Gå till innehåll

The Return of KlonkSteve på SvS


KlonkSteve

Recommended Posts

Vad tycker vi om dessa 2? Fajn? 

iPoker - €0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

CO: €15.88 (79.4 bb)
BTN: €19.70 (98.5 bb)
SB: €39.52 (197.6 bb)
Hero (BB): €22.41 (112.1 bb)
UTG: €62.92 (314.6 bb)

SB posts €0.10, Hero posts BB €0.20

Pre Flop: (pot: €0.30) Hero has 9diamond4.gif Adiamond4.gif Kspade4.gif 9heart4.gif
UTG raises to €0.70, 2 folds, SB calls €0.60, Hero calls €0.50

Flop: (€2.10, 3 players) 9club4.gif 4spade4.gif Aheart4.gif
SB checks, Hero checks, UTG bets €1.47, fold, Hero calls €1.47

Turn: (€5.04, 2 players) Kheart4.gif
Hero checks, UTG bets €3.52, Hero calls €3.52

River: (€12.08, 2 players) 8club4.gif
Hero checks, UTG bets €12.08, Hero raises to €16.72, UTG calls €4.64

Results: €45.52 pot (€2.00 rake)
Final Board: 9club4.gif 4spade4.gif Aheart4.gif Kheart4.gif 8club4.gif

UTG shows Aclub4.gif Aspade4.gif 5heart4.gif 4heart4.gif: (Three of a Kind, Aces)
(Pre 70%, Flop 95%, Turn 98%)

Hero mucks 9diamond4.gif Adiamond4.gif Kspade4.gif 9heart4.gif: (Three of a Kind, Nines)
(Pre 30%, Flop 5%, Turn 3%)

UTG wins €43.52

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

 

iPoker - €0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BB: €27.23 (136.2 bb)
UTG: €21.03 (105.2 bb)
CO: €14.79 (74 bb)
BTN: €16.50 (82.5 bb)
Hero (SB): €24.26 (121.3 bb)

Hero posts SB €0.10, BB posts €0.20

Pre Flop: (pot: €0.30) Hero has 8diamond4.gif Kdiamond4.gif 3club4.gif Kclub4.gif
fold, CO calls €0.20, fold, Hero raises to €0.80, BB raises to €2.60, fold, Hero calls €1.80

Flop: (€5.40, 2 players) 5diamond4.gif Qdiamond4.gif 8club4.gif
Hero checks, BB bets €3.13, Hero raises to €14.79, BB raises to €24.63, Hero calls €6.87

Turn: (€48.72, 2 players) 4heart4.gif

River: (€48.72, 2 players) Tdiamond4.gif

Results: €48.72 pot (€2.00 rake)
Final Board: 5diamond4.gif Qdiamond4.gif 8club4.gif 4heart4.gif Tdiamond4.gif

Hero mucks 8diamond4.gif Kdiamond4.gif 3club4.gif Kclub4.gif: (Flush, King High)
(Pre 29%, Flop 20%, Turn 0%)

BB shows 6spade4.gif Aclub4.gif Adiamond4.gif 7diamond4.gif: (Flush, Ace High)
(Pre 71%, Flop 80%, Turn 100%)

BB wins €46.72
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Intressant att följa då jag själv också är inne och trollar lite på samma nivåer. Inget vidare men försöker snappa upp och lära mig. Precis som föregående talare undrar jag också hur du kom fram till 5BI stoplossen? Det är givetvis upp till var och en men du verkar ju sannerligen rullad i alla fall för att fixa ett 5BI drop utan att behöva blinka. Ibland känns det som att jag knappt hinner öppna alla bord innan jag är 5BI ner. Sen är man ju nyfiken på nick också men förstod att det var hemlis..GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande varians/swings så skulle jag väl säga, om jag generaliserar väldigt grovt, att den är större i PLO än i NL. 

Om man kikar på primedopes varianskalkylator så ser man ju att swings/varians är en funktion av din wr samt standardavvikelse, och vad jag vet är det allmänt vedertaget att std dev är högre i PLO än i NL(generellt). Visst, sen kan man väl generellt hålla högre wr i PLO än i NL(iaf vad jag fattat det som, ej lirat NL på säkert 7-8 år). Men vad jag fattat det som har std dev högre impact på swings/varians än vad diffen i wr har i PLO vs NL. 

