Gå till innehåll

Varifrån kommer pengarna på topp-nivån?


Indrivaren

Recommended Posts

Enligt Negreanu själv så har han fler vinstsessioner än förlustsessioner på $4000/$8000. Var har du hört att han är förlorande på ultrahighstakes Hjort? Givetvis kan det vara så att D.N ljuger, men visst verkar han vara en rekordelig kille?! ;)

 

OT: Pengarna till highstakesborden kommer från sånna som skottar för höga nivåer. En 0.25/0.50-lirare skottar ett inköp på 0.5/1. 0.5/1snubben som snor inköpet skottar 1/2...osv osv...ni förstår nog vad jag menar. Jag menar...vem har inte skottat lite för hög nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Negreanu själv så har han fler vinstsessioner än förlustsessioner på $4000/$8000. Var har du hört att han är förlorande på ultrahighstakes Hjort? Givetvis kan det vara så att D.N ljuger, men visst verkar han vara en rekordelig kille?! ;)

Antalet vinst- respektive förlustsessioner säger inget om ifall man ligger på plus eller minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The Big Game" är en variant där olika spel spelas sju givar i taget. Limitspelen är $4000-$8000 och och i NL-spelen så är pottarna cappade på $100,000

 

Eh va?

 

Spelar dom $2k/$4k och cappar potterna på $100k, låter inte realistiskt.

 

Potterna får bli större, varje person kan dock inte förlora mer än $100k i en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The Big Game" är en variant där olika spel spelas sju givar i taget. Limitspelen är $4000-$8000 och och i NL-spelen så är pottarna cappade på $100,000

 

Eh va?

 

Spelar dom $2k/$4k och cappar potterna på $100k, låter inte realistiskt.

 

Potterna får bli större, varje person kan dock inte förlora mer än $100k i en hand.

 

Låter inte som någon vidare poker, om man bortser från att det är sjukt höga summor dom spelar om så är det ändå ett upptag på bara 25bb. Pannkaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Negreanu själv så har han fler vinstsessioner än förlustsessioner på $4000/$8000. Var har du hört att han är förlorande på ultrahighstakes Hjort? Givetvis kan det vara så att D.N ljuger, men visst verkar han vara en rekordelig kille?! ;)

 

Ja, en gambler som ljuger om sina vinster? Det låter ju lika absurt som att en fiskare skulle ljuga om sina fångster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De får säkert göra större upptag än 25bb, vad som menas här är att en spelare anses som "All-In" om han/hon lagt 100k i potten under en specific hand. Kalla mig dum om jag fattat fel.

 

Detta betyder med andra ord att upptaget är 25 bb.

 

Har för mig att upptaget är 500 000$

 

Om upptaget är 500k men du får ändå bara slänga in 100k i en pott så blir ju det praktiska upptaget 100k. Det spelar med andra ord ingen som helst roll om en spelare har 100k i marker eller 900k i marker framför sig.

 

Låter varjefall konstigt (25bb), kan detta verkligen stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...