Gå till innehåll

På vilken pokersajt ska man spela SnG?


unis

Recommended Posts

Hej.

 

Har spelat SNG på ett antal ställen nu och jag känner att ajg vill slå mig ner på ETT ställe för att börja bygga därifrån. Men jag vet inte vilken sajt än.

 

De jag testat är UB, Pokerstars, Bodog, Ladbrokes, Multinätverket, Expekt, Unibet o Pacific, tror det är alles.

 

UB, Pokerstars samt Bodog - deras struktur är den bästa, framförallt gillar jag att spela på PokerStars. Men problemet är ju skattefrågan där, vilket är negativt.

 

Ladbrokes - Den bästa av de snabba snabba strukturerna, men det spelas inte så mkt där så det blir svårt att spela 1-3 samtidigt.

 

Expekt - Nej tack

 

Unibet - Ja herrejävlar, sämre spelare får man leta efter, men deras struktur är helt totalt värdelös säkerligen den sämsta häromkring. De dåliga spelarna väger inte upp det negativa med strukturen.

 

Multinätverket - Väldigt snabbt, förlorar man nått i början är det svårt att hämta upp. Men helt klart intressant då det spelas frenetiskt många SNG i minuten.

 

Pacific - Ingen större uppfattning egentligen.

 

Så till min fråga, ni som spelar mkt SNG var håller ni till ?

Det jag är ute efter är lagom shysst struktur med relativt stort utbud av SNG / h så man kan spela ett antal.

 

Tack på förhand

 

* Lite RP och flytt till Onlinepoker - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker party är sjysst, eftersom det finns gott om traffik. Snabb struktur som du sa, men så överdriven tycker jag den inte är.

 

Tycker många av de andra sajterna är fattiga på SNG traffik, förutom på micro.

 

Nej det handlar nog mer om att man ska vänja sig vid faktum att det är 800 chips, för start är ju trots allt ca 50 BB.

 

Mm precis och trafik känns som ett viktigt krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker party är sjysst, eftersom det finns gott om traffik. Snabb struktur som du sa, men så överdriven tycker jag den inte är.

 

Tycker många av de andra sajterna är fattiga på SNG traffik, förutom på micro.

 

Nej det handlar nog mer om att man ska vänja sig vid faktum att det är 800 chips, för start är ju trots allt ca 50 BB.

 

Mm precis och trafik känns som ett viktigt krav.

 

Yep, men sen börjar man med 1000 marker dessutom på nåt visst inköp och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena unis. Jag ställde ungefär samma fråga som du för ett par månader sedan och fick en massa svar. Vad jag var ute efter var ngt som liknade strukturen på Pacific (som jag gillar därför att man oftast (om man har ngt.sånär tålamod) kan vänta in premiumhänder och bygga en schysst, tight, aggro image med). Gillar dock inte de låga startstackarna ($800).

 

Blev då tipsad om William Hill. Klockers kan jag säga (enda siten som jag har nettovinst på i dagsläget, har dock inte spelat mer än ett år totalt, så jag betraktar mig som rookie fortfarande).

 

Du får iofs en ganska snabb struktur (höjning var 10:e hand som tex. Empire, Multipoker etc.) Vad som däremot är bra är att startstackarna är 1000 och att mörkarna startar på 7 och 15. På de lägre nivåerna (£3 och £5) är dessutom motståndet (inte alltid men ofta) väldigt tilltalande. Britterna verkar gilla att gambla.

 

Alltså. Regga på WH. Beväpna dig med lite tålamod och sno de fiskiga britternas stålar. :twisted:

 

Lycka till!

 

Mvh. Putte

 

Skall även tillägga att på WH kan man spela flera bord i taget vilket man inte kan på tex. Pacific. Stort plus om man nu jämför dessa två siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena unis. Jag ställde ungefär samma fråga som du för ett par månader sedan och fick en massa svar. Vad jag var ute efter var ngt som liknade strukturen på Pacific (som jag gillar därför att man oftast (om man har ngt.sånär tålamod) kan vänta in premiumhänder och bygga en schysst, tight, aggro image med). Gillar dock inte de låga startstackarna ($800).

 

Blev då tipsad om William Hill. Klockers kan jag säga (enda siten som jag har nettovinst på i dagsläget, har dock inte spelat mer än ett år totalt, så jag betraktar mig som rookie fortfarande).