Men sen handlar det ju mycket om vilka games man lirar, vilken spelstil man har, hur mycket man lirar deep, ens win rate osv, så beroende på konfigurationen kan säkert NL i vissa fall ha högre/likvärdiga swings som med PLOn. 

Däremot kan jag 100% intyga att PLO är swingigt så in i helvete, även i games där man har bra edge xD, vilket väl egentligen räcker att veta. Så man måste ha ganska bra med rulle imo. 

Gällande tak 5BI/sesh som stoploss så är det såklart extremt godtyckligt. 

Valde mest att ha en stopploss som kändes rimlig, med argumentet att man då kan reducera sessioner man blir tilt och spelar dåligt osv. 

Visst, man kan ju såklart säga till sig sj "kliver om jag märker jag spelar dåligt", men handen på hjärtat, hur många av oss klarar det om man är back 10-15BI? Är betydligt enklare om jag har en formell stopp loss att förhålla mig till, då blir det liksom ingen diskussion, man bara kliver, och så äre bra med det. 

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger KlonkSteve :

Gällande varians/swings så skulle jag väl säga, om jag generaliserar väldigt grovt, att den är större i PLO än i NL. 

Om man kikar på primedopes varianskalkylator så ser man ju att swings/varians är en funktion av din wr samt standardavvikelse, och vad jag vet är det allmänt vedertaget att std dev är högre i PLO än i NL(generellt). Visst, sen kan man väl generellt hålla högre wr i PLO än i NL(iaf vad jag fattat det som, ej lirat NL på säkert 7-8 år). Men vad jag fattat det som har std dev högre impact på swings/varians än vad diffen i wr har i PLO vs NL. 

Men sen handlar det ju mycket om vilka games man lirar, vilken spelstil man har, hur mycket man lirar deep, ens win rate osv, så beroende på konfigurationen kan säkert NL i vissa fall ha högre/likvärdiga swings som med PLOn. 

Däremot kan jag 100% intyga att PLO är swingigt så in i helvete, även i games där man har bra edge xD, vilket väl egentligen räcker att veta. Så man måste ha ganska bra med rulle imo. 

Gällande tak 5BI/sesh som stoploss så är det såklart extremt godtyckligt. 

Valde mest att ha en stopploss som kändes rimlig, med argumentet att man då kan reducera sessioner man blir tilt och spelar dåligt osv. 

Visst, man kan ju såklart säga till sig sj "kliver om jag märker jag spelar dåligt", men handen på hjärtat, hur många av oss klarar det om man är back 10-15BI? Är betydligt enklare om jag har en formell stopp loss att förhålla mig till, då blir det liksom ingen diskussion, man bara kliver, och så äre bra med det. 

 

Okej då är jag med på resonemanget.

Det är intressant det där psykologiska. För egen del behöver jag inte vara speciellt tilt för att jag är ner 4-6 BI och i synnerhet inte om jag anser att värdet är bra på borden.  Stopploss hade garanterat  hjälpt mig krympa förlusten i vissa katastrofsessioner, men med det sagt så hade jag vid många tillfällen inte vänt till plus heller.
 

 Tack för svar och lycka till! 😊
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Vad tycker vi om dessa 2? Fajn? 

iPoker - €0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

CO: €15.88 (79.4 bb)
BTN: €19.70 (98.5 bb)
SB: €39.52 (197.6 bb)
Hero (BB): €22.41 (112.1 bb)
UTG: €62.92 (314.6 bb)

SB posts €0.10, Hero posts BB €0.20

Pre Flop: (pot: €0.30) Hero has 9diamond4.gif Adiamond4.gif Kspade4.gif 9heart4.gif
UTG raises to €0.70, 2 folds, SB calls €0.60, Hero calls €0.50

Flop: (€2.10, 3 players) 9club4.gif 4spade4.gif Aheart4.gif
SB checks, Hero checks, UTG bets €1.47, fold, Hero calls €1.47

