Janoh Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Säg att man sitter i sen position vid 10-manna med t.ex. TT och kommer till flop med 1, max 2 motspelare (låter vara osagt vem som raisat/synat preflop och vilka typer av spelare man möter). Flop: 8h Th 9d Hur spelar man sen? Håller fi AcKc är man 95/5 favorit. Håller fi AhKh är man 75/25 favorit. Håller fi AhJh är man 60/40 favorit. Håller fi Jh8s är du 75/25 favorit. Håller fi QsJs är du 35/65 underdog. I dom flesta fallen har flopen säkert helt missat de andra och du tar hem det lilla som kommit till före floppen. Men om fi antingen betar ut hårt eller checka för att syna/raisa? Betar/reraisar man själv hårt för att skydda sin han och få information? Några förslag till spel mot farlig flop som man träffat hårt? Citera
dlinder Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Jag skulle inte tveka en sekund inför att lägga in alla mina pengar på den floppen. Även om Fi betar och sen reraisar dig all in kommer han ofta nog sitta på drag/tvåpar - och har han faktiskt träffat stegen så har du rimliga outs. Citera
TjockisBagarn Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 ALL IN!" FÖR GUDS SKULL! Citera
eroz Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 För övrigt spelar det ju ganska stor roll vem som har raisat preflop då personers höjnings-HD tenderar att bestå av höga kort medan de som synar oftare gör det med små par/sc. Citera
Staahla Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Det beror väl lite på stackdjup i förhållande till pottstorleken. Om det ligger 6bb i potten och 200bb i stackarna så hade inte jag ställt in bara så där. Citera
dlinder Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Klart man inte ställer in direkt, men om motståndaren ger dig en chans genom att höja tillräckligt så ska ju pengarna in. Citera
parre Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 In...med...degen! För att du ska hitta lägg där krävs väl typ att världens tightaste spelare som ännu knappt spelat en hand postflop plötsligt ställer in, och även då ska du syna och köpa ut för att få bort äckejtajtnissen från ditt bord Citera
Djens Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 och även då ska du syna och köpa ut för att få bort äckejtajtnissen från ditt bord om han missar och äckeltajtsnubben får en megastack som du aldrig får bort honom ifrån? Citera
Plox Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Varje gång jag floppar ett set på en sådan flop så har det slutat med katastrof. Citera
Recommended Posts