Gå till innehåll

Gyre klonkar vidare på NL400 SH.

Recommended Posts

Postad
Hur ska jag spela efter han höjning? Fi är 60/25/1.2 över ~80 händer

Trebetta, återigen kan det vara gratiskort på gång men det kan vara en massa annat mysko. Jag har sett folk med liknande stats cappa en flop med hålstegar och annat skräp.

• Svars 880
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Inspirerad av morberg kommer jag ge 5/10 mitt tredje försök nu. 3/6 har rasslat på bra sista tiden och rullen är växt lite gran.

Kul att jag kan vara till någon nytta; hoppas det går bättre för dig än för mig! :)

Du har fortfarande ett gäng big bets kvar, det hinner vända! Själv är jag inne på tredje försöket nu, måste vara min tur att ta steget upp snart...

Postad
Du har fortfarande ett gäng big bets kvar, det hinner vända! Själv är jag inne på tredje försöket nu, måste vara min tur att ta steget upp snart...

Jo, det är svängar som jag normalt bara rycker på axlarna åt på 3/6. Men det är inte samma sak på nivån över där man är bekväm.

Vad var anledningen/anledningarna till att du avbröt dina tidigare försök?

Postad

Jo, det är svängar som jag normalt bara rycker på axlarna åt på 3/6. Men det är inte samma sak på nivån över där man är bekväm.

Jag upplever samma sak. Det konstig är att jag upplever en förlöst på 200$ värre på 5/10 än 3/6.

Vad var anledningen/anledningarna till att du avbröt dina tidigare försök?

Första försöket var direkt efter att jag vunnit bad beat potten, då hade jag bara spelat ett par tusen händer på 3/6 och haft flyt. Idiotiskt så här i efterhand och det blev inte så många händer då min bror pratade vett med mig :) Det hela slutade back med 30BB över ~700 händer.

Andra försöket i början på december började fint med att jag plussade 20BB sakta men säker över 1000 händer, sen tappade jag 40BB väldigt snabbt som fick mig att tappa lusten för 5/10 just då.

Så om man ser tillbaks har jag väl aldrig get 5/10 den där riktiga chansen som jag hoppas att ge den nu när jag har större rulle och förhoppningsvis bättre spel att erbjuda.

Postad

SB är TAG och UTG är loose och spelar konstigt och irrationellt i flera händer tidiager. Vad gör jag på turn?

Party Poker 5/10 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is MP with K:club:, K:diamond:.

UTG calls, Hero raises, 1 fold, SB calls, 1 fold, UTG calls.

Flop: (7 SB) 5:heart:, J:diamond:, 3:heart: (3 players)

SB checks, UTG bets, Hero raises, SB calls, UTG calls.

Turn: (6.50 BB) Q:heart: (3 players)

SB checks, UTG bets, Hero...?

Lyckades även klonka in en 2-outare i en stor pott nyss. Jag har AT och är uppe mot TT på floppen ATx, turn x, river A :)

Postad

Fi är TAG med 22/16/5.1. Han är sjuka 12.6 i aggresion factor på turn efter 500 händer. Överspelad?

Preflop: Hero is BB with 5:club:, 5:spade:.

UTG raises, 3 folds, Hero calls.

Flop: (4.40 SB) 4:spade:, 2:spade:, 7:heart: (2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero caps, UTG calls.

Turn: (6.20 BB) 8:club: (2 players)

Hero bets, UTG raises, Hero calls.

River: (10.20 BB) 9:heart: (2 players)

Hero checks, UTG bets, Hero calls.

Final Pot: 12.20 BB

Har åkt på JJ vs QQ och QQ vs KK idag, inte kul alls.

Postad
Fi är TAG med 22/16/5.1. Han är sjuka 12.6 i aggresion factor på turn efter 500 händer. Överspelad?

Jo, det tycker jag. En sådan sjuk aggression måste innehålla många folds och när han höjer på turn tycker jag att du kan lägga dig. Vad hade han för WtSD?

