Gå till innehåll

TV: Pokermiljonen säsong 2


Bruce

Recommended Posts

Kan väl knappast vara så många proffs som är sugna att kvala till pokermiljonen?!!

 

Varför inte? En freeroll med miljonen till vinnaren borde locka ganska många?

 

/schenker

Freeroll?

 

"Proffsens inköp till den speciella proffsturneringen kommer att vara 10 000 kronor, precis som deras tidigare direktinköp till Pokermiljonen."

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=507821

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Freeroll?

 

"Proffsens inköp till den speciella proffsturneringen kommer att vara 10 000 kronor, precis som deras tidigare direktinköp till Pokermiljonen."

 

http://www.expressen.se/index.jsp?a=507821

 

OK, det var ju en viss skillnad...och då ställer jag mig också tveksam till deras intresse.

Vem vet, kanske några av dessa som försöker kvala in via nätet för att djävlas :-) Fast dom får det tufft då jag ämnar ställa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade detta om årets vinnare i PM2 :

http://video.cardplayer.com:8080/video/mp3/show_010906.mp3

Kritiken är inte nådig mot honom (The worst play I ever seen. Typical for these young unexperienced players...)

Spola fram till ca 45 minuter.

 

Jag antar att detta sätter amatörernas spel i lite perspektiv också, speciellt efter den massiva kritiken av Tobias spel tidigare. Vore kul att se all som kritiserade Tobias även kommentera handen som diksuteras här.

 

Jag är inte på något sätt ute efter att hänga ut Anders Henriksson, men tycker att inslaget är intressant just efter kritiken mot tomtespel etc som vi sett från en del proffs och experter här tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade detta om årets vinnare i PM2 :

http://video.cardplayer.com:8080/video/mp3/show_010906.mp3

Kritiken är inte nådig mot honom (The worst play I ever seen. Typical for these young unexperienced players...)

Spola fram till ca 45 minuter.

 

Jag antar att detta sätter amatörernas spel i lite perspektiv också, speciellt efter den massiva kritiken av Tobias spel tidigare. Vore kul att se all som kritiserade Tobias även kommentera handen som diksuteras här.

 

Jag är inte på något sätt ute efter att hänga ut Anders Henriksson, men tycker att inslaget är intressant just efter kritiken mot tomtespel etc som vi sett från en del proffs och experter här tidigare.

 

Jag förstår inte vad din poäng är? Ett dåligt spel är fortfarande ett dåligt spel och blir inte bättre för att en bra spelare gör ett ännu sämre spel i en större tävling. Att Henriksson-handen inte har diskuterats i någong större utsträckning är ganska självklart - ingen kommer påstå att Henrikssons spel var bra och det blir ju inte mycket till diskussion när alla tycker lika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag förstår inte vad din poäng är? Ett dåligt spel är fortfarande ett dåligt spel och blir inte bättre för att en bra spelare gör ett ännu sämre spel i en större tävling. Att Henriksson-handen inte har diskuterats i någong större utsträckning är ganska självklart - ingen kommer påstå att Henrikssons spel var bra och det blir ju inte mycket till diskussion när alla tycker lika.

 

Poängen är bara den att det tidigare var ett sånt ensidigt fördömande av Tobias s.k tomte-spel från de erfarna och kunniga spelarna och ingen skugga föll över proffsens agerande. Det är då intressat att se att även det proffs som tog hem PM och som i diskussionen tidigare ansågs vara en mycket bättre spelare än Tobias, även han kan prestera ett så fruktansvärt dåligt spel i en hand att andra "experter" kommer med så massiv kritik som det görs på bandet.

 

Jag är inte alls förvånad över att även ett proffs kan spela en hand dåligt, men vad jag förstår av kommentarerna så är det verkligen anmärkningsvärt dåligt spelat och det känns nog helt enkelt lättande för oss nybörjare och amatörer att även proffsen gör sig skyldiga till så flagranta felbedömningar eller hjärnsläpp.

