Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

Postad

Sånt här är bara så jävla frustrerande när det händer under en dålig session. Hade ett par händer tidigare satt en note på honom att han synar floppen med alla drag och överkort.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with A:diamond:, T:spade:.

3 folds, Hero raises, SB calls, BB calls.

Flop: (6 SB) 3:heart:, 6:spade:, 8:diamond: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB folds, BB calls.

Turn: (4 BB) 7:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

River: (6 BB) 4:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks.

Final Pot: 6 BB

Results in white below:

BB has 2c 4c (one pair, fours).

Hero has Ad Ts (high card, ace).

Outcome: BB wins 6 BB.

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Sånt här är bara så jävla frustrerande när det händer under en dålig session. Hade ett par händer tidigare satt en note på honom att han synar floppen med alla drag och överkort.

Preflop: Hero is Button with A:diamond:, T:spade:.

Flop: (6 SB) 3:heart:, 6:spade:, 8:diamond: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB folds, BB calls.

River: (6 BB) 4:spade: (2 players)

BB checks, Hero checks.

Final Pot: 6 BB

Results in white below:

BB has 2c 4c (one pair, fours).

Hero has Ad Ts (high card, ace).

Outcome: BB wins 6 BB.

Med den readen tycker jag inte att du skulle bettat turn. Såna här spelare är bara att vänta in paret och bomba, ingen ide att köra på med överkort. Ta gratiskkortet, finns för mycket de kan träffat på den floppen. Fruktansvärt frustrerande, jag håller med.

Postad
Sånt här är bara så jävla frustrerande när det händer under en dålig session.

Du får komma ner till mig på 3/6, det är mycket lättare att rycka på axlarna åt den här typen av situationer där - jag lovar.

Postad

Du får komma ner till mig på 3/6, det är mycket lättare att rycka på axlarna åt den här typen av situationer där - jag lovar.

2/4 är ännu bättre!

Postad
Med den readen tycker jag inte att du skulle bettat turn. Såna här spelare är bara att vänta in paret och bomba, ingen ide att köra på med överkort. Ta gratiskkortet, finns för mycket de kan träffat på den floppen. Fruktansvärt frustrerande, jag håller med.

Varför inte? Med en check är det jag som ger honom ett gratiskort eftersom jag leder här de flesta gånger eftersom jag "vet" att han drar även på turn med sjukta svaga händer och att jag 9/10 kan ta en gratis showdown på river är det ett värdebett på turn.

Ligger fortfarande fint i det gröna på 5/10 efter snart 10k händer så jag har inga planer på att vända ner till 3/6 igen. Hoppar ner på 3/6 ibland om jag hittar någon utav mina kompisar där men just nu ser jag 5/10 som mitt main-game.

Postad

När får vi se lite av dina stats på 5/10? Jag har själv precis börjat skotta på 5/10 och det skulle vara kul att jämnföra. Mer exakt så vore det intressant om du kan berätta lite mer om dina AF siffror som jag vet att du har arbetat på att få ner.

Jag har haft lite av samma problem och har fått ner dem, men nu är min AF på turn högre än på flop. Det känns som om de flesta händer avgörs på turn (oavsett om Fi´s fold är på turn eller river så görs förarbetet på turn). Detta verkar ha fungerat rätt bra på 3/6 men känner redan att detta spel kanske inte kommer fungera lika bra på 5/10 då det finns fler LAG spelare där.

Postad
När får vi se lite av dina stats på 5/10? Jag har själv precis börjat skotta på 5/10 och det skulle vara kul att jämnföra. Mer exakt så vore det intressant om du kan berätta lite mer om dina AF siffror som jag vet att du har arbetat på att få ner.

Jag har haft lite av samma problem och har fått ner dem, men nu är min AF på turn högre än på flop. Det känns som om de flesta händer avgörs på turn (oavsett om Fi´s fold är på turn eller river så görs förarbetet på turn). Detta verkar ha fungerat rätt bra på 3/6 men känner redan att detta spel kanske inte kommer fungera lika bra på 5/10 då det finns fler LAG spelare där.

Har snart 10k händer totalt på 5/10 och då blir det redovisning igen men kan ta fram mina AF siffror nu.

Totalt på 5/10 ser det ut så här:

Flopp: 3.82

Turn: 3.12

River: 1.86

Tot: 3.11

Händerna spelade sen februari, 5k händer, som nog är ungefär som mitt spel idag.

