Gå till innehåll

Minimera eller alternativ till checkavgifter?


minucci

Recommended Posts

dooooh!

 

Har alltid spela på ladbrokes men så hade jag en kompis som sa att dom hade en schysst bonus på Hollywoodpoker. Satte in $200 för att bonushora lite men efter att ha klarat första bonusen så bestämmer jag mig för att casha ut dom ursprungliga $200 och bara låta vinsten ligga kvar på kontot. Blev aldrig vän med klienten och en av figurerna som satt runt bordet hade silikon ++ med urringning djupare än grand canyon. Tecknad eller inte, sånt kan störa den bäste ;)

 

Men nu till mitt problem. Eftersom ja inte har neteller så betalade jag in med mitt visa kort. Nu när jag skulle plocka ut pengarna från sidan så kunde man inte få så att dom satte in pengarna på Visa kontot igen ( kanske vanligt men annars e det bara ladbrokes för mig ) Alternativet som var kvar då var check. Antigen snigelcheck eller snabbcheck. snabbchecken kostade 30 dollar men då slapp man vänta till jul på att den skulle komma så det kunde det vara värt.

 

30 dollar i avgift = 170 dollar kvar till mig

 

Sen skulle jag lösa ut checken på banken idag, tjena 900 kr kostar det. Tar bara en vecka eller så! eeeeh nä ja väntar lite!

 

900= ~$120

 

$170-$ 120= $ 50

 

Alltså $ 50 kvar av $200 och då tar det ungefär 3 veckor innan man får slantarna.

 

Någon som har ett tips så att man slipper pröjsa så mycket som 900 kr i avgift? Alla ideér är välkomna!

 

* RP och flytt till E&J - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kontakta hollywoodpoker. Säg åt dom vad som hänt och de borde kunna spärra checken och återbetala pengarna till ditt poker konto. De $30 du betalade är nog borta iaf.

 

Sen öppnar du ett neteller konto gratis, för över pengarna dit och därifrån till ditt bankkonto för en avgift på en dollar (+ nån procent som försvinner i växlingen $->SEK se neteller tråden för mer info)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löst in mina checkar på Handelsbanken, och de har tagit runt 100kr per check tror jag. Det har också tagit nån vecka innan pengarna har kommit in på kontot.

 

Jag har också SEB, men där fick jag inte lösa in någon check om jag inte redan hade minst motsvarande summa redan på kontot. Vet inte hur stor kostnaden var utöver det - kom inte så långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en sajt som skickade min vinst med check men de gick med på att ta tillbaka den efter några mail. Det här var det sista svaret jag fick.

I have sent your check cancellation request to our bank today. This can take up to 2 weeks to process. Once cancelled I shall re-issue your payment via Neteller.

 

Har

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löst in mina checkar på Handelsbanken, och de har tagit runt 100kr per check tror jag. Det har också tagit nån vecka innan pengarna har kommit in på kontot.

 

Jag har också löst checkar via Handelsbanken. Första budet var att dom ville skicka iväg checken för kontroll av nåt slag. Antar att dom ville vara säkra på att det var en riktig check så att dom inte blir blåsta på pengar. Killen på banken sa att det var dyrt och tidsödande så han fixade nåt papper som jag fick skriva på, om att banken inte fick pengarna genom checken så skulle jag bli återbetalningsskyldig för de pengar som banken satt in på mitt konto. Kostade inget förutom växlingsavgiften självklart och tog nån dag så var pengarna inne på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

En månad har gått. Hollywoodpoker sitter fortfarande och trycker på mina pengar men dom har gått med på att betala tillbaka dom till mitt pokerkonto. Det gjorde dom efter 5 mail och för 1½ vecka sen. kostade 25 dollar i någon rolig avgift. Sen vet jag inte om dom 30 som checken kostade e borta också. i så fall e det 145 dollar kvar!

 

 

 

har skaffat neteller nu!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...