Turn: (€5.04, 2 players) Kheart4.gif
Hero checks, UTG bets €3.52, Hero calls €3.52

River: (€12.08, 2 players) 8club4.gif
Hero checks, UTG bets €12.08, Hero raises to €16.72, UTG calls €4.64

Results: €45.52 pot (€2.00 rake)
Final Board: 9club4.gif 4spade4.gif Aheart4.gif Kheart4.gif 8club4.gif

UTG shows Aclub4.gif Aspade4.gif 5heart4.gif 4heart4.gif: (Three of a Kind, Aces)
(Pre 70%, Flop 95%, Turn 98%)

Hero mucks 9diamond4.gif Adiamond4.gif Kspade4.gif 9heart4.gif: (Three of a Kind, Nines)
(Pre 30%, Flop 5%, Turn 3%)

UTG wins €43.52

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

 

iPoker - €0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BB: €27.23 (136.2 bb)
UTG: €21.03 (105.2 bb)
CO: €14.79 (74 bb)
BTN: €16.50 (82.5 bb)
Hero (SB): €24.26 (121.3 bb)

Hero posts SB €0.10, BB posts €0.20

Pre Flop: (pot: €0.30) Hero has 8diamond4.gif Kdiamond4.gif 3club4.gif Kclub4.gif
fold, CO calls €0.20, fold, Hero raises to €0.80, BB raises to €2.60, fold, Hero calls €1.80

Flop: (€5.40, 2 players) 5diamond4.gif Qdiamond4.gif 8club4.gif
Hero checks, BB bets €3.13, Hero raises to €14.79, BB raises to €24.63, Hero calls €6.87

Turn: (€48.72, 2 players) 4heart4.gif

River: (€48.72, 2 players) Tdiamond4.gif

Results: €48.72 pot (€2.00 rake)
Final Board: 5diamond4.gif Qdiamond4.gif 8club4.gif 4heart4.gif Tdiamond4.gif

Hero mucks 8diamond4.gif Kdiamond4.gif 3club4.gif Kclub4.gif: (Flush, King High)
(Pre 29%, Flop 20%, Turn 0%)

BB shows 6spade4.gif Aclub4.gif Adiamond4.gif 7diamond4.gif: (Flush, Ace High)
(Pre 71%, Flop 80%, Turn 100%)

BB wins €46.72
 

Hand 1:
Bra check på floppen! Däremot vill jag nog hellre raisa på turn än river. 
- Med sån torr flopp c-bettar han ofta med Axxx eller nästan tom.
- När han fortsätter betta på turn är chansen stor att han plockat upp AK eller steg+färgdrag. Då vill sätta han all-in redan här som favoriter.
- Checken på turn är dessutom sjukt seg om det kommer ett hjärter eller QTJ på river. Vad c-bettar han turn med här liksom kan man börja fundera? Ser framför mig att vi då checkar river och han pottar och sen sitter vi där bara 'happ kul'. Alterantivt om han missar blir det svårt att få betalt.
Nu satt han på AA men det gör han typ 1 av 10 gånger max om ens det, så jag struntar i det. Hade varit roligare att analysera om du inte postade hans hand denna gång. :)

 

Hand 2:
Jag hade spelat exakt likadant. Men jag är ganska spewig ibland med såå who knows :D 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger Mr Explo :

Hand 1:
Bra check på floppen! Däremot vill jag nog hellre raisa på turn än river. 
- Med sån torr flopp c-bettar han ofta med Axxx eller nästan tom.
- När han fortsätter betta på turn är chansen stor att han plockat upp AK eller steg+färgdrag. Då vill sätta han all-in redan här som favoriter.
- Checken på turn är dessutom sjukt seg om det kommer ett hjärter eller QTJ på river. Vad c-bettar han turn med här liksom kan man börja fundera? Ser framför mig att vi då checkar river och han pottar och sen sitter vi där bara 'happ kul'. Alterantivt om han missar blir det svårt att få betalt.
Nu satt han på AA men det gör han typ 1 av 10 gånger max om ens det, så jag struntar i det. Hade varit roligare att analysera om du inte postade hans hand denna gång. :)

 

Hand 2:
Jag hade spelat exakt likadant. Men jag är ganska spewig ibland med såå who knows :D 

Hand1: Yes, håller helt med gällande jamma turn. Man vill ju inte att FI ska få realisera sin turnade eq gratis liksom. 