Efter diskussionen här tidigare kan jag tänka mig att många amatörer t.o.m drar sig för att ställa upp i PM om man riskerar att bli hånad offentligt pga dåligt spel. Har nu ett proffs visats spela lika uruselt så får kanske många amtörer lite mer råg i ryggen.

 

Finner du det ointressant så kan du strunta i det. Jag tror att många amtörer med mig tycker att det är nog så intressant. Inte av skadeglädje utan för balansens skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc; Ganska roande att se att Matusows ord är automatsanning för dig medan den absoluta motsatsen gällde gällande proffsens uttalanden om Tobias spel, där ansåg du att det självfallet var så att Tobias spelat finfint.

 

Jag tycker inte heller Anders spel var bra, men å andra sidan så har Matusow själv gjort minst lika stora tomtespel vid tillfällen. Båda två är dock extremt duktiga spelare och deras få misstag varvas med timmar av fantastiskt spel (som Anders visade nu senast i WPTn).

 

För övrigt kan tilläggas att handen Anders spelade inte alls gick till så som Matusow refererade den. Både betordningen och betsizen refererades felaktigt.

 

Slutligen... Huruvida Tobias är en lysande spelare eller ej får väl framtiden utvisa. Jag kan ge 5* pengarna på att han kommer vara på Topp 50 inspelade pengar bland svenska spelare om 5 år.

 

Mvh,

Legato, moderator - http://www.wsop.info/se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc; Ganska roande att se att Matusows ord är automatsanning för dig medan den absoluta motsatsen gällde gällande Tobias, där ansåg du att det självfallet var så att Tobias spelat finfint.

 

Jag tycker inte heller Anders spel var bra, men å andra sidan så har Matusow själv gjort minst lika stora tomtespel vid tillfällen. Båda två är dock extremt duktiga spelare och deras få misstag varvas med timmar av fantastiskt spel (som Anders visade nu senast i WPTn).

 

För övrigt kan tilläggas att handen Anders spelade inte alls gick till så som Matusow refererade den. Både betordningen och betsizen refererades felaktigt.

 

Slutligen... Huruvida Tobias är en lysande spelare eller ej får väl framtiden utvisa. Jag kan ge 5* pengarna på att han inte kommer vara på Topp 50 inspelade pengar bland svenska spelare om 5 år.

 

Vad ger du för odds på att han kommer vara Topp 50 då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc; Ganska roande att se att Matusows ord är automatsanning för dig medan den absoluta motsatsen gällde gällande Tobias, där ansåg du att det självfallet var så att Tobias spelat finfint.

 

Nej så är det inte alls. Jag har ingen aning om vem som uttalade kritiken och har inte kapacitet att bedömma värdet i den.

(Förvisso gör jag rimligthetsbedömningen att en person som sitter och totalt utdömer någons spel på denna nivå antagligen är av viss dignitet, men det hör egentligen inte hit).

 

Du har fel på båda punkterna. Jag har inte sagt att jag accepterar kritiken mot Anders. Jag fann den bara intressant. Jag har heller ALDRIG sagt att Tobias spelade finfint, jag har överhuvudtaget aldrig kommenterat hans spel. Den tidigare diskussionen gällde för min del bara ert sätt att agera efter programmet.

 

Försök läsa vad jag skriver och ta ställning till det istället för att lägga ord och åsikter i min mun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ett shysst special-avsnitt om de kunde sända proffsturneringen

 

Jag håller med. Jag har även föreslagit det till de ansvariga. Vore ju bra med iaf ett avsnitt riktat mot pokerspelare :)

Jag skulle inget hellre än att producera proffskvalet. Tyvärr är det en teknisk och framförallt ekonomisk fråga. Det finns inga pengar i budgeten för att göra ett "extraprogram". Däremot siktar jag på att ha ett TV-team på plats för att filma och göra intervjuer och detta blir sedan inslag i programmet.

