Gå till innehåll

Får svenskar kvala in till EPT 2023?


CharlesRane

Recommended Posts

Jag har för mig att när spelinspektionen började kräva att utländska aktörer på svenska marknaden skaffade svensk spellicens hos spelinspektionen så blev det mycket ändringar som exempel att bonusar försvann och även möjligheten för svenskar att kvala in till utländska event så som EPT/PCA etc på pokerstars. Stämmer detta eller är det mitt minne som sviker mig?
I så fall, gäller detta fortfarande? Jag hittar nämligen ingen information på internet gällande detta när jag googlar..

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

Det finns inget i spelregleringen som förbjuder kval till liveevent, så det VAR helt och hållet en Pokerstars-övertolkning

Då antar jag att det VAR en övertolkning eftersom jag inte hittar någon information hos pokerstars som förbjuder oss att kvala in idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger CharlesRane :

Då antar jag att det VAR en övertolkning eftersom jag inte hittar någon information hos pokerstars som förbjuder oss att kvala in idag?

Jag förutsatte, eftersom du ställer frågan, att det inte går att kvala hos Stars nuförtiden? I så fall är det väl ÄR och inte VAR? Oavsett så är det till Stars du ska vända dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
8 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

Jag förutsatte, eftersom du ställer frågan, att det inte går att kvala hos Stars nuförtiden? I så fall är det väl ÄR och inte VAR? Oavsett så är det till Stars du ska vända dig.

Det går idag men inte sist jag kollade för ett par år sedan (då lagen nyligen trätt i kraft). Därför undrade jag om det skett någon regel/lagändring.

 

Men då antar jag att det är fritt fram att köra!

Redigerad av CharlesRane
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...