Gå till innehåll

The Return of KlonkSteve på SvS


KlonkSteve

Recommended Posts

Resultat för PLO20€ sedan db start. 

Inte supernöjd med volymen, på 20 dagar borde jag kunnat peta in lite mer, men 5-7 dagar gick helt bort pga IRL stuff. Och är inte hela världen, ska jobba slow med progress, och inte tvinga fram volym. Vill försöka undvika att lira när jag inte är sugen, som jag sa inledningsvis heller. 

+ ca 3500kr

14bb/100, 9evbb/100

Resultatet är jag nöjd med, däremot är rejken en beast. Rejkat ca 14bb/100, och då spelar jag relativt tight också. 

Antar det över så lite sample som 10k händer ff kan va varians på rejken, så vi får se när volymen kommit upp sig lite. 

Men man känner ju sig lite fistad av den. 

Results.png

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite /2 sek slask i den isolerade poolen idag. Vad gör vi här? Syn eller fold? FI har jag knappt några händer på, i princip unknown. 

Suger ju att sitta på underbåten här, allt värde slår mig ju, tror aldrig han spelar 76 eller 5x så här. 

Men sen samtidigt vettefan om han vill checka en båt OOP, då många nog checkar bakom sina stegar här. Finns ju inte särskilt många realistiska drag från min sida heller som jag kan tänkas göra om till bluff heller, eller? 

 

iPoker - $2 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 4 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BTN: $134.55 (67.3 bb)
SB: $365.80 (182.9 bb)
Hero (BB): $537.17 (268.6 bb)
CO: $97.02 (48.5 bb)

SB posts $1.00, Hero posts BB $2.00

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has 4diamond4.gif Aheart4.gif 4heart4.gif Kdiamond4.gif
fold, BTN calls $2.00, SB raises to $8.00, Hero raises to $26.00, fold, SB calls $18.00

Flop: ($54.00, 2 players) 5diamond4.gif 4club4.gif 3club4.gif
SB checks, Hero checks

Turn: ($54.00, 2 players) 5heart4.gif
SB checks, Hero bets $27.00, SB raises to $67.50, Hero calls $40.50

River: ($189.00, 2 players) Tdiamond4.gif
SB checks, Hero bets $94.50, SB raises to $272.30, Hero???


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sen denna också, i klassisk svs-micros-anda så ska "alla med" till turn. 

Man tänker ju att någon jävel gått om på turn då vi är fakkin 5 vägs, men sen samtidigt är SPR 1.2 ish, och vi har alltid EQ även om någon dyker upp med AJ+. 

 

iPoker - $2 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

SB: $236.16 (118.1 bb)
BB: $136.40 (68.2 bb)
Hero (UTG): $239.06 (119.5 bb)
MP: $213.19 (106.6 bb)
CO: $109.95 (55 bb)
BTN: $618.74 (309.4 bb)

SB posts $1.00, BB posts $2.00

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has 6spade4.gif Aclub4.gif Kdiamond4.gif 7diamond4.gif
Hero raises to $7.00, MP calls $7.00, fold, BTN calls $7.00, SB calls $6.00, BB calls $5.00

Flop: ($35.00, 5 players) Adiamond4.gif 6diamond4.gif 7club4.gif
SB checks, BB checks, Hero bets $26.25, MP calls $26.25, BTN calls $26.25, SB calls $26.25, BB calls $26.25

Turn: ($166.25, 5 players) Jclub4.gif
SB checks, BB checks, Hero ???
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Blev lite /2 sek slask i den isolerade poolen idag. Vad gör vi här? Syn eller fold? FI har jag knappt några händer på, i princip unknown. 

Suger ju att sitta på underbåten här, allt värde slår mig ju, tror aldrig han spelar 76 eller 5x så här. 

Men sen samtidigt vettefan om han vill checka en båt OOP, då många nog checkar bakom sina stegar här. Finns ju inte särskilt många realistiska drag från min sida heller som jag kan tänkas göra om till bluff heller, eller? 