Postad

Att folda på turn kan jag inte göra då jag antagligen har 6 outs eftersom jag plockade upp en hålpipa och har odds att dra. Sen är potten så stor att jag måste syna på river, han kan ju sitta med typ AK i spader eller liknande.

Hans wtsd är 41%.

Postad
Att folda på turn kan jag inte göra då jag antagligen har 6 outs eftersom jag plockade upp en hålpipa och har odds att dra. Sen är potten så stor att jag måste syna på river, han kan ju sitta med typ AK i spader eller liknande.

Just det tänket tycker jag känns fel. I praktiken binder du upp dig att syna två bet (ett på turn och ett på river) även om du missar ditt drag och då har du knappast odds att syna.

Postad

Just det tänket tycker jag känns fel. I praktiken binder du upp dig att syna två bet (ett på turn och ett på river) även om du missar ditt drag och då har du knappast odds att syna.

Det du säger är att jag kan folda river där? För jag måste ju syna turn när jag får så bra odds.

Postad
Det du säger är att jag kan folda river där? För jag måste ju syna turn när jag får så bra odds.

Bleh, vet inte vad jag säger. Jag tycker i alla fall inte om spela 55 och tvingas stoppa in så mycket pengar i potten utan att ha träffat något. Check-syn på turn (då har du precis odds om du räknar alla sex outs som rena) och check-syn på river kanske? Skit i att du ger färgdraget ett ev. gratiskort, du blir inte heller ledsen över att se river gratis.

Postad

synpunkter.

Fi pre 22vip med 16 raise = bra stats lite tight tag.

AF post = 5,1 absurt högt med tanke på att det är på 500 händer så är det tecken ( läs klara bevis ) på Maniac tendenser post.

PREFLOP:

Med tanke på PFR 16 så har ha nendera 2 överkort eller ett pocket som är högre än ditt så endera är du 20% are eller dryga 50% i genomsnitt åtm. c:a 35% så syn pre är lätt.

POSTFLOP: bra flop, med tanke på fi´s sjuka aggression post så finns det ingen anledning (om man inte vill öka variansen) att CR flop då du med mkt stor sannolikhet alltid kommer att bli 3 bettad, liknande resonemang gäller turn och river.

Tycker helt given linje är check-call alla gator om du inte förbättrar dig, detta kommer innebära ett EV mkt nära noll även om ingen av er förbättrar sig.Då du klonkar några av dina 6 outs (om dom är rena) så kommer du att skopa hårt- Vänta tills dom 25% av gångerna då du är "säker" på vinst innan du stoppar in degen.

Postad

Kände att jag verkligen spelade den kasst nät jag cappade floppen, skyller på att jag nog var lite småtiltad efter ett par "set ups" precis innan.

Satte själv en 2-outare igår, nu var det min tur:

Preflop: Hero is BB with Q:club:, 6:club:.

2 folds, Button raises, SB calls, Hero calls.

Flop: (6 SB) A:heart:, 6:diamond:, 6:spade: (3 players)

SB checks, Hero checks, Button bets, SB calls, Hero raises, Button calls, SB folds.

Turn: (5.50 BB) 5:club: (2 players)

Hero bets, Button calls.

River: (7.50 BB) A:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

Final Pot: 9.50 BB

Ska jag vänta med höjningen till turn? Ville få ut värde SB på floppen då han mycket väl skulle kunna folda för knappens förmodade bet på turn.

För tight fold i SB här?

Preflop: Hero is SB with 6:spade:, 6:club:.

UTG raises, MP calls, foldas frram till mig i SB som foldar.

Postad

D,6

perfekt spelat, riskera inte att det blir rundcheck på turn genom att gå för cr på turn.Precis som du säger så kommer sb ofta att betala en billig bet till på flop.

mardröms river, skapligt stor pott check- call alla dar i veckan om du inte har mkt bra read.