 

Du får iofs en ganska snabb struktur (höjning var 10:e hand som tex. Empire, Multipoker etc.) Vad som däremot är bra är att startstackarna är 1000 och att mörkarna startar på 7 och 15. På de lägre nivåerna (£3 och £5) är dessutom motståndet (inte alltid men ofta) väldigt tilltalande. Britterna verkar gilla att gambla.

 

Alltså. Regga på WH. Beväpna dig med lite tålamod och sno de fiskiga britternas stålar.

 

Lycka till!

 

Mvh. Putte

 

OK tack så mkt för tipset får kolla in WH. Dock tilltalar inte £3 o £5, hur ser det ut med de större buy ins? Och hur är trafiken där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en hel del $10+1 på PokerStars och kommer inte byta nätverk i den närmaste framtiden. Motståndet är tuffare, men man börjar med 1500 marker vilket är den avgörande faktorn i mitt val. Tar ca. 5 min att öppna 4 nya bord vilket är rätt nära Partypoker-standard (jag 4-tablar eftersom jag bara har en 18" TFT). Dessutom spelar de flesta SnG-proffs på $50+5 nivån på Party (det märker du om du scannar 2+2 forum t.ex.) vilket gör att jag vill hålla mig därifrån så mycket som möjligt, blir jobbigt att byta när man gått upp lite i nivå...

 

En strategi jag filar på är hur mycket man tjänar på att sälja platser i större turneringar (t.ex. den varje söndag på $215) som man vunnit genom lätta 10+1 Rebuy Turbo Satellites som går ca. 10 varje dag. Sedan använder man de turneringsdollar man tjänar genom detta för att spela SnG. Any thoughts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena unis. Jag ställde ungefär samma fråga som du för ett par månader sedan och fick en massa svar. Vad jag var ute efter var ngt som liknade strukturen på Pacific (som jag gillar därför att man oftast (om man har ngt.sånär tålamod) kan vänta in premiumhänder och bygga en schysst, tight, aggro image med). Gillar dock inte de låga startstackarna ($800).

 

Blev då tipsad om William Hill. Klockers kan jag säga (enda siten som jag har nettovinst på i dagsläget, har dock inte spelat mer än ett år totalt, så jag betraktar mig som rookie fortfarande).

 

Du får iofs en ganska snabb struktur (höjning var 10:e hand som tex. Empire, Multipoker etc.) Vad som däremot är bra är att startstackarna är 1000 och att mörkarna startar på 7 och 15. På de lägre nivåerna (£3 och £5) är dessutom motståndet (inte alltid men ofta) väldigt tilltalande. Britterna verkar gilla att gambla.

 

Alltså. Regga på WH. Beväpna dig med lite tålamod och sno de fiskiga britternas stålar.

 

Lycka till!

 

Mvh. Putte

 

OK tack så mkt för tipset får kolla in WH. Dock tilltalar inte £3 o £5, hur ser det ut med de större buy ins? Och hur är trafiken där?

 

Spelar du mycket dagtid är det väl sådär. De har ju i stort sett samma tid som oss.

 

Beträffande högre buyins kan jag inte säga så mkt. Jag lirar nästan bara £5. Har testat några £10 som iofs har gått bra, tycker att det är skapligt mycket tightare spel där. Åtminståne till fram till nivå 4 sen brukar det bli lite vilda västern även där. På £3 och £5 nivån brukar det ryka ett par, tre gubbar på varje nivå... Helskönt. 8-)

 

Kör så det ryker!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en hel del $10+1 på PokerStars och kommer inte byta nätverk i den närmaste framtiden. Motståndet är tuffare, men man börjar med 1500 marker vilket är den avgörande faktorn i mitt val. Tar ca. 5 min att öppna 4 nya bord vilket är rätt nära Partypoker-standard (jag 4-tablar eftersom jag bara har en 18" TFT). Dessutom spelar de flesta SnG-proffs på $50+5 nivån på Party (det märker du om du scannar 2+2 forum t.ex.) vilket gör att jag vill hålla mig därifrån så mycket som möjligt, blir jobbigt att byta när man gått upp lite i nivå...

 

Problemet med PS är ju dock att raken biter hårdare av en och annan anledning (rakeback) om du ska spela SnGs. Därför spelar jag inte på PS.