 

iPoker - $2 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 4 players
Hand converted by Holdem Manager 3

BTN: $134.55 (67.3 bb)
SB: $365.80 (182.9 bb)
Hero (BB): $537.17 (268.6 bb)
CO: $97.02 (48.5 bb)

SB posts $1.00, Hero posts BB $2.00

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has 4diamond4.gif Aheart4.gif 4heart4.gif Kdiamond4.gif
fold, BTN calls $2.00, SB raises to $8.00, Hero raises to $26.00, fold, SB calls $18.00

Flop: ($54.00, 2 players) 5diamond4.gif 4club4.gif 3club4.gif
SB checks, Hero checks

Turn: ($54.00, 2 players) 5heart4.gif
SB checks, Hero bets $27.00, SB raises to $67.50, Hero calls $40.50

River: ($189.00, 2 players) Tdiamond4.gif
SB checks, Hero bets $94.50, SB raises to $272.30, Hero???


 

Ouuuf en CR turn och river..
För mig är detta read-baserat. Har sett så många på dessa bord som spelar såhär med sämre händer än din så hade insta-synat mot en fisk(maniac). Däremot utan någon read på han så blir det lite svårare. Jag tror faktiskt jag hittar folden här. Vi slår bara en bluff och de enda som bluffar såhär är maniacs.

 

39 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Och sen denna också, i klassisk svs-micros-anda så ska "alla med" till turn. 

Man tänker ju att någon jävel gått om på turn då vi är fakkin 5 vägs, men sen samtidigt är SPR 1.2 ish, och vi har alltid EQ även om någon dyker upp med AJ+. 

 

iPoker - $2 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

SB: $236.16 (118.1 bb)
BB: $136.40 (68.2 bb)
Hero (UTG): $239.06 (119.5 bb)
MP: $213.19 (106.6 bb)
CO: $109.95 (55 bb)
BTN: $618.74 (309.4 bb)

SB posts $1.00, BB posts $2.00

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has 6spade4.gif Aclub4.gif Kdiamond4.gif 7diamond4.gif
Hero raises to $7.00, MP calls $7.00, fold, BTN calls $7.00, SB calls $6.00, BB calls $5.00

Flop: ($35.00, 5 players) Adiamond4.gif 6diamond4.gif 7club4.gif
SB checks, BB checks, Hero bets $26.25, MP calls $26.25, BTN calls $26.25, SB calls $26.25, BB calls $26.25

Turn: ($166.25, 5 players) Jclub4.gif
SB checks, BB checks, Hero ???
 

Angående vår konvo i min DB om preflop-händer så hade jag nog foldat denna preflop UTG. Men som som sagt, jag är på tok för tight UTG. :)

På floppen pottar jag här på denna nivå men denna typ av bordsdynamik jag lärt mig förstå, man får syn ändå ändå. In med så mycket som möjligt när man är way ahead.

Jag tror det är lite 50/50 här att någon har AJ om jag ska vara ärlig. Visserligen är vi upp emot 16st kort så minst 1 av dom har ett A men som de spelar kan de ha allt ifrån Axxx till samma/sämre två par som dig. Det finns även dubbla färgdrag ute varav du äger ena. Jag kan nog ganska bekvämt säga att ifall någon har AJ så har du åtminstone i 99% av fallen 13 outs för att vinna handen och ett pott bett här kommer få syn av många med sämre händer. Många som drar till stegen och sämre färg, många som bara sitter typ Axxx ibland och annat galet. (ja alla är typ maniacs). I längden är det nog +ev att potta här då jag vi vet att så ofta får syn av sämre händer som ligger i underläge.

