Gå till innehåll

Få tillbaka intresse för att spela och förbättras som spelare -En dagbok om om strategi, mental game och poker relaterade frågor


schrods

Recommended Posts

Tänkte starta en pokerdagbok här.

Jag har dock fortfarande känslor av tvivel att  jag faktiskt kommer att klara av den "metal biten", utan att det påverkar mig negativs metalt.

Jag kan tycka det är intressant att studera poker på en teoretisk nivå. Men när det kommer till själv spelande tappar jag snabbt intresset Kan uppleva det som ganska monoton, tär på psyket då man tvingas genomlida en lägre dawnswing. När jag får en downswing mår jag mest dåligt och tänker " varför håller jag ens på med den här skiten! Jag vet att jag har potentialen till att tjäna minst runt 100-150kr/H på $1/2$, vilket jag lyckades med under en sample på 40 000 händer. (förmodligen tjänar jag en mer inkomst om jag går upp i stakes  Men eftersom min win-rate på $1/2 är relativt jag så borde det nästan dumt att gå upp i stake. Med all den brutala varian som tillkommer. Och man kan få räknar med många månaders spelade innan kan vända i rätt riktning. Men jag tycket att det redan vid  1/2 kan tära en hel del på psyket. Att veta att man kan behöva spela månader i sträck fastän ändå gå back. Så den mentala biten bör definit inte underskattas. 

Jag tycker om den trainer som finns i PIOsolver, först få en solid grund och en känsla vas so är rätt spel. På Mid-stake it might be a bit overkill large of the player pol deviatates a lot from GTO

edit

Ska börja från noll (längste stake och grinda min vägen upp till höra stakes i takt med att min bankrulle växer. SÅ se hur det går.. :)

 

Någon som känner igen

Redigerad av schrods
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger schrods :

Tänkte starta en pokerdagbok här.

Jag har dock fortfarande känslor av tvivel att  jag faktiskt kommer att klara av den "metal biten", utan att det påverkar mig negativs metalt.

Jag kan tycka det är intressant att studera poker på en teoretisk nivå. Men när det kommer till själv spelande tappar jag snabbt intresset Kan uppleva det som ganska monoton, tär på psyket då man tvingas genomlida en lägre dawnswing. När jag får en downswing mår jag mest dåligt och tänker " varför håller jag ens på med den här skiten! Jag vet att jag har potentialen till att tjäna minst runt 100-150kr/H på $1/2$, vilket jag lyckades med under en sample på 80 000 händer. (förmodligen tjänar kan jag dra in en bättre inkomst om jag går upp i stakes  Men eftersom min win-rate på $1/2 är relativt bra så borde det nästan dumt att gå upp i stake. Med all den brutala varian som tillkommer. Och man kan få räknar med många månaders spelade innan kan vända i rätt riktning. Men jag tycket att det redan vid  1/2 kan tära en hel del på psyket. Att veta att man kan behöva spela månader i sträck fastän ändå gå back. Så den mentala biten bör definit inte underskattas. Men om jag vill försörja mig på poker behöver jag naturligtvis spela högre än 1/2. 

Jag tycker om den trainer som finns i PIOsolver, först få en solid grund och en känsla vad som är rätt spel. it might be a bit overkill large of the player pol deviatates a lot from GTO

Så planen när nu att börja från noll igen (börja längste stake och grinda min vägen upp till höra stakes i takt med att min bankrulle växer. Så vi får väl se hur det planar ut.. :)

 

Någon som kan relatera till det jag skrivit kan kanske an gen några praktiskt information och vägledning? Mina teoretiska kunskaper kulle jag se som ganska bra ändå. Det är min förmåga att implementera det i praktiken som för mig är det svårt. Sen har jag lite av en tendens att tilta. Vilket är något jag behöver jobba på parallelt med genom att bli mera bekvämt kring de tekniska aspekterna av spelet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • schrods changed the title to Få tillbaka intresse för att spela och förbättras som spelare -En dagbok om om strategi, mental game och poker relaterade frågor
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...