Damp Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Players: midis (EUR 32,52 in seat 1) jonmon (EUR 46,14 in seat 2) ocke (EUR 21,00 in seat 3) Hero (EUR 57,20 in seat 4) DeiDei (EUR 29,16 in seat 5) Fisken1979 (EUR 74,91 in seat 6) Dealer: midis Small Blind: jonmon (0,25) Big Blind: ocke (0,50) Hero was dealt: K - A Hero Call (0,50) brukar höja annars. DeiDei Fold Fisken1979 Fold midis Fold jonmon Raise (0,75) ocke Fold Hero Call (0,50) Ska jag trycka till här eller gör jag rätt? Flop Q - 6 - A jonmon Check Hero Bet (3,00) Bettar pot jonmon Call (3,00) Turn Q - 6 - A - 5 jonmon Check Hero Bet (6,00) Bettar pot jonmon Call (6,00) River Q - 6 - A - 5 - Q Slagen? betta, lägga sig? Svar kommer.... Citera
jompa1 Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Vad gör din motspelare på river (du har väl position på honom)? Citera
Damp Postad 14 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Vad gör din motspelare på river (du har väl position på honom)? Han checkar, men han brukar checkraisa! Citera
Fido Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Lite otäckt läge faktiskt. Han synar ditt pottbet på flop, något som bör betyda att han har någon sorts träff eller drag. Sedan kommer både färgdraget OCH en dam till.... Förmodligen leder du, problemet är att om du bettar och han slår om - då är det en omöjlig syn. Jobbigt jobbigt. Vet inte vad jag skulle gjort i denna situation. Med betänketid så tror jag nästan ändå att det är lättast med en check. Som värst förlorar du 5-10 dollar i utebliven vinst då, men samtidigt sparar du en hel del mot de gånger han slår om. (med bättre händer) Preflop tycker jag däremot att du spelar lite vekt. Du har position på hans miniraise, läge där att reraisa till 3 dollar kanske, definiera din hand lite bättre. Hans raise där betyder förmodligen två klädda kort bara... Alternativt ett sämre ess än ditt. Citera
Damp Postad 14 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Lite otäckt läge faktiskt. Han synar ditt pottbet på flop, något som bör betyda att han har någon sorts träff eller drag. Sedan kommer både färgdraget OCH en dam till.... Förmodligen leder du, problemet är att om du bettar och han slår om - då är det en omöjlig syn. Jobbigt jobbigt. Vet inte vad jag skulle gjort i denna situation. Med betänketid så tror jag nästan ändå att det är lättast med en check. Som värst förlorar du 5-10 dollar i utebliven vinst då, men samtidigt sparar du en hel del mot de gånger han slår om. (med bättre händer) Preflop tycker jag däremot att du spelar lite vekt. Du har position på hans miniraise, läge där att reraisa till 3 dollar kanske, definiera din hand lite bättre. Hans raise där betyder förmodligen två klädda kort bara... Alternativt ett sämre ess än ditt. Preflop brukar jag var väldigt på. Just denna hand kände jag att jag ville bara calla, fel kanske! Sedan som du säger så är det lättast att checka och släppa den. Citera
Hjort Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Vad är det du tänker dig att han ska syna med som du slår på rivern? Citera
Fido Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Vad är det du tänker dig att han ska syna med som du slår på rivern? På de här borden så sitter massvis av tomtar med AJ-A2 och är JÄTTEGLADA när damen kommer - det betyder ju att de MINST får dela potten. Edit: Men förmodligen handlar det om KJo i detta fallet som hade K ... och han betalar nog inte något mer då. Citera
Mikey Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Jag skulle checka tillbaka alla dar i veckan där. Som sagt, du kommer sättas i en knivig sits om han slår om som han enligt din read en tendens att göra. Och som Hjort frågade, vilka händer skulle han syna en bet med? Du spelade din hand ganska basic kan man ju säga, så jag tror du kommer få ut större nytta av att se vilken hand han spelade på det sätt han gjorde, än vad han kommer få ut av att se din hand. Check! Citera