- Once in a full moon foldar alla.
- Får du syn vill du ha syna av FLERA vilket du nog oftast får. Skulle inte bli förvånad om 2st synar oftare än 1 synar. (free money på nötfärg-draget och förmodligen kåk-draget).
- Om du checkar, vad gör du om någon annan pottar? Räcker ju med att en till person gör det och en annan synar och då måste du syna med. Då är det bättre att ta  initiativ  för de få gånger alla foldar. Ser t.ex att BB är shortstack, han lär väl kunna trycka in det med 'bara för att' i klassisk 1/2 sek SvS anda.
- Jag hade lite mer tankar men nu börjar de bli sent och jag har glömt bort dom.  😅

 

Sen undrar jag hur du kopierar in HH:s till forumet? Jag var tvungen att manuellt lägga in korten i posten, sjukt segt.

Redigerad av Mr Explo
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, säger RFexpress :

Tycker frågorna på händerna är intressanta och är nyfiken på svar från någon teoretiskt duktig som kan ge ett tekniskt nyanserat svar. ”Gör si och så för att spelpoolen är dåliga Svenssons” är inte så utvecklande imo. 

Hehe japp jag är inte alls teoretiskt lagd. Så från det perspektivet är jag inte någon man ska ta till sig info ifrån. Däremot är jag väldigt självsäker i mitt svar baserat på mina 20+ timmar på borden över 3 dagar på dessa nivåer (allt är alltså superfräscht i minnet). Om man som jag mer gillar att spela motståndet än GTO tycker jag att min post är bra. Däremot är jag lite partisk. 😅

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger Mr Explo :

Ouuuf en CR turn och river..
För mig är detta read-baserat. Har sett så många på dessa bord som spelar såhär med sämre händer än din så hade insta-synat mot en fisk(maniac). Däremot utan någon read på han så blir det lite svårare. Jag tror faktiskt jag hittar folden här. Vi slår bara en bluff och de enda som bluffar såhär är maniacs.

 

Asså, mot en reg tror jag fan jag vill vika, finns ju trots allt mkt som slår oss, och är det något regs/NITregs är bra på så äre ju att underbluffa. Och är vi uppe mot värde, ja då slår vi i stort sett 0 combos. Valde syn här och fick stå vs KhKx8h8y, och snubben visade sig va en total maniac. 

Så blir väl att vs maniac så äre syn, vs reg/unknown så viken man nog. 

Vill dock alltid beta river, för tror stegar, 5x kan ta denna linjen och syna en bet på river. 

Andra handen: 

Gällande att öppna AK76:Kxx så känner jag mig fajn med det, även om det nog är en gränsis. Är ändå en topp 15% näve.  

Valde att stoppa in, fick syn av en som satt på AJ6x, men missade. 

Stoppar alltid in här, men tänkte det kunde va intressant att höra vad ni andra tyckte. 

Men tycker verkligen spr är för låg för att göra något annat än att peta in. 

Har ok med EQ vs AJ, och sen som du är inne på så tror jag fler petar in sämre också. Är liksom 5 till turn, alla kan inte ha AJ+ liksom, så tror det finns mycket sämre som stoppar in. 

Gällande textformatet så har jag valt ett som heter "Generic phpBBforums" i HM3. I HM3 ändrar man textformat i själva handen, när man har den i view-läge. Vet inte hur det funkar i PT4 though. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten bluffsky....

CB flopp har jag ingen aning om den e bra, men tänker jag har AA oftare än de andra två, sen 7orna blir bra blockers på stegrunoutsen, plus att jag har ett bdfd.

När stegen sitter tänker jag att jag med mina blockers, plus att han nog pealar flopp med en jävla massa Ax, så borde ha en del fEQ. 

När rivern parar brädan mår man ju lite illa, men tänkte att han ff kan ha en hel del Ax fortfarande(en slaskpelle) men nu sitter ju en hel del båtar som jag absolut tror att han har, typ A6, 86, 44 kan jag absolut se honom spela så här. 

