Gyre Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 23/18/2.8 efter 900 händer. Rätt, fel, knasigt eller heldumt? Jobbigt läge. Varför check-callar du river? Borde inte bet-fold vara bättre? Hoppas han hade färgdraget och ville låta han få en chans att bluffa. Finns ju ingen hand jag får värde mot och ingen bättre han lägger sig så bet/fold kan inte vara bra spel? Förklarar hur jag tänkte efter era åsikter. Ser rätt bra ut tycker jag. Antar att du trodde att knappen var på stöldförsök eller semibluff med färgdrag på turn när alla checkade till honom och att din hand är bäst. Tian på river suger då ditt tvåpar nu inte är värt någonting och det handlar om vem som har bäst kicker. J-hög känns inte sådär superhett. Något i den stilen, han kan nog ha any-two på turn där och jag är övertygad om att min hand är bäst eftersom han antagligen inte checkar igenom floppen med ett par. Sen när rivern dödar mig donkade jag i hopp om att han skulle folda sin skithand. Men han hittade syn med K9. Jag hatar när man läser någon rätt i en marginell situation och spelet straffar en, mest därför jag la upp handen. Citera
morberg Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Hoppas han hade färgdraget och ville låta han få en chans att bluffa. Finns ju ingen hand jag får värde mot och ingen bättre han lägger sig så bet/fold kan inte vara bra spel? Nej, du har nog rätt i att han inte lägger en bättre hand än din. Jag hatar när man läser någon rätt i en marginell situation och spelet straffar en, mest därför jag la upp handen. Jag brukar trösta mig med att rulla runt i mina Sklansky-dollar i bästa Joakim von Anka-stil. Jag blir faktiskt inte längre (väldigt) upprörd om jag ser att jag spelat korrekt i en hand och blir utdragen av någon som inte borde synat ner. Citera
Gyre Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 Jag hatar när man läser någon rätt i en marginell situation och spelet straffar en, mest därför jag la upp handen. Jag brukar trösta mig med att rulla runt i mina Sklansky-dollar i bästa Joakim von Anka-stil. Jag blir faktiskt inte längre (väldigt) upprörd om jag ser att jag spelat korrekt i en hand och blir utdragen av någon som inte borde synat ner. Att bli utdragen är väl inte så farligt. Det är just när jag har tänkt ett steg extra ang. nåns spel och råkar ut för sån skit som hända här som jag blir sur. Om nån synar ner mig och sätter en 3-outare så fine, men när det är lite tankeverksamhet bakom mitt spel och brädan ger mig en bitch slap, då blir jag arg. Hittar du nån butik som tar Sklansky-dollar så skicka ett PM! Citera
morberg Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Att bli utdragen är väl inte så farligt. Det är just när jag har tänkt ett steg extra ang. nåns spel och råkar ut för sån skit som hända här som jag blir sur. Om nån synar ner mig och sätter en 3-outare så fine, men när det är lite tankeverksamhet bakom mitt spel och brädan ger mig en bitch slap, då blir jag arg. Vi skiljer oss nog åt på den punkten, jag tycker att det är precis samma sak. Fi har nio outs och träffar (förmodligen utan att veta om det själv) en av dem på river. Citera
Gyre Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 Att bli utdragen är väl inte så farligt. Det är just när jag har tänkt ett steg extra ang. nåns spel och råkar ut för sån skit som hända här som jag blir sur. Om nån synar ner mig och sätter en 3-outare så fine, men när det är lite tankeverksamhet bakom mitt spel och brädan ger mig en bitch slap, då blir jag arg. Vi skiljer oss nog åt på den punkten, jag tycker att det är precis samma sak. Fi har nio outs och träffar (förmodligen utan att veta om det själv) en av dem på river. Givetvis, men det är snöpligare när händer på detta viset Citera
Gyre Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2006 Hade precis en sjuk session där jag plussade 40BB på lite över 100 händer. Två utav borden slutade +-0 medans jag drog in hela vinsten på ett enda bord! Nästan 1BB/hand på det bordet. Värsta rushen jag varit med om nån gång tror jag. Ingen som vet om man kan göra en graf med "Poker Grapher" eller "Poker Patters" över ett enda bord? Här kommer en hand från det magiska bordet. CO är 34/3/2.6 efter 100 händer. SB är 49/7/0.6 efter 60 händer Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with 6:club:, 6:heart:. 2 folds, CO calls, Button calls, SB completes, Hero checks. Flop: (4 SB) 9:diamond:, 6:spade:, K:club: (4 players) SB bets, Hero calls, CO raises, Button folds, SB calls, Hero 3-bets, CO caps, SB calls, Hero calls. Turn: (8 BB) J:diamond: (3 players) SB checks, Hero checks, CO bets, SB calls, Hero raises, CO 3-bets, SB calls, Hero calls. River: (17 BB) T:heart: (3 players) SB checks, Hero checks, CO bets, SB calls, Hero calls. Final Pot: 20 BB Citera
