Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Denna typen av händer tenderar att bli ganska tråkiga efter fjärde eller fämte gången. Det komiska är att när han höjde mig på river och jag kollade brädan sa högt till mig själv: "sex-sju"

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is BB with 4:heart:, 2:club:.

1 fold, Button calls, SB completes, Hero checks.

Flop: (3 SB) 9:heart:, 2:spade:, 4:diamond: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button calls, SB calls.

Turn: (3 BB) 5:club: (3 players)

SB checks, Hero bets, Button folds, SB calls.

River: (5 BB) 8:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

Final Pot: 9 BB

Results in white below:

SB has 7d 6s (straight, nine high).

Hero has 4h 2c (two pair, fours and twos).

Outcome: SB wins 9 BB.

Postad

Hatar denna typen av händer och har svårt för dem rent generellt. Anta att motståndaren är en typiskt lös/halv-aggro fisk.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is UTG with A:heart:, Q:spade:.

Hero raises, 1 fold, CO calls, 3 folds.

Flop: (5.40 SB) 2:diamond:, K:diamond:, 4:heart: (2 players)

Hero bets, CO calls.

Turn: (3.70 BB) 8:club: (2 players)

Hero bets, CO calls.

River: (5.70 BB) 2:spade: (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

Final Pot: 7.70 BB

Postad

Känns som om Gud står och pissar på mig just nu, senaste dagarna har sett ut som dessa händerna som för övrigt kom samtidigt när jag spelade sista varvet på varje bord, härlig timing också.

Preflop: Hero is CO with A:spade:, K:heart:.

UTG raises, 1 fold, Hero 3-bets, 3 folds, UTG calls.

Flop: (7.40 SB) J:diamond:, 8:spade:, 7:heart: (2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls.

Turn: (4.70 BB) 9:spade: (2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls.

River: (6.70 BB) 3:spade: (2 players)

UTG checks, Hero checks.

Final Pot: 6.70 BB

Results in white below:

UTG has Qs Ks (flush, king high).

Hero has As Kh (high card, ace).

Outcome: UTG wins 6.70 BB.

Man brukar ju säga att det är bra att alla pengarna man stoppar in i potten görs när man har bäst hand, men jag har fortfarande inte hittat nån butik där dom tar Sklansky-dollar så i mitt fall spelar det ingen roll.

Och samtidigt på bordet bredvid:

Preflop: Hero is UTG with A:club:, A:diamond:.

Hero raises, 5 folds.

Final Pot: 1.70 BB

Har tagit ut 1.5k$ från rullen också så jag vet inte om jag ska gå ner till 3/6 ett tag nu, mest för att hitta lite självförtroende igen men ändå.

Postad
Och samtidigt på bordet bredvid:

Vad klagar du på, du vann ju åtminstone mörkarna. Jag lyckades nyss med konststycket att vinna en sidopott på $2 och en huvudpott på $8 när jag floppar set från BB. Grattis till mig.

AK-handen tycker jag f.ö. att du spelar bra. Trist resultat bara.

Postad

Situationen i din AQ-hand påminner lite om den 88-hand jag precis postade borta i min cyberhörna. Bra hand före floppen, känsligt läge efter och ur position. Jag känner mig också ganska vilsen här.

I din AQ-hand är brädan ganska torr och jag undrar om det inte är ok att lägga ner mot ett bet på river här.

Postad

Hej pojkar! Ni glömmer väl inte mig, jag har ju hittat tillbaka till FLSH och nöter på i godan ro på 2/4 på Prima. Men innan ni vet ordet av kommer vi att vara på samma nivå och spela igen! Hur som helst så kom jag och tänka på en lite klurig situation preflop, nämligen när man sitter på ett par under the gun. Det är väl bet eller fold som gäller, men var drar man gränsen? 88, 99, TT?

Nåväl, hoppas det vänder. Men du kan väl inte ge upp så lätt, Gyre? Du hade ju i princip stabiliserat dig på nivån efter 5k händer, det är väl inga 200 BB som har tappats nu? Hang in there tycker jag.

Postad
Situationen i din AQ-hand påminner lite om den 88-hand jag precis postade borta i min cyberhörna. Bra hand före floppen, känsligt läge efter och ur position. Jag känner mig också ganska vilsen här.