Hand2: Tror ändå det är ok, känns som man sprang in i top of range här. Känns som att folk överspelar nakna AA här, så hade inte varit förvånad om han dyker upp med nakna AA här ibland också. Sen finns det väl en del combodrag med lägre flushdrag också som boostar vår eq. Var mest att man i stunden tänkte "GIVETVIS vare AA+diamonds!!!! 🤥".

Gällande att inte poste resultat i händerna så ska jag tänka på det, blir ju lite roligare då faktiskt, håller med. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ju säga att denna sved lite....

 

giphy.gif

iPoker - €0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

UTG: €38.03 (190.2 bb)
CO: €12.64 (63.2 bb)
Hero (BTN): €25.61 (128.1 bb)
SB: €11.70 (58.5 bb)
BB: €20.00 (100 bb)

SB posts €0.10, BB posts €0.20

Pre Flop: (pot: €0.30) Hero has Qspade4.gif Tspade4.gif Kclub4.gif Kdiamond4.gif
UTG raises to €0.70, fold, Hero calls €0.70, SB calls €0.60, BB calls €0.50

Flop: (€2.80, 4 players) Kspade4.gif 5club4.gif 7diamond4.gif
SB checks, BB checks, UTG bets €1.40, Hero raises to €7.00, 2 folds, UTG calls €5.60

Turn: (€16.80, 2 players) Jheart4.gif
UTG checks, Hero bets €16.80, UTG calls €16.80

River: (€50.40, 2 players) 4spade4.gif
UTG bets €10.14, Hero calls €1.11

Results: €52.62 pot (€2.00 rake)
Final Board: Kspade4.gif 5club4.gif 7diamond4.gif Jheart4.gif 4spade4.gif

UTG shows 6spade4.gif Adiamond4.gif Theart4.gif 8diamond4.gif: (Straight, Eight High)
(Pre 41%, Flop 27%, Turn 18%)

Hero mucks Qspade4.gif Tspade4.gif Kclub4.gif Kdiamond4.gif: (Three of a Kind, Kings)
(Pre 59%, Flop 73%, Turn 83%)

UTG wins €50.62
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, säger speccan :

ja de va minst sagt en grotesk hand att kika på, flatten pre, pottomslag på torraste jävla brädan med topset, _pottar vidare blank turn_, ah visst micro o folk kanske är synglada men fyfan vilken ful poker du spelar i min mening.

Mtp att fi är nit och öppnar 10% från pos över anständig sample pushar jag ingen eq, så är fajn med flat. Pottraise är ju såklart overkill men när han cb in i 3 pers så tror jag ju han gör det med en rätt stark range. Och på nivån är folk överlag stationer, så man får mer värde än vad man bör få. Mitt spel är ju såklart att ta fram stora megafonen och skrika att jag har nöt, men det funkar ju.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur mycket viker han mot 3b om han har en stark öppningsrange? Du vill inte få in mer pengar i potten pre med Premium? Han halvpottar en torr flopp där han har dunder range övertag och vill såklart protecta alla sina fina kungar. Jag tror du gör gott i att stänga ner trackern och nöta mängder nano händer tills du får in instinktiv känsla för hur pos/range/spelstil(öppningssize) spelar ut sig mot varandra. Överlag på floppen känns det ju dumt att folda ut folk från handen när vi mår så jävla fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, säger speccan :

Du vill inte få in mer pengar i potten pre med Premium?

image.png.c17162cdf3d2e58608e76866a0b9a586.png

 

Vi har inte premium vs range.....

Och är ju inte supersexigt att fejsa 4b 40% av gångerna heller och tvingas vika handen. 

Någon fEQ har jag dels inte mot fi(fvs3b 20%), och dels inte mot populationen generellt. 

Så känns jävligt kallt att 3b under dessa förutsättningarna. 