morberg Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Här kommer en hand från det magiska bordet. Missar du inte ett bet på turn? Citera
Gyre Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2006 Här kommer en hand från det magiska bordet. Missar du inte ett bet på turn? Jag gjorde nog det men vad kan jag sätta killen på? Citera
morberg Postad 4 Februari , 2006 Rapport Postad 4 Februari , 2006 Jag gjorde nog det men vad kan jag sätta killen på? Han borde ha en K på hand, kanske med bra/bäst kicker men K9 är inte heller omöjligt. Sen har du med dig muppen SB som verkar betala av med nästan vad som helst. Citera
Gyre Postad 5 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2006 Jag gjorde nog det men vad kan jag sätta killen på? Han borde ha en K på hand, kanske med bra/bäst kicker men K9 är inte heller omöjligt. Sen har du med dig muppen SB som verkar betala av med nästan vad som helst. Spot on. Co limpade AK och hade således TPTK. SB var en riktigt mupp och valde att se showdown med K5o. Hejja fisken! Kan säga att jag var livrädd för stegen på river. Citera
morberg Postad 5 Februari , 2006 Rapport Postad 5 Februari , 2006 Kan säga att jag var livrädd för stegen på river. Tja, att någon klonkat in med KQ är ju inte omöjligt. Inte kul när sånt händer. Som sånt här (och nu trådkapar jag din dagbok för en bad beat - taskigt, men sånt är livet); knappen har precis suttit och ojat sig över att Party är riggat, han blir alltid utdragen och alla andra är muppar. Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: morberg is MP with J:heart:, J:spade:. CO posts a blind of $5. 1 fold, morberg raises, CO (poster) 3-bets, Button calls, 1 fold, BB calls, morberg calls. Flop: (12.40 SB) A:spade:, 6:heart:, J:club: (4 players) BB checks, morberg checks, CO bets, Button calls, BB folds, morberg calls. Turn: (7.70 BB) Q:club: (3 players) morberg checks, CO bets, Button calls, morberg raises, CO calls, Button calls. River: (13.70 BB) K:spade: (3 players) morberg bets, CO calls, Button raises, morberg calls, CO calls. Final Pot: 19.70 BB morberg has Jh Js (three of a kind, jacks). CO has Kh Ah (two pair, aces and kings). Button has Td Tc (straight, ace high). Outcome: Button wins 19.70 BB. Jag borde kanske hittat en fold på river, men skulle varit förstörd i dagar om jag lagt ner bästa handen och var tvungen att syna för min mentala hälsas skull. Citera
Waggho Postad 5 Februari , 2006 Rapport Postad 5 Februari , 2006 Morberg: Varför så vekt spel på flop och preflop? Citera
morberg Postad 5 Februari , 2006 Rapport Postad 5 Februari , 2006 Morberg: Varför så vekt spel på flop och preflop? Preflop vill jag inte cappa då en spelare tre-bettar och en annan synar tre kallt (känns som minst AK-AQ). Mao ligger jag nog pyrt till om det kommer A, K eller Q på floppen. När jag sen floppar triss vill jag inte driva ut knappen, vilket jag riskerar om jag betar ut och CO höjer. Nöjer mig med syn för att kunna check-höja turn då det är dubbelt så dyrt för motståndarna. Jag räknar med att CO betar ut igen på turn och att knappen synar, då kan jag check-höja och få in totalt fyra big bets på gatan. Citera
Gyre Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 Istället för att vinna 40BB på ett bord idag så passade jag på att förlora istället. Det tomtigaste bordet jag har sett på länge och jag träffar inte ett skit och blir konstant utdragen. Alla fem på bordet hade över 45 VPIP ett tag och jag bara förlorade hand efter hand, sannslöst var det. Plussade visserligen lite på de andra två borden så det blev inte mer än -24BB totalt men att sitta på ett sånt bord och bara kasta ifrån sig pengar är bland det mest frustrerande som kan händer i pokerväg enligt mig. Det är sånt jag blir tiltad av! En hand från dagens spel. SB är lös/passiv efter ganska få händer och BB har statsen 48/11/0.7 efter 160 händer. Har jag odds/implied att syna floppen och turn eller ska jag hitta folden på floppen direkt? Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with J:spade:, Q:club:. 2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls. Flop: (6 SB) 2:spade:, 4:diamond:, T:diamond: (3 players) SB bets, BB calls, Hero calls. Turn: (4.50 BB) 8:spade: (3 players) SB bets, BB går all-in för 9$, Hero calls. River: (6.50 BB) 6:diamond: (3 players) SB checks, Hero checks. Final Pot: 6.50 BB Citera