I din AQ-hand är brädan ganska torr och jag undrar om det inte är ok att lägga ner mot ett bet på river här.

Tycker den hand är lite annorlunda men det tar jag i din dagbok. Jag hoppades väl att han bluffade färgdraget på river men jag borde nog ha lagt ner den om jag inte har sett han spela drag på samma sätt tidigare.

Hej pojkar! Ni glömmer väl inte mig, jag har ju hittat tillbaka till FLSH och nöter på i godan ro på 2/4 på Prima. Men innan ni vet ordet av kommer vi att vara på samma nivå och spela igen! Hur som helst så kom jag och tänka på en lite klurig situation preflop, nämligen när man sitter på ett par under the gun. Det är väl bet eller fold som gäller, men var drar man gränsen? 88, 99, TT?

Nåväl, hoppas det vänder. Men du kan väl inte ge upp så lätt, Gyre? Du hade ju i princip stabiliserat dig på nivån efter 5k händer, det är väl inga 200 BB som har tappats nu? Hang in there tycker jag.

Kul att du är tillbaks, det hade jag missat!

Jag sätter gränsen runt 66 precis som Nesta_, lite beror det på hur bordet är och hur jag har spelat tidiager på bordet.

Jag har inte gett upp, det kändes värre igår vad vad det är. Jag är fortfarande i det gröna på 5/10 även om det är marginellt och rullen kan nog ta en förlust på ~150BB innan jag behöver hoppa ner.

Postad

Bara jag som tycker det har varit lite tunt med bra 5/10 SH bord senaste tiden?

Har spenderat ett par timmar 4-tablandes NL50 SH istället där man tydligen inte behöver använda sig av någon table-selection alls för att hitta en plats bland tomtarna :)

Ska försöka spela ihop 4-500 händer 5/10 ikväll samt vinna 50k$ frirullen, känner mig på top efter att inte ha spelat på ett par dagar.

Postad

Jag tror inte det är bra att vara het på poker och vinner "mer än sin del". För då samlas alla beats på en hög och rätt som det är så får man alla över sig på en gång.

Först denna. Klockslag enligt HH: February 12, 15:50:50 EDT 2006

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with 9:club:, J:club:.

2 folds, Hero raises, 1 fold, BB 3-bets, Hero calls.

Flop: (6.40 SB) 8:heart:, 9:heart:, J:heart: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls.

Turn: (6.20 BB) 7:diamond: (2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

River: (10.20 BB) 2:club: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

Final Pot: 12.20 BB

Results in white below:

BB has 8c 8d (three of a kind, eights).

Hero has 9c Jc (two pair, jacks and nines).

Outcome: BB wins 12.20 BB.

Sen på andra bordet (spelade två). Klockslag enligt HH: February 12, 15:52:25 EDT 2006

Preflop: Hero is BB with 7:club:, 5:heart:.

2 folds, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero checks.

Flop: (3 SB) A:club:, 7:heart:, 5:club: (3 players)

SB checks, Hero bets, CO raises, SB folds, Hero 3-bets, CO caps, Hero calls.

Turn: (5.50 BB) 8:diamond: (2 players)

Hero bets, CO raises, Hero calls.

River: (9.50 BB) J:diamond: (2 players)

Hero checks, CO bets, Hero calls.

Final Pot: 11.50 BB

Results in white below:

Hero has 7c 5h (two pair, sevens and fives).

CO has Ad Ah (three of a kind, aces).

Outcome: CO wins 11.50 BB.

Förlorat 35BB på 48 händer idag. Mitt spel kan jag erkänna inte är på topp, men detta är fan sjukt.

Och så glömde jag nämna att jag åkte ur frirullen med QQ vs 87o all-in pre också precis i början.

Gillar poker nu. Blir 3/6 ett tag.

Postad
Blir 3/6 ett tag.

Så illa kan det väl inte vara? Försök att hålla ut dina 100 BB (eller satte du inte någon sådan gräns). För eller senare vänder det och då vill du inte få din uppsving på 3/6. ;)

Det är inte så illa, lite tråkigt bara att man ska tappa 100BB pang på en gång då man precis har tagit ut 1.5k$ ur rullen. Har bestämt mig att spela tills jag är back 100BB på 5/10 innan jag går ner (75BB till). Det klara både rullen och förhoppningsvis jag av.