 På flopp sure, hans halvpott cbet kanske inte är så stark som jag först tänkte, på pappret är det absolut overkill/slakt. Men sen samtidigt har jag gång på gång på gång sett hur folk övercommitar sig med händer dom gillar, i hög-SPR spotts på den här nivån. 

Och att FI halvpottar in i 3 pers betyder iaf att han har någonting. 

Men sure, hade inte hatat mindre sajs på raisen heller.  

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger ölkaka :

Fattar inte riktigt KKQT med låg single suit är väl en solklar flat? Förutom om man möter en lös fisk som vi inte verkar göra enligt @KlonkSteve 

 

Yea, fi hade en rfi från MP på 10%(6/62) över totalt ca 600 händer. Ingen supersample obv, men tillräckligt för att ge en fingervisning att han är tight iaf imo. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha alltså jag om någon fattar inte riktigt, i stort sett ingenting faktiskt. Har max spelat 3k givar lifetime omaha så är helt clueless o använder inte hud. Men jag kan inte urskilja någon rimlig pokerlogik i era resonomang alls. Känns för mig mer som att folk inte vågar/kan take it to the streets så de överförenklar för att enkelt kunna vänta på nötkombo / nöt och potta in de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keep in mind short i sb också extra argument för sqz, förstår inte om hans 4b range består uteslutande av AA kommer du bli 4b 40% av ggr du 3b?? känns ju skitnice om han 4b och vi kan slinka som gudar utan att behöva famla oss fram i mörkret med o försöka realisera den handens starka EQ OOP 3vägs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger speccan :

Keep in mind short i sb också extra argument för sqz, förstår inte om hans 4b range består uteslutande av AA kommer du bli 4b 40% av ggr du 3b?? känns ju skitnice om han 4b och vi kan slinka som gudar utan att behöva famla oss fram i mörkret med o försöka realisera den handens starka EQ OOP 3vägs.

Ja asså, mtp equityn vi har pre, hur ofta vi kommer tvingas vika mot en 4b så är det ganska uppenbart varför vi inte vill 3betta. För mig är den delen av handen väldigt svartvit. 

Sen som ett förtydligande gällande postflopp, jag förstår ju kritiken där, att det är ett överspel, och att man på pappret, väldigt ofta foldar ut händer vi vill ha kvar i handen. 

Men jag lirar liksom PLO20€, där folk betalar av helt sinnessjukt, så i just denna poolen tycker jag linjen fungerar(eller är åtminstone inte så kass som den ser ut att va). Sen ska man väl inte alltid pottraisa, utan köper en mix av lägre sajs men också en viss frekvens av flats. 

Menar mest att i praktiken, vs poolen, är pottraise inte en sån stor slakt som det ser ut på pappret. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Får ju säga att denna sved lite....

 

giphy.gif

iPoker - €0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

UTG: €38.03 (190.2 bb)
CO: €12.64 (63.2 bb)
Hero (BTN): €25.61 (128.1 bb)
SB: €11.70 (58.5 bb)
BB: €20.00 (100 bb)

SB posts €0.10, BB posts €0.20

Pre Flop: (pot: €0.30) Hero has Qspade4.gif Tspade4.gif Kclub4.gif Kdiamond4.gif
UTG raises to €0.70, fold, Hero calls €0.70, SB calls €0.60, BB calls €0.50

Flop: (€2.80, 4 players) Kspade4.gif 5club4.gif 7diamond4.gif
SB checks, BB checks, UTG bets €1.40, Hero raises to €7.00, 2 folds, UTG calls €5.60

Turn: (€16.80, 2 players) Jheart4.gif
UTG checks, Hero bets €16.80, UTG calls €16.80

River: (€50.40, 2 players) 4spade4.gif
UTG bets €10.14, Hero calls €1.11

Results: €52.62 pot (€2.00 rake)
Final Board: Kspade4.gif 5club4.gif 7diamond4.gif Jheart4.gif 4spade4.gif

UTG shows 6spade4.gif Adiamond4.gif Theart4.gif 8diamond4.gif: (Straight, Eight High)
(Pre 41%, Flop 27%, Turn 18%)

Hero mucks Qspade4.gif Tspade4.gif Kclub4.gif Kdiamond4.gif: (Three of a Kind, Kings)
(Pre 59%, Flop 73%, Turn 83%)

UTG wins €50.62
 

Ser att det blev en del diskussion kring denna hand och jag tänker väl att jag kan ge min input på hur jag hade spelat den och varför. Sen om det är rätt eller fel vet jag inte men kul att forumet känns lite levande igen haha.

