Gå till innehåll

NLT - KK med jobbig flop


joggystyle

Recommended Posts

Spelade en turnering för ett par dagar sedan och har fortfarande inte kommit fram till hur jag skulle spelat handen. får hoppas att det inte blir allt för grötigt och att jag får med all viktig info.

 

Blinds 600/1200

 

har ungefär average stack 20 000, 5 spelare kvar.

 

KK UTG , rais 3600 (höjjer alltid 3BB först in)

Blir synad av den överlägset tajtaste spelaren som sitter direkt efter mig (nästan exakt lika stor stack som mig)

 

Pot: 9000

 

Flop: J 3 J

 

Bet: 6000 (valde att ta reda på ifall han träffat direkt på floppen)

re rais. 12000 ( första raisen på hela kvällen så va 99% säker på att han hade J. han är nybörjare kan jag tilläga.)

Fold:

 

Hur skulle jag spelat handen? hur hade jag kunnat komma undan billigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj 5k innan flopp, täck för ögonen och ställ in när floppen kommer. Viktigaste delen av manövern är att du inte smygtittar. Du kanske bangar om floppen kommer AhJhQh

 

raisar alltid 3 BB oavsett hand först in.

 

Och ställer aldrig in på den där floppen eftersom jag bara blir synad av händer som slår mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fick syn av överlägset tajtaste spelaren lär han inte ha haft en knekt, möjligen AA isf. Dessutom: var du slagen på den floppen skulle du i de flesta fall bara fått en syn med så grunda stackar. Jag skulle aldrig lagt mig där.

 

 

Han va den tajtaste spelaren men ska också tillägga att han va nybörjare, hade bara spelat två ggr tidigare. Han hade QJ så min fold va bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han va den tajtaste spelaren men ska också tillägga att han va nybörjare, hade bara spelat två ggr tidigare. Han hade QJ så min fold va bra

 

Ok, ja då hade jag åkt där iaf :) Tycker han rimligen bara borde ha synat med en knekt i position, hur många outs kan du ha liksom... men du verkar ha haft en bra read låter det som! Jag tror inte du hade kunnat komma undan billigare iaf.

 

EDIT: Iom att han var nybörjare får man kanske ta hans höjning för vad den är iofs... bra tolkat och spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ja då hade jag åkt där iaf :) Tycker han rimligen bara borde ha synat med en knekt i position, hur många outs kan du ha liksom... men du verkar ha haft en bra read låter det som! Jag tror inte du hade kunnat komma undan billigare iaf.

 

EDIT: Iom att han var nybörjare får man kanske ta hans höjning för vad den är iofs... bra tolkat och spelat.

 

En bra spelare hade troligtvis inte synat en rais UTG med QJ men antar att han överskattade två klädda kort och han hadde nog inte hunnit lära sig att det kan vara effektivt att slöspela. Han va inte vidare aggresiv så respekterade hans höjjning.

 

Tror också att jag hade fått svårt att slänga KK om jag spelat handen annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir synad av den överlägset tajtaste spelaren som sitter direkt efter mig
En bra spelare hade troligtvis inte synat en rais UTG med QJ men antar att han överskattade två klädda kort

 

Antar att ni slaskade ganska rejält om en spelare som tycker "två klädda" kort är bra samtidigt är den överlägset tajtaste.....

 

;)

 

Men annars så, mot en nybörjare så brukar ofta en fold där vara rätt. Få händer han skulle spela sådär med liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När stackarna är så här grunda finns det inget utrymme för finlir längre, det är bara att trycka.

 

Och ställer aldrig in på den där floppen eftersom jag bara blir synad av händer som slår mig

 

Håller inte alls med. Jag tror att du mycket väl kan få syn av QQ, TT, 99, 88. Om din observation att han är väldigt tajt stämmer, så kan han inte ha någon knekt såvida han inte har JJ. En tajt spelare synar inte en höjning med AJ (det bör för övrigt inte någon spelare göra -- en lite mer loose spelare kan dock välja att höja).

 

Han va den tajtaste spelaren men ska också tillägga att han va nybörjare, hade bara spelat två ggr tidigare. Han hade QJ så min fold va bra

 

Om han synar en raise preflop med QJ så var han uppenbarligen inte särskilt tajt alls, utan hade antagligen bara haft riktigt usla kort ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte alls med. Jag tror att du mycket väl kan få syn av QQ, TT, 99, 88. Om din observation att han är väldigt tajt stämmer, så kan han inte ha någon knekt såvida han inte har JJ. En tajt spelare synar inte en höjning med AJ (det bör för övrigt inte någon spelare göra -- en lite mer loose spelare kan dock välja att höja).

 

Tyckte att det räckte att beta 6000 för att få reda på ifall han hade träffat, hade en ganska säker read på honom "skakande blixtsyn" då hade han träffat "skakande blixtrais" då va fold ett bra spel.

Kan väll tilläga att han foldade en hand när han kunde checka, så vet ni ungefär vilken klass han håller.

 

Om han synar en raise preflop med QJ så var han uppenbarligen inte särskilt tajt alls, utan hade antagligen bara haft riktigt usla kort ett tag

 

Han va väldigt kräsen när han va först in. Jag tror att han trodde att QJ va en stark hand och därför synade....position finns inte för han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...