 

Däremot tycker jag att BetOnBet har bra struktur och bra klient. Bästa supporten jag träffat på också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med PS är ju dock att raken biter hårdare av en och annan anledning (rakeback) om du ska spela SnGs. Därför spelar jag inte på PS.

 

Däremot tycker jag att BetOnBet har bra struktur och bra klient. Bästa supporten jag träffat på också!

 

Vilket nätverk tillhör BetOnBet?

 

Poker Network. Alltså PokerRoom, Betsson etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en hel del $10+1 på PokerStars och kommer inte byta nätverk i den närmaste framtiden. Motståndet är tuffare, men man börjar med 1500 marker vilket är den avgörande faktorn i mitt val. Tar ca. 5 min att öppna 4 nya bord vilket är rätt nära Partypoker-standard (jag 4-tablar eftersom jag bara har en 18" TFT). Dessutom spelar de flesta SnG-proffs på $50+5 nivån på Party (det märker du om du scannar 2+2 forum t.ex.) vilket gör att jag vill hålla mig därifrån så mycket som möjligt, blir jobbigt att byta när man gått upp lite i nivå...

 

En strategi jag filar på är hur mycket man tjänar på att sälja platser i större turneringar (t.ex. den varje söndag på $215) som man vunnit genom lätta 10+1 Rebuy Turbo Satellites som går ca. 10 varje dag. Sedan använder man de turneringsdollar man tjänar genom detta för att spela SnG. Any thoughts?

 

Måste bara säga att, man behöver knappast oroa sig över SNG proffs på party. Överlag så är motståndet kasst.

 

Det enda ni behöver oroa er över är o springa på mig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du mycket dagtid är det väl sådär. De har ju i stort sett samma tid som oss.

 

Beträffande högre buyins kan jag inte säga så mkt. Jag lirar nästan bara £5. Har testat några £10 som iofs har gått bra, tycker att det är skapligt mycket tightare spel där. Åtminståne till fram till nivå 4 sen brukar det bli lite vilda västern även där. På £3 och £5 nivån brukar det ryka ett par, tre gubbar på varje nivå... Helskönt.

 

Kör så det ryker!!!

 

Mmm rätt stor del av mitt spelande spelas just nu på dagtid.

Ok ok, får helt enkelt kolla in där själv då. Är intresserad av £20 som lägst. Tack endå!

 

Jag har spelat en hel del $10+1 på PokerStars och kommer inte byta nätverk i den närmaste framtiden. Motståndet är tuffare, men man börjar med 1500 marker vilket är den avgörande faktorn i mitt val.

 

Mm tycker oxå om PS struktur, men det är mest en skattefråga varför jag inte vill spela där.

 

En strategi jag filar på är hur mycket man tjänar på att sälja platser i större turneringar (t.ex. den varje söndag på $215) som man vunnit genom lätta 10+1 Rebuy Turbo Satellites som går ca. 10 varje dag. Sedan använder man de turneringsdollar man tjänar genom detta för att spela SnG. Any thoughts?

 

Ja du får helt enkelt göra en marknadsundersökning som med allt annat. Fråga x antal personer om de är intresserade av att köpa buyin för ett lägre pris, sen slå ut hur stort intresset är samt vad de är villiga att betala i snitt å se om det är värt tiden du lägger ner på sateliten. Har ingen aning men tror inte det är så poppis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En strategi jag filar på är hur mycket man tjänar på att sälja platser i större turneringar (t.ex. den varje söndag på $215) som man vunnit genom lätta 10+1 Rebuy Turbo Satellites som går ca. 10 varje dag. Sedan använder man de turneringsdollar man tjänar genom detta för att spela SnG. Any thoughts?

 

Ja du får helt enkelt göra en marknadsundersökning som med allt annat. Fråga x antal personer om de är intresserade av att köpa buyin för ett lägre pris, sen slå ut hur stort intresset är samt vad de är villiga att betala i snitt å se om det är värt tiden du lägger ner på sateliten. Har ingen aning men tror inte det är så poppis.

 

Man kan spela SnG direkt för turneringsdollar som man i SnGn vinner riktiga dollar för. För övrigt så har jag redan en kille som köper turneringsdollar för motsvarande 87% riktiga dollar. Funderar på att satsa på detta nästa vecka när det närmar sig sista söndagsturneringen i månaden (som har buy-in $530 och $20/Satellit ($60 efter rebuy + addon)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...