Har även skickat ett PM till en snubbe på 2+2 ang. coachning. Tycker det är ett intressant koncept.

Postad
Har även skickat ett PM till en snubbe på 2+2 ang. coachning. Tycker det är ett intressant koncept.

Spännade. Vad kostar det?

Du kan väl hålla oss informerade om hur det går? Jag tycker att det låter riktigt intressant.

Postad

Angående 34/17 killen med 4bb/100 så måste man dels komma ihåg hur lite 30k händer faktiskt är och hur stor varians man får med den spelstilen. Mycket möjligt att han är en vinnande spelare men jag tror knappast det är med speciellt mycket.

Att bli coachad måste jag starkt rekommendera. Jag har fått en genomgång av Kiddo på 2+2 och det är utan tvekan värt det. Speciellt att få reda på alla sina småfel som man gör mer eller mindre konstant så man kan börja rätta till dom är verkligen guld värt.

Postad

Du kan väl hålla oss informerade om hur det går? Jag tycker att det låter riktigt intressant.

Priset som just den jag har PM:at till förhandlas inför varje "elev". Så vad det kostar mig vet jag inte än.

Angående 34/17 killen med 4bb/100 så måste man dels komma ihåg hur lite 30k händer faktiskt är och hur stor varians man får med den spelstilen. Mycket möjligt att han är en vinnande spelare men jag tror knappast det är med speciellt mycket.

Precis, det är det också några som försöker få fram i tråden. Även om alla inte vill lyssna :)

Att bli coachad måste jag starkt rekommendera. Jag har fått en genomgång av Kiddo på 2+2 och det är utan tvekan värt det. Speciellt att få reda på alla sina småfel som man gör mer eller mindre konstant så man kan börja rätta till dom är verkligen guld värt.

Jag hoppas det ska ge mig något, jag har funderat på det ganska länge men nu känner jag att mitt spel verkligen skulle må bra av det.

Postad
En ganska intressant tråd om en annorlunda spelstil som funkar, iaf efter 30k händer.

hehe hans siffror är som mina med någon procent +/- här eller där... jag har 32/19 på 2.6BB/100... kul att % stämde så mycket överens... Största skillnaden är att han försvarar BB 75%, jag 66%, och han verkar något aggressivare...

Jag är ganska övertygad att han är vinnande i längden också. Är han en jävligt bra postflop-spelare är det naturligt att ha hög VPIP eftersom det är postflop som han spelar bort motståndarna. Väntar man på dom 10% bästa händerna får man inte så stor chans att utnyttja post-flop spelet...

Postad

Just killen jag tog kontakt med tar 200$ för att gå igenom 100 händer grundligt.

Så här sa han själv.

I charge $100 per hour for hand history reviews. I can do about 50 hands per hour. You send me the hand history files and I'll write detailed comments on your play, alternative lines, and the thinking behind certain decisions. You will send me a list of your reads at the time. A textfile containing a list of each player and their VP$IP/PFR/Total Agression and hands is sufficient. You are of welcome to post any particular hand on the boards to get additional feedback. My email address is krishanleong#gmail.com. You can pay me using neteller (use that email) or a stars interaccount transfer.

Priset kan säker tyckas vara lite dyrt (jag tycker det) men om det så bara ger mig 0.05BB/100 extra så är det ju +EV :) Och jag känner att jag behöver något i denna stilen av en spelare som jag vet krossar 5/10 och även högre nivåer.

Ska spela ihop ~100 händer på 5/10 antingen idag eller imorgon och skicka till honom. Om nån kan hjälpa mig att lägga upp (eller skicka vi msn) HH-filen någon stanns kan jag posta den här med så ni kan kolla på händerna och jämnföra med den kritik jag får från "coachen".

Postad
Väljer du ut händer från en session och skickar till honom, eller blir det kompletta sessioner? Känns ju inte som om det tar sådär himla lång tid att gå igenom 75 händer där du foldar pre-flop.

Har funderat på det och kommit fram till att det bästa antagligen är att spela ~200 händer på ett bord och själv rensa bort de mest uppenbara sakerna som att folda 72o UTG. Annars kanske han inte får mer än 20 händer att gå igenom.