Så, fajn med jamm, eller ska vi ge upp river? Turn tycker jag spelar sig sj mtp blockers, så finns väl inte mycket att diskutera där(om det inte är så att ni tycker jag övervärderar blockers i denna spotten, feel free att tala om det då). 

iPoker - $2 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

UTG: $542.30 (271.2 bb)
CO: $407.52 (203.8 bb)
Hero (BTN): $400.00 (200 bb)
SB: $310.91 (155.5 bb)
BB: $672.95 (336.5 bb)

SB posts $1.00, BB posts $2.00

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has Jdiamond4.gif 7spade4.gif Jspade4.gif 7club4.gif
UTG raises to $7.00, fold, Hero raises to $24.00, fold, BB calls $22.00, UTG calls $17.00

Flop: ($73.00, 3 players) 6spade4.gif Aheart4.gif 4club4.gif
BB checks, UTG checks, Hero bets $36.50, fold, UTG calls $36.50

Turn: ($146.00, 2 players) 8diamond4.gif
UTG checks, Hero bets $73.00, UTG calls $73.00

River: ($292.00, 2 players) 6heart4.gif
UTG checks, Hero???????

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger KlonkSteve :

En liten bluffsky....

CB flopp har jag ingen aning om den e bra, men tänker jag har AA oftare än de andra två, sen 7orna blir bra blockers på stegrunoutsen, plus att jag har ett bdfd.

När stegen sitter tänker jag att jag med mina blockers, plus att han nog pealar flopp med en jävla massa Ax, så borde ha en del fEQ. 

När rivern parar brädan mår man ju lite illa, men tänkte att han ff kan ha en hel del Ax fortfarande(en slaskpelle) men nu sitter ju en hel del båtar som jag absolut tror att han har, typ A6, 86, 44 kan jag absolut se honom spela så här. 

Så, fajn med jamm, eller ska vi ge upp river? Turn tycker jag spelar sig sj mtp blockers, så finns väl inte mycket att diskutera där(om det inte är så att ni tycker jag övervärderar blockers i denna spotten, feel free att tala om det då). 

iPoker - $2 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players
Hand converted by Holdem Manager 3

UTG: $542.30 (271.2 bb)
CO: $407.52 (203.8 bb)
Hero (BTN): $400.00 (200 bb)
SB: $310.91 (155.5 bb)
BB: $672.95 (336.5 bb)

SB posts $1.00, BB posts $2.00

Pre Flop: (pot: $3.00) Hero has Jdiamond4.gif 7spade4.gif Jspade4.gif 7club4.gif
UTG raises to $7.00, fold, Hero raises to $24.00, fold, BB calls $22.00, UTG calls $17.00

Flop: ($73.00, 3 players) 6spade4.gif Aheart4.gif 4club4.gif
BB checks, UTG checks, Hero bets $36.50, fold, UTG calls $36.50

Turn: ($146.00, 2 players) 8diamond4.gif
UTG checks, Hero bets $73.00, UTG calls $73.00

River: ($292.00, 2 players) 6heart4.gif
UTG checks, Hero???????

Tråkigt att det inte kommer några svar när du är schysst och delar med dig. Jag tycker det är intressant men är väl inte tillräckligt bra för att kunna tillföra något på en så komplex hand men man väntar ju med spänning på nåt givande svar. Kan i alla fall försöka ge mina två cent för att öppna upp lite.

Flopp känns lite tunn, visst vi har högre AAdistribution men in i två spelare känns det tunt att kasta in med så lite raw EQ. Bfd känns betydligt svagare när A är hj och deras continue bör bestå av en del svitade A? Vet ej hur mycket man behöver bluffa här trevägs men jag hade nog hellre valt K-höga rundowns med mer nötiga BDs som är lättare att fortsätta handen med.

Turn spikar du ju blockers så ja om du skjutit flopp så är det väl bara att skjuta vidare..Vet inte hur många xx75 man har i 3betrangen pre dock men känns inte som att det är jättemånga..

River ger jag mig inte på, men ja jag hade nog oxå varit rädd för båtar eller bluffcatchers som blockar båtar här.

Sorry för svammel men gav det ett försök iaf, hoppas något proffs kan komma in och hjälpa en att lära sig mer. På tal om att lära sig mer är jag väldigt öppen för det, hur skaffar man sig kontakter att bolla med?

Trevlig helg!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...