Flopp: 3.72

Turn: 3.14

River: 2.27

Tot: 3.21

Alltså går det inte så himla bra med minskandet av aggresionen men jag har fått ner min aggression till betydligt bättre värden än vad jag har haft tidigare så nu tror jag inte att jag bettar bort så mycket värde som jag gjorde då.

Postad
Alltså går det inte så himla bra med minskandet av aggresionen men jag har fått ner min aggression till betydligt bättre värden än vad jag har haft tidigare så nu tror jag inte att jag bettar bort så mycket värde som jag gjorde då.

Tjena, har så smått börjat spela på samma nivåer på Party och har följt din dagbok ett tag. Ett par frågor om du har tid:

1. Vilka riktlinjer för värdena är det du eftersträvar?

2. Hur menar du när du skriver att du bettat bort för mycket värde?

Postad

Tjena, har så smått börjat spela på samma nivåer på Party och har följt din dagbok ett tag. Ett par frågor om du har tid:

1. Vilka riktlinjer för värdena är det du eftersträvar?

2. Hur menar du när du skriver att du bettat bort för mycket värde?

1. Riktlinjerna består av åsikterna av de flesta duktiga spelare på 2+2, lite turn efter lite stats-poster där om du är intresserad.

2. Allt inte låta andra aggresiva spelare betta sina missade överkort och annat skräp hela vägen ner utan istället check-raisa dem på floppe så de tvingas folda på turn. Används bäst i situationer där man antingen leder stort eller ligger efter stort.

Postad

Min andra.

Preflop: Hero is SB with Q:heart:, A:heart:.

4 folds, Hero raises, BB calls.

Flop: (4 SB) K:heart:, 4:heart:, 2:heart: (2 players)

Hero bets, BB calls.

Turn: (3 BB) J:heart: (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

River: (11 BB) T:heart: (2 players)

Hero bets, BB folds.

Final Pot: 12 BB

Results in white below:

Hero has Qh Ah (straight flush, ace high).

Outcome: Hero wins 12 BB.

EDIT: Fast vad hjälper det en dag som denna:

Preflop: Hero is Button with A:club:, 5:diamond:.

Flop: (6 SB) A:spade:, 2:spade:, A:diamond: (3 players)

SB checks, BB bets, Hero raises, SB folds, BB 3-bets, Hero calls.

Turn: (6 BB) 4:club: (2 players)

BB bets, Hero calls.

River: (8 BB) 7:club: (2 players)

BB bets, Hero calls.

Final Pot: 10 BB

Results in white below:

BB has 7s 7h (full house, sevens full of aces).

Hero has Ac 5d (three of a kind, aces).

Outcome: BB wins 10 BB.

Preflop: Hero is Button with 8:diamond:, K:diamond:.

3 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls.

Flop: (4.40 SB) 8:club:, A:heart:, 3:club: (2 players)

Turn: (3.20 BB) 8:heart: (2 players)

River: (5.20 BB) 5:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls.

Final Pot: 9.20 BB

Results in white below:

BB has 5h 5s (full house, fives full of eights).

Hero has 8d Kd (three of a kind, eights).

Outcome: BB wins 9.20 BB.

Postad

Varför inte passa på med en till när jag ändå whinar lite, kul att den kommer i en så liten pott också.

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is BB with 2:spade:, 8:heart:.

1 fold, MP calls, Button calls, SB completes, Hero checks.

Flop: (4 SB) 8:club:, 8:diamond:, 2:diamond: (4 players)

SB checks, Hero bets, MP raises, Button folds, SB folds, Hero calls.

Hero checks, MP bets, Hero raises, MP calls.

River: (8 BB) J:spade: (2 players)

Hero bets, MP raises, Hero 3-bets, MP caps, Hero calls.

Final Pot: 16 BB

Results in white below:

Hero has 2s 8h (full house, eights full of twos).

MP has Jh Jd (full house, jacks full of eights).

Outcome: MP wins 16 BB.

Postad

Börjar bli trött på detta nu

Preflop: Hero is Button with J:diamond:, T:diamond:.

1 fold, MP calls, 1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls, MP calls.

Flop: (6.40 SB) 8:diamond:, 9:spade:, Q:club: (3 players)

BB bets, MP calls, Hero calls.