Stoneburg Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Solklar check bakom... herregud, finns ju inte att beta där tycker jag. Citera
MannenMedH Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Jag hade iallafall checkat, vissa nivåer kanske man kan mjölka där men nej, jag hade inte vågat annat än att checka. Citera
flibben Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Bara att checka och vara glad om pengarna kommer åt ditt håll Citera
epica Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Solklar check bakom... herregud, finns ju inte att beta där tycker jag. Men herregud, självklart måste man värdebeta rivern. Att potbetta rivern är helt galet men att knacka igenom är ju bara dumt. Såna här tillfällen måste värdebettas i NL, inser ni inte det tror jag ni missar en del inkomster... Citera
ematic Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Vad är det du tänker dig att han ska syna med som du slår på rivern? I princip alla AX. Citera
Mikey Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Solklar check bakom... herregud, finns ju inte att beta där tycker jag. Men herregud, självklart måste man värdebeta rivern. Att potbetta rivern är helt galet men att knacka igenom är ju bara dumt. Såna här tillfällen måste värdebettas i NL, inser ni inte det tror jag ni missar en del inkomster... Det farliga med att value betta här är ju att motståndaren hade en tendens att checkraisa. Om vår gode PFare blir check-raisad här, vad gör du då? Synar du iskallt? Värdet du får ut av ditt valuebet kommer i min mening försvinna i och med att risken för en enkel bluff ökar markant. Citera
fl0w Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Så du träffar damer du? Förlåt, jag är trött. Citera
slovakien Postad 14 Augusti , 2005 Rapport Postad 14 Augusti , 2005 Skulle inte limpat preflop utan höja 5 BB istället. Citera
epica Postad 15 Augusti , 2005 Rapport Postad 15 Augusti , 2005 Solklar check bakom... herregud, finns ju inte att beta där tycker jag. Men herregud, självklart måste man värdebeta rivern. Att potbetta rivern är helt galet men att knacka igenom är ju bara dumt. Såna här tillfällen måste värdebettas i NL, inser ni inte det tror jag ni missar en del inkomster... Det farliga med att value betta här är ju att motståndaren hade en tendens att checkraisa. Om vår gode PFare blir check-raisad här, vad gör du då? Synar du iskallt? Värdet du får ut av ditt valuebet kommer i min mening försvinna i och med att risken för en enkel bluff ökar markant. Det är lite samma situation som om det ligger en fyrfärg ute på brädan, spelaren ur position knackar och du sitter på en q hög färg t.ex. Vad gör ni ? Tydligen vill ni att man ska checka igenom för att han kan ju sitter på nöten .. Här måste man värdebetta och mina erfarenheter är att det är ett mycket mer lönsamt spel än att checka igenom. Blir du checkraisad har du ett svårt beslut, antagligen får du slänga men ibland kan det vara läge att syna. På samma sätt här. Spelar upp till 5/10 NL och jag tror inte att det på någon av nivåerna jag spelat på är ett dåligt spel att värdebetta här. Jag har bara svårt att se varför någon skulle checkraisa här. Det ligger liksom en möjlig färg och två damer på bordet. 4/5 spelare checkar här, varför checkraisa och inte bara betta ut direkt på rivern. Enda skälet jag kan se är om han skulle sitta på kåken och han sätter dig på en dam eller en färg. Då är checkraise ett bra spel. Man kan ju säga samma sak om att betta på turn. Visst slår han om är det svårt och du måste troligtvis slänga, men du tappar enormt mycket på att knacka turn. Visst att beta på rivern är ännu mer marginellt, men jag tror fortfarande det är det ett bra spel. Citera
Damp Postad 15 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2005 NÄtet dog hemma Jag checkade jonmon Check Hero Check jonmon shows: K - K (two pairs, kings and queens) Hero shows: K - A (two pairs, aces and queens) Hero wins: EUR 19,50 (with two pairs, aces and queens) Rake: EUR 1,00 Citera
Recommended Posts