerna till skillnaderna? (rambler!) Hur spelar gyre för att få ner SB-siffran så?

Att jag har så sjukt mycket lägre ur BB beror nog delvis på nivån där jag mer ofta får titta gratis på floppen?!

Postad

Jag foldade till hans CR och han visade stolt upp KQo. Jag blev inte glad.

Nu när ni säger det så inser jag att det är bättre att checka bakom på turn i sånna här lägen eftersom en sämre hand nästan aldrig betalar på turn men kan värdebetta/bluffa på river samt att jag inte riskerar att det utbluffade som precis hände.

Jag måste bli bättre på att hitta lägen där jag ska checka igenom turn, är väldigt sällan jag gör det efter att ha höjt pre och bettat flopp.

Angående blindspelet och länken du postade på förra sidan. Så har jag läst en del där nu då jag också har problem i blindsen nu.

Men om man tittar på Gyres siffror mot mina:

(0.29) repsektive (0.09) mot (0.15) repsektive (0.14)

En kombination här vore väl grym. Vad kan man gissa om orsakerna till skillnaderna? (rambler!) Hur spelar gyre för att få ner SB-siffran så?

Att jag har så sjukt mycket lägre ur BB beror nog delvis på nivån där jag mer ofta får titta gratis på floppen?!

Jag spelar enbart med 3-bett mot en höjning och är ganska tight i ohöjda potter pga 2/5-strukturen på SB i 5/10 på party.

Postad

I'm lucky!

Preflop: Hero is UTG with K:spade:, A:diamond:.

Hero raises, 3 folds, SB calls, BB calls.

Flop: (6 SB) A:heart:, 9:diamond:, K:club: (3 players)

SB bets, BB folds, Hero calls.

Turn: (4 BB) 5:spade: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero calls.

River: (10 BB) 5:diamond: (2 players)

SB bets, Hero calls.

Final Pot: 12 BB

Results in white below:

SB has 5h 5c (four of a kind, fives).

Hero has Ks Ad (two pair, aces and kings).

Outcome: SB wins 12 BB.

Postad
Hade inte du väntat till turn?

Jo, visst hade jag det. Men jag är en fisk.

Sant.

Har spelat på min 15BB challenge större delen av dagen och det innebär ju ett bord. Märkte att jag utan att direkt bry mig om bordet fick hyffsad koll på spelarna och dess tendernser. Så nu har jag bestämt mig att mina nästa 1000 händer på 5/10 ska ske spelandes ett bord och verkligen fokusera på mina motspelare.

Postad

Kanske vänder nu? Vinna man sånna här händer kan man ju omöjligen vara inne i en dålig period :)

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is BB with 7:spade:, 5:spade:.

UTG calls, 3 folds, Hero checks.

Flop: (2.40 SB) 9:diamond:, 3:spade:, J:heart: (2 players)

Hero checks, UTG checks.

Turn: (1.20 BB) 2:club: (2 players)

Hero bets, UTG calls.

River: (3.20 BB) K:diamond: (2 players)

Hero checks, UTG checks.

Final Pot: 3.20 BB

Results in white below:

Hero has 7s 5s (high card, king).

UTG doesn't show.

Outcome: Hero wins 3.20 BB.

Postad
Kanske vänder nu? Vinna man sånna här händer kan man ju omöjligen vara inne i en dålig period :)

Du missade ett värdebet på river.

Tveksam till om han hade hittat synen med sin 6-högt där faktiskt :)

Vet att jag folder för mycket på river så ska försöka lägga upp händer där jag var osäker. UTG är 37/10/1.5 efter 65 händer.

Preflop: Hero is MP with A:spade:, T:spade:.

UTG calls, Hero raises, 2 folds, SB calls, BB calls, UTG calls.

Flop: (8 SB) 4:spade:, 5:spade:, 6:club: (4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets, SB folds, BB calls, UTG calls.

Turn: (5.50 BB) 5:diamond: (3 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets, BB folds, UTG calls.

River: (7.50 BB) 8:club: (2 players)

UTG bets, Hero?

Postad

Fold i AT-handen. Han måste ha bättre än A-hög där.

Kan inte det faktum att du lägger "för ofta" på river ha med din spelstil att göra? Du har varit inne lite på det förr att checka turn och syna river. Hade du i denna handen istället tagit gratiskortet på turn - och mot två motståndare undrar jag om det inte är bättre - skulle en syn på river vara (mer) rätt.