Gå till innehåll

NLT - Trn, två par under bubblan


Loveless

Recommended Posts

Turnering hos pokerstars, tyvärr har min normala dator lagt av så har ingen HH utan får ta ifrån minnet.

 

Situation: 40 spelare kvar i en $30 NLT turnering, 36 platser betalar. Jag sitter på BB med cirka 11k i marker. Fi 1 sitter UTG + 1 med över 20k i marker och fi 2 är SB med ca 12k. blinds är 400/800 plus 50 i ante.

 

preflop:

Fi 1, syn

fi 2, syn

Jag [5 :spade: ,6 :heart: ] check sitter med 56o och är nöjd att se floppen här. Speciellt som jag anser fi 1s limp vara lite suspekt.

 

flop[2 :heart: ,5 :club: ,6 :club: ]

 

Ok, två par och inga överkort. Troligen det bästa jag kunde hoppas på här.

 

Fi 2 checkar,

jag checkar med tanke på omslag ifall fi 1 höjer.

Fi 1 höjer 1800, väldigt lite enligt mig, troligen positionsbet för att se vad vi andra har.

Fi 2 överraskar med en höjning till 6k.

 

Vad göra här? all-in där jag riskerar allt men har stor chans på att nå topplaceringar eller fold för att säkra iallafall en liten vinst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger alltså 2600 i poten efter flop och du tycker att 1800 beten är liten?

 

Fi 2, gör nästan potraise med sina 6600 (varav 1800 är syn), känns inte som färdig stege eller set, all-in från dig är det ända vettiga...

 

Fi2 har läst Fi1 som stealer och försöker ta poten med sin A6 eller vad han nu har på handen ... Du har bästa handen och mycket bättre läge att få mer marker än så här får man leta efter i det här skedet av en turnering. All-in...call är uteslutet eftersom du då inbjuder till fortsatt dans med Fi1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...