Gå till innehåll

Bäst att göra med 1000 SEK?


aHlBiiN

Recommended Posts

Tjena!!

Jag tänkte göra upp en plan med att sätta in MAX 1000SEK/mån

Börjar nu den 25:e. Vill ha lite tips om var jag ska börja lira?

Jag har lirat ganska mycket innan, men då det gick dåligt har jag fått göra upp regler. Förut satt jag på 0.50-1 samt 1-2$ borden, inte läge att göra nu va? Snabba pengar om det skulle gå bra, men snabbt att gå dåligt också. Ska jag lira cash game överhuvudtaget? eller hålla på med turneringar? Läge att testa PL?

 

Sen har jag även en annan fråga, eftersom jag inte är reggad på Pacific tänkte jag regga mig där för att hämta bonusen. Hur är denna spelsajt i förhållande till Prima? Lättare?Svårare?Mer/mindre fiskar?Tomtar?Hajjar?

Enkelt att föra över pengar från/till kontot?

 

Tack på förhand!!

Mvh

aHlBiiN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte göra upp en plan med att sätta in MAX 1000SEK/mån

Om du tänker spela och sätta in 1000 spänn i månaden skall du inte spela alls. Du borde kunna komma igång med runt $100 och spela in lite bonusar som finns, testa Partynätverket så bygger du snabbt upp en BR där du kan sitta på 100% bunusar utan problem. Om du sitter och räknar med att förlora 1000 spänn i månaden har du fel inställning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är självklart inte målet att sätta in varje månad. Det vore inte lönsamt.

Sätter inte in pengar om jag vinner, och loosar jag för att jag spelar dåligt ger jag fan i att sätta in på nån månad tills jag lärt mig min läxa.

 

Ang. partynätverket och det här med bonusar så har jag inte hajjat det.

Kan man enbart leva på dessa? några former utav krav måste ju finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man enbart leva på dessa? några former utav krav måste ju finnas.

Nej, du kan inte leva på dem! Du kan göra ett par gundra dollar i månaden på dem och det är inte mycket att hänga i granen. Skall du leva på poker bör du nog spela på $5/$10 nivån. och då behövs en rulle på runt $30.000 om du läser lite bland artiklarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående pacific så kan du bara spela ett bord i taget. Uttag är krångligt, men istället får du spela mot nätets i särklass sämsta spelare.

 

Det går även att hitta grntd-turneringar där huset (pacific) får pynta in de sista prispengarna. Det vill säga:

prispotten > antalspelare*buyin

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är att läsa om moneymanagment inom poker. Alltså att du ska ha 3000bb om du spelar NL och 300bb för FL.

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=481

 

Sedan tycker jag att du ska börja längst ner i kedjan och spela dig upp. det finns inga genvägar man måste spela sig bra och det är "billigast" att göra på microlimitsen.

 

Cashgames/turneringar/sitngo FL PL NL Välj att spela det du är bäst på och tycker är roligast.

 

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså 3000bb är ju om man inte vill gula och är vinnande spelare. Har man en schysst inkomst och tycker det är värt att slösa 1000 kr i månan för att poker är väldigt kul är kanske inte bankrulle speciellt relevant, för rullen kommer ju till slut ta slut, i samma takt, om man är en förlorande spelare.

1000kr är väl typ 3 rundor på en golfbana om man inte är medlem där. Finns säkert många som tycker poker är roligare än golf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MaLiik skrev

Nej, du kan inte leva på dem! Du kan göra ett par gundra dollar i månaden på dem och det är inte mycket att hänga i granen. Skall du leva på poker bör du nog spela på $5/$10 nivån. och då behövs en rulle på runt $30.000 om du läser lite bland artiklarna.

 

 

Tror du blandar ihop vad du har läst MaLiik.

För att leva på Fixed Limit bör du spela 5/10$ eller högre. Då bör du ha en bankrulle på minst 3000 $.

 

För att leva på No Limit kan du spela betydligt lägre. Ner mot 1/2$ skulle jag tro. (Swede är ett utmärkt exempel). Då behöver du ungefär 6000$ i din bankrulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går utmärkt att leva på 0,25/0,50 också om man är vinnande spelare, att snitta på 100$ om dan där är i min värld inga fantasisummor och lira 20 dar i månaden blir dryga 15 000 sek vilket man torde kunna leva på

Tycker du att det är värt att spela poker och inte ha ett vanligt jobb för 15.000 i månaden? Det motsvarar en lön på lite över 22.000 och det kan du få på de flesta kvalificerade yrkena idag, och då har du inte någon försäkring för att du får dina pengar heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MaLiik skrev
Nej, du kan inte leva på dem! Du kan göra ett par gundra dollar i månaden på dem och det är inte mycket att hänga i granen. Skall du leva på poker bör du nog spela på $5/$10 nivån. och då behövs en rulle på runt $30.000 om du läser lite bland artiklarna.

 

 

Tror du blandar ihop vad du har läst MaLiik.

För att leva på Fixed Limit bör du spela 5/10$ eller högre. Då bör du ha en bankrulle på minst 3000 $.

 

Tja, jag låg på ~$30/timma när jag spelade 2/4FL, med rakeback och bonusar inräknat. 4 bord. $30/h skattefritt är vida mer än de 155sek/timma före skatt som jag drog in som programmerare.

 

Visst, om du bara spelar ett enda bord så är nog 5/10 miniminivån. Men ärligt talat, gör någon det?

 

 

Nu till OP. Börja lira på 0.05/0.10NL-borden. Om du är en vinnande spelare så växer din bankroll snabbare än din färdighet. Om du är en fisk så får du mer spel för pengarna innan du gular för månaden. Om du absolut måste spela på Party, som ju har 0.10/0.25 som lägsta NL-bord så får nog även en vinnande spelare hoppas på turen initialt med 5 buy-ins i rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...