6,6

Om BB är lös och/eller passiv syna,du behöver "bara" vinna runt $30 post beroende på om BB synar eller inte,vilket inte bör vara så svårt om du träffar set på flop,du sitter bra till då du har mp emellan.

Om BB är en lag typ väldigt ofta 3 bettar i dessa lägen pre, så folda du riskerar ju även en cap av utg i sådana fall behöver du ju dra in runt $90 post vilket kan bli svårt om inte oppsen överspelar sina händer.

Jag hade synat med 6,6

Postad

Tappade 50BB igår, jag var visserligen upp 25BB från dagen innan dess, men det sög riktigt mycket. Tog förlosten rent pengamässigt bättre än tidigare vilket får ses som utveckling det med.

Efter detta miniras bestämde jag mig för att spela de sista 1.7k händerna jag har kvar tills 10k händer på 3/6. Det blir sedan en liten resultatrapportering av de 5k sista händerna där och sen hoppas jag på att ta steget upp till 5/10 för att ha det som main-game ett tag.

Att kliva upp till 5/10 från 3/6 känns viktigare än att komma till 10/20. Tror det beror på att jag tyckte 5/10 var dunderhögt när jag själv staplade mig fram på 0.5/1.0 i början av mitt pokerlirande :)

EDIT: Kolla i denna grafen som jag hittade på 2+2, varför ser inte min ut så? :)

Postad
EDIT: Kolla i denna grafen som jag hittade på 2+2, varför ser inte min ut så? :)

För att du inte har spelat 185k händer? :)

Killen verkar inte ha haft någon downswing större än typ 100BB, massivt. Han hade lite kämpigt mellan typ 22k och 52k händer som ser ut att vara på +-0, men det är imponerande stabilt. Sen drog han in 300 BB på de första 5k händerna. Äckligt.

Postad

För att du inte har spelat 185k händer? :)

Killen verkar inte ha haft någon downswing större än typ 100BB, massivt. Han hade lite kämpigt mellan typ 22k och 52k händer som ser ut att vara på +-0, men det är imponerande stabilt. Sen drog han in 300 BB på de första 5k händerna. Äckligt.

Grafen låg i en tråd som grafägaren skapade om sin 650BB downswing, så han har fått smaka lite han med. 650-swingen är inte med där.

Jag hatar den där killen.

Det gör vi alla.

Postad

Enkel fold på river? Killen är 58/12/1.1 efter 125 händer.

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is MP with A:diamond:, 9:spade:.

UTG calls, Hero raises, Button calls, 2 folds, UTG calls.

Flop: (7.33 SB) 7:club:, T:spade:, A:heart: (3 players)

UTG checks, Hero bets, Button calls, UTG calls.

Turn: (5.16 BB) Q:club: (3 players)

UTG checks, Hero bets, Button calls, UTG folds.

River: (7.16 BB) 3:club: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero?

En riversituation till, killen är nu 26/13/1.5 efter 300 händer.

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with K:spade:, 9:club:.

3 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls.

Flop: (4.33 SB) 8:heart:, 6:club:, 9:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

Turn: (3.16 BB) J:spade: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB calls.

River: (5.16 BB) 4:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets, BB raises, Hero?

Postad
Enkel fold på river? Killen är 58/12/1.1 efter 125 händer.

Långt ifrån enkel, men det måste vara rätt att lägga ner där. Jag tror inte att en sådan spelare skulle bluffhöja en river som den utspelar sig.

En riversituation till, killen är nu 26/13/1.5 efter 300 händer.

Det är ju lätt att vara efterklok, men är det verkligen rätt av dig att beta river i första läget? När han nu höjer måste du nog syna ner. Åtminstone hade jag gjort det.

Efter detta miniras bestämde jag mig för att spela de sista 1.7k händerna jag har kvar tills 10k händer på 3/6.

Trist att höra, men 50BB är verkligen ingenting - särskilt inte om det "bara" är -25 totalt. Jag tror att det är viktigt att sätta en gräns på hur mycket du är beredd att lägga på ditt skott och sedan hålla fast vid det, även när det börjar blåsa kallt.