Gyre Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 5k händer spelade på 5/10! Så där, nu var de första 5k händerna på 5/10 avklarade. Innan jag går vidare med mitt intryckt så slänger jag upp alla relevatana grafer/PT-stats först (tryck på bilderna). Statsen här är dock inte så relevanta till hur mitt spel ser ut idag eftersom de 2.5k första händerna kommer från tidigare halvhjärtade försök på 5/10 och jag vill tro att mitt spel är bättre nu än vad det var då. Mitt nuvarande försök på 5/10 började i grafens lägsta punkt och det har gått rejält bra sista tiden som ni ser. Nu gäller det bara att det fortsätter lika fint i framtiden. Min uppfattning av 5/10 är att det är en aning fler TAGs och aningen mer aggresivt över lag än vad 3/6 är. Motståndet är alltså inte så mycket bättre än vad man hittar på 3/6 med lite table selection. Så om jag inte tappar någon stanns upp emot 150-200BB den närmsta tiden stannar jag kvar på 5/10 då min rulle inte har några problem att hantera förlustsessionerna. Det är riktigt skönt att äntligen ha tagit sig upp en bit i limit-stegen och förhoppningsvis kunna börja känna på "mid-limit" fram emot sommaren på 10/20. Men dit är det en bit kvar både spel- och rullmässigt men jag tror och hoppas att jag ska fixa det! Gäller bara att grinda vidare på 5/10, bygga rullen och täppa till de värsta luckorna i spelet. Har funderat ett tag på ett fixa nån typ av coachning som tydligen är populärt bland folket på 2+2 men vi får se hur det blir med det. Nu ska jag ut och skotta snö! Citera
Gyre Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 Vek fold? Fi är 41/12/2.6 efter 110 händer Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with K:heart:, K:spade:. UTG calls, 3 folds, Hero raises, 1 fold, UTG calls. Flop: (5 SB) T:spade:, 4:club:, 2:club: (2 players) Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG calls. Turn: (5.50 BB) A:club: (2 players) Hero bets, UTG raises, Hero folds. Final Pot: 8.50 BB Citera
morberg Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Kul att du loggat 5k händer och att det verkar gå bra. Jag slås av så jämn och fin din graf verkar jämfört med min, kan det bero på att du spelar lite tightare än vad jag gör? Sen är jag avundsjuk på din W$SD, men den siffran tror jag tar rätt lång tid att svänga in sig och beror rätt mycket på varians. Är du lite för aggro på turn, eller känns det lagom? Citera
Gyre Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 Kul att du loggat 5k händer och att det verkar gå bra. Jag slås av så jämn och fin din graf verkar jämfört med min, kan det bero på att du spelar lite tightare än vad jag gör? Sen är jag avundsjuk på din W$SD, men den siffran tror jag tar rätt lång tid att svänga in sig och beror rätt mycket på varians. Är du lite för aggro på turn, eller känns det lagom? Jag tror att den största delen i vår VPIP-skillnad kommer från att du försvara dina blinds mer än vad jag gör. Vad som är bäst i det långa loppet vet jag inte men det är ju ganska uppenbart att din stil späder på variansen. W$SD är hög även för mig som foldar river lite väl mycket, så den kommer sjunka en del. Jag vet att jag foldar många vinnare så du kanske inte ska vara så avundsjuk iaf? Kommer mesta posta händer där jag gör, i mina ögon, marginella folder och se vad ni andra har att säga. Som sagt är statsen ovan inte att lita på och jag tror att min aggresivivtet kommer minska lite både på floppen och turn efter lite fler händer. Men det återstår att se. Lägger upp en hand med en river-situation som jag tror att jag vanligtvis foldar. Hur ni spelar river är det jag mest är nyfiken på, kritik på andra gator är givetvis välkommet. Fi är 29/0/1.13 (lågt på floppen och river men hela 4.5 på river) efter 110 händer. Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is BB with 8:club:, 6:spade:. 3 folds, Button calls, 1 fold, Hero checks. Flop: (2.40 SB) 5:heart:, 6:diamond:, A:diamond: (2 players) Hero bets, Button calls. Turn: (2.20 BB) T:spade: (2 players) Hero bets, Button calls. River: (4.20 BB) 4:spade: (2 players) Och nu gör jag vad och varför? Citera