 

/Per - producent Pokermiljonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Legato, jag anser ni ÄR otroligt duktiga spelare alla proffsen som sitter där på pokermiljonens finalbord. Jag är inte inte ens i närheten att spela på er nivå! Jag är full beundran av alla era meriter.

 

Jag kan bara bedöma de händerna jag såg på TV och med tanke på min stora beundran på att ni kan livnära på pokerspel och spela på elitnivå som blir jag besviken på just de händerna. Felet var att ni totalt underskattade nätspelarna. Underskattning är en mycket farlig fiende i poker. Jag kan inte se att Rahm ska ställa hela sin existens på spel med A10 när Eckeskog har ställt honom all-in. Det var för många möjligheter att förlora. Han borde läst honom på på ett Par eller så kunde han ha haft AK, AQ, AJ så hade han varit körd (ingen bra hand att gå möta all-in med A10 i tidigt skede). För mig ser det inte bra ut att syna med A10. Sonnert ja när färgen var på bordet varför syna med 50 k som gjorde honom shortstack som sedan fick honom att gå all-in med 99. Jo och den handen du går all-in med ingenting. Se på tv-bilderna så blir du väldigt lättläst, du formligen desperation. Du måste ha läst honom på tvåpar och insett att möjligheten var stor att han skulle syna.

 

När jag som ganska aktiv på nätet i ett halvår och läst några pokerböcker. Fått egen erfarenhet och försöker mig på att förstå spelet se detta blir jag inte imponerad av dessa händer. Kanske då besviken för att jag är extremt imponerad att ni kan spela på den nivån som ni gör och jag som om några år kanske kan nå halvvägs till er nivå. Ni har alla tre min fulla beundran över era meriter men jag blev besviken på vad jag såg. Eckeskog spelade mycket väl framtill heads-up då han tappade sin linje men framtill dess kan jag inte se några fel han gjorde. Kanske skulle ställt in med AK där men varför riskera sin chipleading i det läget. Jag tycker då som Sonnert sitta och ondgöra sig i media över en som spelat bra får mig att bli ändå mer besviken. Ni helt enkelt underskattade dem och det fick er att göra misstag som ni vanligen inte rimligtvis gör. Det var som Björn Borg skulle gått ut och spelat med vänstra handen i träningsoverall och mött en div 1 spelare. Då måste ta alla motståndare på allvar. Annars har du min fulla respekt och jag hoppas en dag på möta någon av er men inser att jag har en mycket lång väg att vandra till er nivå.

Min bedömning är att Geraldis är vinnare av denna "agitationstävling". Inte bara för att jag håller med honom utan även för att hans formuleringar är väl genomtänkta. Legato tänkte förmodligen rätt när han spelade den berömda handen men det blev fel just p g a de tells som vi alla kunde se i TV-rutan. Det är faktiskt lite märkligt att han ännu inte med ett ord har medgett något som helst misstag i samband med handen. Tobias visade med all önskvärd tydlighet tecken på att ha träffat någonting, d v s med 5:an, högre pocketpar eller triss i tior. Legatos all-in var alltså en onödigt stor risk så tidigt i turneringen. Kungen var knappast ett skrämselkort eftersom L redan tidigare hade höjt kraftigt. Vad Tobias i princip hade att vara rädd för var att Legato hade triss i tior eller ett pocketpar högre än 5:or. Men han spelade och såg lite för osäker ut för att ha det. Tobias hade vunnit flera potter och hade därför råd med en befogad syn som denna. Hans stora misstag i turneringen gjorde han som sagt i heads up men det var å andra sidan svårt att veta om Anders verkligen hade träffat med de två 4:orna. Hur många är det som diskuterar vilken oerhörd tur Anders faktiskt hade under finalen? Visst var han en värdig vinnare men det är inte svårt att spela bra med trissar och fyrtal ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Dan bara har svarat på de Jocke sagt med fraser som: Respekt, respect, håller med, lite svagt, in med keramiken, o du milde, ren gambling.. etc.

He he.. precis så sa han ja :). En riktig mysfarbror.