Turn: (4.70 BB) A:heart: (3 players)

BB bets, MP calls, Hero raises, BB calls, MP calls.

River: (10.70 BB) J:club: (3 players)

MP calls, Hero bets, MP folds.

Final Pot: 11.75 BB

Results in white below:

BB has Ts 7c (straight, queen high).

Hero has Jd Td (straight, queen high).

Outcome: Hero wins 11.27 BB. BB wins 0.47 BB.

Postad

En glad hand istället, för att liva upp lite!

Största maniacen jag någonsin stött på, vissa kanske känner igenom honom från sessionen jag fick coachad. Hittade han först på ett 10/20 bord men fick ingen plats tyvärr, men sedan dök han upp på 5/10 och jag fick bästa platsen mot honom!

Preflop: Hero is UTG with A:spade:, A:heart:.

Hero raises, 1 fold, CO calls, 2 folds, BB 3-bets, Hero caps, CO calls, BB calls.

Flop: (12.40 SB) K:heart:, K:spade:, J:diamond: (3 players)

BB bets, Hero raises, CO folds, BB 3-bets, Hero caps, BB calls.

Turn: (10.20 BB) 7:spade: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero caps, BB calls.

River: (18.20 BB) 4:spade: (2 players)

BB bets, Hero calls.

Final Pot: 20.20 BB

Results in white below:

BB has 5c Qs (one pair, kings).

Hero has As Ah (two pair, aces and kings).

Outcome: Hero wins 20.20 BB.

Missade lite bets på river tack var de sista spadret, vågade inte höja där :(

Hade han haft en kung hade jag blivit tiltad något fruktansvärt kan jag lova.

Postad

10k händer spelare på 5/10

Graf

Stats

Senate 2.5k händer har jag åkt på en hel drös få-outare vilket har varit riktigt segt, känner att jag har spelat ett hyffsat spel hela tiden men det har verkligen inte velat släpppa fult ut på 5/10 än. Alla elaka tomtar motarbetar mig!

Postad
Senate 2.5k händer har jag åkt på en hel drös få-outare vilket har varit riktigt segt, känner att jag har spelat ett hyffsat spel hela tiden men det har verkligen inte velat släpppa fult ut på 5/10 än. Alla elaka tomtar motarbetar mig!

Nu när jag har flyttat ner måste de ju hitta ett annat offer ;)

Häng kvar, det är klart att du slår 5/10.

Postad
Kollat dina stats nu, behöver du inte slåss lite mer i mörkspelet? Både i stöldposition och från BB.

Kan du specifera "slåss" lite mer? Jag har svårt för att bråka om potter där nån öppnar från knappen och jag synar med typ halvhöga connectors och floppen totaltmissar mig i stil med Q73, känns inte värt at bråka om en sån liten pott, ur position och mot en HD som krossar mig.

Postad
Kan du specifera "slåss" lite mer?

Jag menar att sno mörkar oftare och försvara BB mer.

Försvara BB mer håller jag på att arbeta med så gott det går, men tycker du verkligen det ligger så mycket värde i att försöka sno så mycket mer än 38.5%?

Postad
Försvara BB mer håller jag på att arbeta med så gott det går, men tycker du verkligen det ligger så mycket värde i att försöka sno så mycket mer än 38.5%?

Förmodligen inte vid närmre eftertanke. Det är nog försvar från BB som är det viktiga.

Postad

Förmodligen inte vid närmre eftertanke. Det är nog försvar från BB som är det viktiga.

Blindspelet är ju dunderviktigt att spela bra i SH och jag har varkligen varit "running bad" (hur skriva det på svenska?) i blindsen på 5/10 så här långt med (0.29) i BB repsektive (0.09) i SB vilket är ganska hemskt, framför allt BB. Gav mig ut för att leta reda på lite vettiga blindspel-trådar på 2+2 och hittade denna posten med många matnyttiga länkar, blir till att mala igenom det och försöka hitta att bra spel i och runt blindsen.

Postad

Went to showdown är alldeles för lågt sikta på runt 37% (lite stil beroende) höj omedelbart!

lite lågt river AF

lite högt folded to riverbet

Hävdar fortfarande att du är för aggro på flop+turn för att det skall vara optimalt ur winrate syfte.

börja försvara bb lite mera inte minst hu.