omduvoresomjag Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag hade checksynat. Jättekonstigt spel av knappen, om han nu inte råkar vara jättestabil och låter dig "spela handen" åt honom. Men 99% gör inte sånt, och på denna brädan bör han vara rädd för alla möjliga drag. Varför? 1. Han får möjlighet att bluffa, om han nu missat draget, men fyran är inget jätteskoj kort för dig heller då, han dock fortfarande ha bustat färgdrag som han lirar passivt. 2. Nu när du betat varje gata kan du iaf utnyttja en hand för att få dig en liten inblick i hur din Fi. spelar. Är värt ett bb för mig många gånger iaf. 3. Inget av dessa argument låter överdrivet solida i mina öron för att motivera ett spel före ett annat. Tror det mest hade blivit det spelet på intuition. Bet+fold känns inte jätteskoj mot omslag, jag hade varit så nyfiken på vad en så passiv motståndare spelar att jag velat ha en showdown när man väl är på river, brukar ge en ganska rättvisande bild av hur motspelaren är tycker jag. Mest därför jag skulle kört på den linjen tror jag! svammel svammel... Citera
morberg Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag tror att den största delen i vår VPIP-skillnad kommer från att du försvara dina blinds mer än vad jag gör. Vad som är bäst i det långa loppet vet jag inte men det är ju ganska uppenbart att din stil späder på variansen. Jämför jag våra positionsstats ser jag att du, förutom från mörkarna, är betydligt tightare än jag i de två tidiga positionerna. Precis som rambler tjatat på mig att vara (möjligen inte BB då, men i alla fall tidig pos. + SB). Våra VPIP från CO och knappen är rätt lika. Intressant att du, precis som jag, vinner mer UTG än i MP (jag ligger tom back från MP). Något att lära sig av det? Citera
Gyre Postad 6 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2006 Jag check/synade och han visade QJo, stabilt spel av honom må jag säga. Jag tror att den största delen i vår VPIP-skillnad kommer från att du försvara dina blinds mer än vad jag gör. Vad som är bäst i det långa loppet vet jag inte men det är ju ganska uppenbart att din stil späder på variansen. Jämför jag våra positionsstats ser jag att du, förutom från mörkarna, är betydligt tightare än jag i de två tidiga positionerna. Precis som rambler tjatat på mig att vara (möjligen inte BB då, men i alla fall tidig pos. + SB). Våra VPIP från CO och knappen är rätt lika. Intressant att du, precis som jag, vinner mer UTG än i MP (jag ligger tom back från MP). Något att lära sig av det? Jag är relativt tight från tidig poss eftersom det suger att spela svaga händer ur position när man inte träffar. Ofta kan man betta flopp och turn och ta en "gratis" showdown på river när man sitter i position vilket nog gör en hel del skillnad i winrate med händer som har missat man ändå har showdown-value. Även passiva spelar gillar att bluffa river om men har höjt preflop, bettat både flopp och turn och checkar river och det är ju inte kul att syna ner dem varje gång. Att vi vinner mer i UTG än MP har nog med sample size att göra. På 3/6 vann jag tex mer i MP än CO. Citera
rambler Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Kul att det flyter på Gyre!! bra vpip/PFR + vpip från sb =i like it. tycker det ser mkt stabilt ut. då statsen innehåller en del "gammal" skåpmat så är det väl som du säger att dom inte är helt rättvisa mot nuvarande spel. Hoppas AF på flop och turn är på väg ner samt AF på river är på väg upp samt att went to showdown också är på väg upp. Won at showdown 58%, wow...behåll så länge som möjligt Ingen tvekan om att du har varit het från UTG och andra sidan så har du varit kall från BB. Skulle kunna kosta på dig att försvara BB lite mera inte minst i pos. STABILT !! Citera
Gyre Postad 8 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 8 Februari , 2006 STABILT !! Tack, vi får se hur det ser ut efter ytterliger 5k händer. Just nu har det totalvänt:( En hand jag spelade nyss, hatar dessa lägen. Hur ska jag spela river? Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with T:club:, A:heart:. 2 folds, Button calls, Hero raises, BB calls, Button calls. Flop: (6 SB) 6:heart:, T:heart:, A:spade: (3 players) Hero bets, BB calls, Button calls. Turn: (4.50 BB) J:club: (3 players) Hero bets, BB calls, Button calls. River: (7.50 BB) 2:heart: (3 players) Hero bets, BB raises, Button folds, Hero calls. Final Pot: 11.50 BB Citera
martine Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Hej hej mäkta impad på dina resultat. Hoppas det går lika bra i fortsättningen. Jag är nyfiken på hur du får fram de graferna (pengar sfa tid) i pokertracker? Citera
morberg Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 En hand jag spelade nyss, hatar dessa lägen. Hur ska jag spela river? Går det att göra något annat än gråtsyna? Jag gör det i alla fall, men jag har inte heller tagit till mig konceptet bet-fold på river än. Citera
Recommended Posts