Preflopp, jag 3-bettar alltid preflop här.
- Vi har en riktigt fin premium hand,
- Vi har position
- Om vi inte 3-bettar denna hand så 3-bettar vi bara AAxx vilket känns på tok för snävt, även mot en FI man kan anta har AA väldigt ofta i sin range.
- Får vi en 4bet emot oss, syna och säg kom igen floppen.

På floppen tycker jag du spelar rätt.
- Vi har totalt 4st som ser floppen, 68 i någons range är verkligen inte otippat och även 55 & 77 ibland.
- Visst går det att flatta här och sen förmodligen få syn av någon mer bakom dig men det öppnar upp för att bli utdragen med runner runner.
- När UTG c-bettar mot 3st FI får man anta att han inte gör det tom. Så en syn av din pottbett är inte så otroligt att det blir och det blev de ju nu.
- Sammanfattningsvis, jag tycker att flatta / 3-betta båda har för/nackdelar och jag hade nog gjort samma som dig här beroende på feeling.

Turn
- FI checkar ofta turn här då du visar sån styrka på floppen så hans check betyder inte alls han är så svag som man kan tro.
-Jag tycker ett bett är bra här, däremot inte ett pottbet. Kanske 45%-55% av pott max så vi kan få in all-in på rivern iaf.
- Ett pottbet skrämmer bort han för ofta när vi är stooor favorit.
- Är man lite modig kan man välja att checka här, då kommer han betta sin hand på river om han har set eller kanske tom bluffa om missade stegdrag eller annat. Då får du en fin chans att 3-betta han all-in. Tycker denna linje är något man kan ta om man vill mixa upp sitt spel lite men inte som standard. 

River
- Som spelat inte så mycket säga. Bara syna och hoppas på det bästa. 

Redigerad av Mr Explo
  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Mr Explo :

Ser att det blev en del diskussion kring denna hand och jag tänker väl att jag kan ge min input på hur jag hade spelat den och varför. Sen om det är rätt eller fel vet jag inte men kul att forumet känns lite levande igen haha.

Preflopp, jag 3-bettar alltid preflop här.
- Vi har en riktigt fin premium hand,
- Vi har position
- Om vi inte 3-bettar denna hand så 3-bettar vi bara AAxx vilket känns på tok för snävt, även mot en FI man kan anta har AA väldigt ofta i sin range.
- Får vi en 4bet emot oss, syna och säg kom igen floppen.

På floppen tycker jag du spelar rätt.
- Vi har totalt 4st som ser floppen, 68 i någons range är verkligen inte otippat och även 55 & 77 ibland.
- Visst går det att flatta här och sen förmodligen få syn av någon mer bakom dig men det öppnar upp för att bli utdragen med runner runner.
- När UTG c-bettar mot 3st FI får man anta att han inte gör det tom. Så en syn av din pottbett är inte så otroligt att det blir och det blev de ju nu.
- Sammanfattningsvis, jag tycker att flatta / 3-betta båda har för/nackdelar och jag hade nog gjort samma som dig här beroende på feeling.

Turn
- FI checkar ofta turn här då du visar sån styrka på floppen så hans check betyder inte alls han är så svag som man kan tro.
-Jag tycker ett bett är bra här, däremot inte ett pottbet. Kanske 45%-55% av pott max så vi kan få in all-in på rivern iaf.
- Ett pottbet skrämmer bort han för ofta när vi är stooor favorit.
- Är man lite modig kan man välja att checka här, då kommer han betta sin hand på river om han har set eller kanske tom bluffa om missade stegdrag eller annat. Då får du en fin chans att 3-betta han all-in. Tycker denna linje är något man kan ta om man vill mixa upp sitt spel lite men inte som standard. 

