Gå till innehåll

FL - Starthänder?


qwerty121

Recommended Posts

Hej!

 

Är tidigare en turneringsspelare som den senaste tiden har mer och mer gått över till cashgames. Spelar främst 20/40 30/60 FL på partynätverket med ett gott resultat. Har inte spelat tillräckligt många händer för att ha en tillförlitlig statistik och har därför en del frågor till mer erfarna spelare om ett par händer. Normalt spel vid bordet (tio-manna) är en preflop höjning och två till tre syn, dvs tre till fyra i potten. De händer som jag misstänker är ev- för mig är Axs samt låga par (66 och under). Synar ni en preflop höjning med dessa händer? Vilken position? Synar själv i sen position men tycker inte att jag får betalt tillräckligt mycket för att det skall vara lönsamt i längden. Men som sagt men statistik är långt från tillräcklig för att dra några slutsatser.......

 

 

//Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De händer som jag misstänker är ev- för mig är Axs samt låga par (66 och under). Synar ni en preflop höjning med dessa händer?

//Martin

 

Absolut inte, om det inte är många som gått med förstås. 4 el fler. Vid tighta bord är dom inte ens värda att syna EP utan några höjningar. UTG brukar dra gränsen vid minst 35% players/flop för att syna etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...