 

En fantastisk genomusel mysfarbror. Om man ska kalla poker sport, så har han inte någon som ligger ens i närheten av hans låga nivå. Han hade aldrig fått vara kvar om det gällt någon av de stora sporterna. John Duthie såg i varje fall till att man slipper det här irritationsmomentet när man tittar på EPT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pekka vad tycker du om det nya formatet? Hur mycket har du att säga till om när The Big Dog´s snackar?

 

Själv tycker jag det är riktigt trist att det blir mindre proffs i turneringen.

 

:(

Det spelar egentligen inte så stor roll vad jag tycker men eftersom jag spelar mycket själv vill jag helst se bra pokerspel. Men man kan inte få allt och det är som sagt de som sitter på pengarna som har sista ordet och jag förstår att de vill "bredda" programmet för att fler ska vilja titta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Dan bara har svarat på de Jocke sagt med fraser som: Respekt, respect, håller med, lite svagt, in med keramiken, o du milde, ren gambling.. etc.

He he.. precis så sa han ja :). En riktig mysfarbror.

 

En fantastisk genomusel mysfarbror. Om man ska kalla poker sport, så har han inte någon som ligger ens i närheten av hans låga nivå. Han hade aldrig fått vara kvar om det gällt någon av de stora sporterna. John Duthie såg i varje fall till att man slipper det här irritationsmomentet när man tittar på EPT.

Hans "expertkommentarer" innebar knappast några aha-upplevelser men så dålig som du beskriver honom är han trots allt inte. Man behöver ju inte överdriva ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pekka3; Förstår att du inte har budgetansvaret, men någon har ju det också ;) Denna någon borde ju kunna vara intresserad av att sända lite mer om det lockar tittare :)

 

Richthofen; Diskussionen ang. handen är sedan länge avslutad för min del, och det känns som det är på tiden... Verkar som du missat att läsa rätt mkt med tanke på vad du skriver, men men. Det glädjer mig dock att så många TV-tittare är experter på "tells", man undrar varför dessa experter aldrig dyker upp vid borden bara (bortsett då från Tobias, hihi).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Richthofen; Diskussionen ang. handen är sedan länge avslutad för min del, och det känns som det är på tiden... Verkar som du missat att läsa rätt mkt med tanke på vad du skriver, men men. Det glädjer mig dock att så många TV-tittare är experter på "tells", man undrar varför dessa experter aldrig dyker upp vid borden bara (bortsett då från Tobias, hihi).

 

Ja, du är så duktig Legato!

 

Lägg ner diskussionen nu, vilket du borde ha gjort för länge sedan. Du har förlorat så mycket i trovärdighet och respekt med dina inlägg om utmaningar hit och dit, hur bra och rätt du spelade handen och hur tomtiga alla andra är som tycker något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pekka3; Förstår att du inte har budgetansvaret, men någon har ju det också ;) Denna någon borde ju kunna vara intresserad av att sända lite mer om det lockar tittare :)
Tyvärr är det jag som har budgetansvaret och i den budget jag har fått finns det inga pengar för att göra ett extra avsnitt av proffskvalet. Som du vet Bo så spelar jag mycket själv och om jag fick bestämma så skulle det inte sitta en enda kändis i ett enda pokerprogram men det är inte jag som bestämmer sånt. Kanalerna bestämmer vad de vill ha för sorts program i sina tablåer och tittarsiffror styr allt.

Tyvärr tycker kanalerna att en "liten" men hängiven skara tittare inte väger lika tungt som en större skara som skiter i om det är bra spel eller inte. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr tycker kanalerna att en "liten" men hängiven skara tittare inte väger lika tungt som en större skara som skiter i om det är bra spel eller inte. Tyvärr.

 

De som ser ett tv-program som börjar efter 23:00 på en söndag får väl endå räknas som rätt hängivna? Okej om pogrammet sändes klockan 20 en torsdag, då skulle jag förstå om man ville göra ett lättsmält underhållningsprogram för massan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...