Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vilken är eran favorithand i hold'em NL? Såklart skulle många säga AA, men jag menar förutom de höga paren. Min t.ex är: :heart: 7 :heart: 8. Anledningen är bl.a att jag vunnit min i särklass största pott med den på cashtable mot just AA 8)

• Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Min favorithand (förutom AA) är 7 2 off :D När jag har den brukar jag alltid spela mycket aggressivt, och när alla andra har foldat så visar man självklart upp handen.

Sen är det bara att skratta hela vägen till banken när de envisas med att syna dig när du senare har nötterna :D

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Postad

A5s helt klart en favvo, en typiskt semibluff all in hand som jag gillar att lira, stegar och färger har en viss förmåga att visa sig när jag sitter och trycker på dessa snyggingar =)

• 2 weeks later...
Postad

EN lite udda favorithand jag fått den senaste tiden är QT. Verkligen inget monster, men jag har haft ett jävla flyt med just den handen. Senast fick jag till exempel en runner runner kåk. Om jag hade pokertracker är jag övertygad om att QT skulle visa upp trevligare nuffror för mig än KK.

Postad

KK - framför allt i turneringar eftersom handen är riktigt stark men ändå betydligt lättare att överge

än AA om det floppar något riktigt otäckt. Som ett A till exempel.

Postad

Får också lägga till KTo som en klar favorit. Det brukar alltid gå bra när jag spelar den, dessutom vann jag min största pott genom tiderna med KT (näst största med 74o, så den får också lite favvostämpel ;) )