Postad

Det kanske inte är rätt att betta river i hand 2, men när man väl checkar och han visar en åtta känner mig sig dum som missade ett värdebet.

Väntar lite med upplösningen på händerna då jag vill ha lite mer kommentarer påd dem.

Efter detta miniras bestämde jag mig för att spela de sista 1.7k händerna jag har kvar tills 10k händer på 3/6.

Trist att höra, men 50BB är verkligen ingenting - särskilt inte om det "bara" är -25 totalt. Jag tror att det är viktigt att sätta en gräns på hur mycket du är beredd att lägga på ditt skott och sedan hålla fast vid det, även när det börjar blåsa kallt.

Jo, jag håller med om att det kan behövas bestämda förlustgränser och inte bara sluta efter en dålig dag. När jag har spelat de sista händerna på 3/6 ska jag sätta upp 100BB och verkligen köra på det. Vet ju om att jag kan spela tillbaks pengarna på 3/6 samtidigt som jag slipar mitt spel ytterligare inför nästa 5/10-försök.

Postad

Hej,

Har precis borjat spela SH darfor att din och Mobergs dagbocker ar sa grymt bra. Spelade tidigare FL 2/4 fullring och gick nu ner till 1/2 for att kanna mig for.

Grymt mycket roligare samt att det kanns som om spelarna ar samre. Far se hur det gar och hoppas pa att tampas med er pa 5/10 inom kort :P

Tack for en mycket bra dagbok.

Nagot helt annat. Hur gor man for att fa statistiken i PT i grafform?

Postad
Hej,

Har precis borjat spela SH darfor att din och Mobergs dagbocker ar sa grymt bra. Spelade tidigare FL 2/4 fullring och gick nu ner till 1/2 for att kanna mig for.

Grymt mycket roligare samt att det kanns som om spelarna ar samre. Far se hur det gar och hoppas pa att tampas med er pa 5/10 inom kort :P

Tack for en mycket bra dagbok.

Nagot helt annat. Hur gor man for att fa statistiken i PT i grafform?

Kul att du gillar våra dagböcker!

Precis som du själv säger så är SH roligare än fullring, spelade själv 1/2 och 2/4 fullring innan jag gick över till SH i sommras. Det är också betydligt tätare mellan tomtarna.

Grafer kan du göra med tex Poker Patterns.

Postad

En monsterflopp som inte slutar fullt så lyckligt som man kanske hoppas på. Isoraisen är standrad va?

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is SB with 7:club:, K:club:. MP posts a blind of $3.

1 fold, MP (poster) checks, 1 fold, Hero raises, BB calls, MP calls.

Flop: (6 SB) J:club:, K:heart:, 9:club: (3 players)

Hero bets, BB raises, MP calls, Hero 3-bets, BB calls, MP calls.

Turn: (7.50 BB) T:diamond: (3 players)

Hero bets, BB calls, MP calls.

River: (10.50 BB) Q:spade: (3 players)

Hero checks, BB checks, MP bets, Hero calls, BB calls.

Final Pot: 13.50 BB

Results in white below:

BB has Ks 2h (straight, king high).

MP has Kd 2s (straight, king high).

Hero has 7c Kc (straight, king high).

Outcome: MP wins 4.50 BB. Hero wins 4.50 BB. BB wins 4.50 BB.

Postad
En monsterflopp som inte slutar fullt så lyckligt som man kanske hoppas på. Isoraisen är standrad va?

I detta läget är det väl snarast ett stealförsök. Jag brukar betrakta postare som checkar som om de inte fanns med i handen PF. Mao höjer jag från SB för att försöka ta BB och i förlängningen MPs postade mörk.

Bra spelat i övrigt. Jobbig syn på river då det skriker Ax om MP, men det är nog rätt; som trevlig bonus får du också se vad han har spelat på detta viset vilket kan ge en hint om vad han är för typ av spelare framöver nu när han är ny vid bordet.