River
- Som spelat inte så mycket säga. Bara syna och hoppas på det bästa. 

Det är en slakt att syna 4b preflop med denna combo. I teorin förlorar denna ganska mycket mer på 3b pre men fine att gemenespelare inte hittar de flesta 4bs som inte är AAxx

  • Like 3
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-08-21 kl 15:24, säger Mr Explo :

Ser att det blev en del diskussion kring denna hand och jag tänker väl att jag kan ge min input på hur jag hade spelat den och varför. Sen om det är rätt eller fel vet jag inte men kul att forumet känns lite levande igen haha.

Preflopp, jag 3-bettar alltid preflop här.
- Vi har en riktigt fin premium hand,
- Vi har position
- Om vi inte 3-bettar denna hand så 3-bettar vi bara AAxx vilket känns på tok för snävt, även mot en FI man kan anta har AA väldigt ofta i sin range.
- Får vi en 4bet emot oss, syna och säg kom igen floppen.

På floppen tycker jag du spelar rätt.
- Vi har totalt 4st som ser floppen, 68 i någons range är verkligen inte otippat och även 55 & 77 ibland.
- Visst går det att flatta här och sen förmodligen få syn av någon mer bakom dig men det öppnar upp för att bli utdragen med runner runner.
- När UTG c-bettar mot 3st FI får man anta att han inte gör det tom. Så en syn av din pottbett är inte så otroligt att det blir och det blev de ju nu.
- Sammanfattningsvis, jag tycker att flatta / 3-betta båda har för/nackdelar och jag hade nog gjort samma som dig här beroende på feeling.

Turn
- FI checkar ofta turn här då du visar sån styrka på floppen så hans check betyder inte alls han är så svag som man kan tro.
-Jag tycker ett bett är bra här, däremot inte ett pottbet. Kanske 45%-55% av pott max så vi kan få in all-in på rivern iaf.
- Ett pottbet skrämmer bort han för ofta när vi är stooor favorit.
- Är man lite modig kan man välja att checka här, då kommer han betta sin hand på river om han har set eller kanske tom bluffa om missade stegdrag eller annat. Då får du en fin chans att 3-betta han all-in. Tycker denna linje är något man kan ta om man vill mixa upp sitt spel lite men inte som standard. 

River
- Som spelat inte så mycket säga. Bara syna och hoppas på det bästa. 

Gällande att om vi inte 3b denna combon så är vår 3b-range för snäv och för viktad åt AA så håller jag inte riktigt med om det. 

Petar ju hellre in lite dubbelsvidade rundowns, Ahög rundowns som tex AT98ds, dubbelsvidade connectade par med ett A i näven som tex ATT9ds osv. 

Händer som blockar AA och som kan träffa floppar som merparten av ens range inte mår så bra på osv. 

Och tänker här att vi inte kan göra så mkt annat, då vi är uppe mot en tight 10% öppningsrange. Som Odds Oracle visade så är vi under i EQ och kommer fejsa AA kriminellt ofta. 

Gällande flopp så köper jag en mix av size på raise, men tar nog tillbaka att jag eg vill mixa in flats mtp att vi har 2 pers bakom. Dumt att låta dem 2 se turnkort till bra odds. Tror som du att FI är stark när han cbetar 4vägs. Sure, är halvpott så kan ju betyda att han har en del betfolds, men tror mer på styrka än på svaghet här iaf. 

Plus det faktum att även de nitigare regsen oftast är nitiga pre, men har de en hand de gillar post äre ofta de övercomittar sig. 

Turn håller jag med er om att jag bör sajsa ner, är satan overkill att potta, utan tänker mig 50 ish % hade vart lagom. Speciellt då brädan är båge och det inte finns någon möjlighet till flushdrag. 

Håller med Brusig om att check turn är på tok för mkt fancy play. Att låta fi realisera eq gratis känns dumt och tror river kommer va underbluffad. Menar sitter han på ett naket drag som brickar så tror jag aldrig han bluffar river, och vettefan hur många made hands han har som betalar river som inte hade betalat turn anyways liksom. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...