Gå till innehåll

Att betta river, jämna kontra ojämna belopp?


nucleus

Recommended Posts

Har suttit och funderat lite på hur folk bettar river.

 

Ofta när man har en hand tänker man rationellt och då i banor som hur mycket kan jag tänkas få ut av min motspelare. Tycker beloppen tenderar att bli jämnare då, typ 25$ 40$ 60$ eller vad du nu vill.... Vet inte om det beror på att folk är upptagna med att tänka på hur mycket de kan få ut så att de inte lägger så mycket tanke på exakt hur mycket det ska betta...

 

När de inte har en hand spelar fantasin större roll, högra hjärnhalvan jobbar som fan och man kommer istället upp med 37$, 14,5$ osv. Man kanske "överarbetar" sitauationen eftersom det enda du har att tänka p åär hur mycket måste jag betta för att få bort honom för min hand slår ju ingenting. Du är med andra ord inte så fokuserad på brädet när du missat din hand.

 

Jag säger inte att det är en sanning att det är så men det kanske kan ligga någonting bakom eftersom jag funderar över det. Sen är det givetvis så att den som tänker mycket på sitt spel varierar väl även beloppen så att man inte kan utläsa när man har en hand eller inte men för den stora massan så kanske det är en tell. Och hursomhelst så är det ju ändå ofta "den stora massan" man fattar sina beslut efter då man sällan har en tydlig tell på spelare online.

 

Elller så är det väl bara jag som röjer mig här men nu vet ni ju det så då blir det reversed reversed reversed reversed nästa gång....vad fan nu det blev för belopp....

 

* Till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...