Peder.A Postad 16 Augusti , 2005 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Är inte direkt förvånad över att de flesta skulle ställt in där men jag trodde ändå att fler än stoneburg skulle kunna hitta foldknappen. Känns som om det handlar mycket om vilken read man har på motståndaren. Eftersom som min read var obefintlig känns det rätt med en fold. Hade dock synat med KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 bah..era tighta jävlar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Ta i beaktning att han re-raisar AA/KK *varje* gång sådär men knappast JJ och AK/AQ så får du en HELT annan equity. Om det där inte är ett läge för en smooth call med AA/KK så vet jag inte om jag nånsin sett något. Callar Fi bara där hade han ju garanterat fått in alla pengar preflop. Dvs: jag tror verkligen inte han re-raisar varje gång med AA/KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrillerKiller Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 SNYGG FOLD! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
alve Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Verkar som att massor av folk inte kan tänka sig att lägga QQ preflop vilket ju är lite märkligt. Kan ju vara läge att lägga KK ibland och QQ är ju dominerad av dubbelt så många händer och coinflip mot en.Lägger inte QQ ofta mot shortstacks. Men kille med fullt inköp som trycker på är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 mot shortstacks finns det nsätan bara all in där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
trexter Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Ta i beaktning att han re-raisar AA/KK *varje* gång sådär men knappast JJ och AK/AQ så får du en HELT annan equity. För det första är det vansinnigt att inte ha som mål att spela händer där man är säg 50,5 % favorit. Om du är en robot med obegränsad bankroll ja. Om du till exempel vet med dig att du blir sur av att förlora en stor pott när du är all-in med QQ mot AK preflop och att du har risk att tilta lite då, då är det värt mer än 0,5% edge. Eller om du är en mycket bra bigstackspelare och riskerar att tappa den edgen. Verkar som att massor av folk inte kan tänka sig att lägga QQ preflop vilket ju är lite märkligt. Kan ju vara läge att lägga KK ibland och QQ är ju dominerad av dubbelt så många händer och coinflip mot en. Kan man inte spela som en robot så är det nog mest +EV att lära sig det innan man går vidare. Det känns ju fullstädnigt otänkbart att långtsamt, långsamt spela upp sig i nivåer med en dålig självdisciplin som ändå kommer ta med en ner i avgrunden för eller senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 ibland blir det såhär.. ***** Hand History for Game x ***** Table Table 55082 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 4: caspis ( $724.50 ) Seat 6: ascott ( $1389.18 ) Seat 1: Hero ( $1078 ) Seat 5: Amazonka77 ( $1483.50 ) Seat 3: crazy_dmnd ( $290 ) Seat 2: egadui ( $1203 ) egadui posts small blind [$5]. crazy_dmnd posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Qc Qd ] caspis folds. Amazonka77 raises [$45]. ascott folds. Hero calls [$45]. egadui raises [$695]. crazy_dmnd folds. Amazonka77 folds. Hero is all-In. egadui calls [$378]. ** Dealing Flop ** [ 4h, 9s, Js ] ** Dealing Turn ** [ Ks ] ** Dealing River ** [ Jh ] egadui shows [ Qh, Kh ] two pairs, kings and jacks. Hero doesn't show [ Qc, Qd ] two pairs, queens and jacks. egadui wins $2209 from the main pot with two pairs, kings and jacks. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Xan Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Ouch Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Alltså det är ju en JÄTTESTOR skillnad. Kolla orginalhanden igen. Först raisar Hero, sen kommer en re-raise all-in och sedan ytterligare en raise, den här gången av minisorten. Det stinker ju AA lång väg. Som TJ Cloutier säger "The third raise preflop is Aces 99.9% of the time, not Kings or AK". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Alltså det är ju en JÄTTESTOR skillnad. Kolla orginalhanden igen. Först raisar Hero, sen kommer en re-raise all-in och sedan ytterligare en raise, den här gången av minisorten. Det stinker ju AA lång väg. Som TJ Cloutier säger "The third raise preflop is Aces 99.9% of the time, not Kings or AK". Han har inte spelat på låga nivåer på nätet antar jag. Är det bara jag som ser folk göra såna saker med typ 88 på alla möjliga olika nivåer? Och speciellt shortstacks dårå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2005 Okej, strunt i det jag sa, fortsätt spela QQ så då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts