Gå till innehåll

NLT - Syna all in på farlig bräda?


RayIV

Recommended Posts

$50 NL Texas Hold'em - Sunday, August 21, 05:59:11 EDT 2005

Table Table 37425 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

 

Seat 1: eXwYZeguY ( $70.05 )

Seat 3: juiceyj ( $39.75 )

Seat 4: eKSpressdk ( $19.15 )

Seat 5: Robertsod ( $116 )

Seat 7: dfresh22 ( $98.05 )

Seat 8: KaFioLo ( $87.15 )

Seat 10: Zgld_ ( $53.35 )

Seat 2: OzTorro19 ( $32.15 )

Seat 6: Bajsgluffsar ( $49.85 )

Seat 9: dove10 ( $50 )

 

eXwYZeguY posts small blind [$0.25].

OzTorro19 posts big blind [$0.50].

dove10 posts big blind [$0.50].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Zgld_ [ Qs Kd ]

 

juiceyj folds.

eKSpressdk folds.

Robertsod calls [$0.50].

Bajsgluffsar folds.

dfresh22 folds.

KaFioLo calls [$0.50].

dove10 checks.

Zgld_ calls [$0.50].

eXwYZeguY folds.

OzTorro19 raises [$1.50].

Robertsod folds.

KaFioLo calls [$1.50].

dove10 folds.

Zgld_ calls [$1.50].

 

Mitt prefloplir i den här handen vet jag är horribelt, för det första bör jag höja från den positionen med bara en limpare och för det andra bör jag lägga mig för preflopraise, framförallt när den kommer från tidig position. Den andra synen motiveras dock av at OzTorro har en PF-raise på låga 25% och att han, liksom KaFioLo, är en slaskpelle i största allmänhet. Nu är det i alla fall som det är, och jag är med i handen.

 

** Dealing Flop ** [ Ks, Qh, Ad ]

 

OzTorro19 bets [$5].

KaFioLo calls [$5].

Zgld_ raises [$10].

OzTorro19 calls [$5].

KaFioLo calls [$5].

 

Gudars vilken farlig flopp, tvåpar för min del men risken för AK/AQ är ju överhängande och då är jag rejält kokt i bajs. OzTorro kan jag dock sätta på precis vad som helst, KaFioLo känns starkare och en blixtsyn av potbeten känns stark. Minihöjer för att dels få information dels för att inte committa mig själv totalt. Blir lite gladare när KaFioLo bara synar min höjning i och med att han inte lär skrämma bort OzTorro med en höjning därifrån.

 

** Dealing Turn ** [ 9d ]

 

OzTorro19 is all-In [$20.15]

KaFioLo folds.

Zgld_ ?

 

Blank turn, men va fan? Stor pott som inte kostar mig SÅ mycket för att syna men vad kan rättfärdiga en syn här förutom att han är slaskig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar jag bara på betandet känns OzTorro19 starkare än KaFioLo som bara synar. Skulle sätta honom på A-10 eller lägre suited. OzTorro19 med en låg preflop raise procent som höjer preflop, borde inte det indikera en stark hand snarare än att han är på en av sina vanliga slaskrundor? Fold hade varit mitt val...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en rätt så "lätt" fold där, men beror helt klart på hur pass mkt credit man vill ge FI, men risken för AQ eller AK borde vara rätt så stor med hans spel. Möjligt han ploclkar upp drag på turn och hoppas du inte har en stark hand för att syna, men då måste han vara rätt så crazy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har JdQd eller A9. Han är en idiot som ej tryckte på floppen om han hade AK/AQ.

Varför måsta han trycka på floppen med AK/AQ? Satt jag i hans position på AK/AQ och var konfident med min hand skulle inte prio ett vara att låta KaFioLo komma undan så billigt som möjligt när risken för att bli utdragen av en hand här är näst intill obefintlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller ändå med Jessica om att han borde ha bettat mer om han har AK/AQ, ganska farlig bräda med tanke på str8 risken. A9 kanske han höjde med men J9 är tveksam. Därför uteslöt jag också j10, men vad vet jag. Om han suttit länge utan att få bra kort är väl allt möjligt. Om någon har stege skulle jag gissa på KaFioLo som limpar in med J10s.

Fold i vilket fall som helst, det tror jag är det bästa...

 

Du kanske har andra reads på dessa spelare som gör att du inte placerar dem på dessa händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller ändå med Jessica om att han borde ha bettat mer om han har AK/AQ, ganska farlig bräda med tanke på str8 risken. A9 kanske han höjde med men J9 är tveksam. Därför uteslöt jag också j10, men vad vet jag. Om han suttit länge utan att få bra kort är väl allt möjligt. Om någon har stege skulle jag gissa på KaFioLo som limpar in med J10s.

Fold i vilket fall som helst, det tror jag är det bästa...

 

Du kanske har andra reads på dessa spelare som gör att du inte placerar dem på dessa händer

Jag har inga reads på dem förutom att båda är loose och den förste har en brutalhög PF-raiseprocent.

 

Visst kan AJ/AT komma och dra ut med stegen, men det känns som att man med AK/AQ kan riskera att en 4-outare hakar med om man kan få in bra mycket mer pengar i potten varför den förste killen mycket väl skulle kunna mjölksyna med tvåparet.

 

Visst kan man sätta KaFioLo:s preflop. och flopplir som JT men i och med att han lägger sig på turn är den risken nog inte överhängande såvida han inte är snortight och lägger nötter i monsterpotter på regelbunden basis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt, missade att KaFiolo la sig, det utesluter stege. Ju mer jag tänker på det så verkar A9 inte otroligt, även om jag inte hade spelat den så preflop. AK,AQ hade jag höjt preflop, men en aning mer för att ev. ta hem det direkt. Oavsett vad O sitter med hade jag gissat att jag var slagen och lagt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...