Gå till innehåll

Är det någonsin tillåtet att tilta?


Che

Recommended Posts

Alla tiltar vall nagon gang.. men om du raknar med att tilta bort pengar pa din rulle sa rader jag dig ist att ta ut dessa pengar.. kop en boxningssack, en stor docka och en stressboll...

 

Blir du lite tiltad anvander du stressbollen.. blir du mer tiltat boxar du for kung o fosterland pa sacken... blir du ubertiltad sa hamtar du en kokskniv och "dodar" dockan... (akta sa du inte skar dig bara)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menar då att man ska räkna med tilten som en del av sitt spel?

 

Självklart kan man inte bara räkna med när man spelar sitt A-game. Hur ofta man tiltar kan vara en väldigt viktig variabel när man ska räkna ut sin snittvinst. Att inte räkna med vissa sessioner är bara att lura sig själv och något som man ska akta sig för. Att "prata bort" förluster så de blir vinster - ett första steg mot spelmissbruk?

 

Om du tillåter dig själv att tilta beror väl på hur seriös du är om du gör det med flit. Själv så slutar jag alltid spela om jag känner mig tiltig eller av annan anledning inte känner att jag kan spela mitt bästa spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag menar då att man ska räkna med tilten som en del av sitt spel?

Det måste du ju göra iom att den är det. Kommer ihåg när du sa: "Nu ska jag spela dåligt." och raskt bluffade av bortåt $1k. :-)

 

mmm... det minns jag.. klart tilt är en del av mitt spel så som för alla andra med. Dock 'är den farligaste tilten den långvariga som inte märks på samma sätt som den impulsiva.

Har arbetat på att sluta tilta men ofta vet jag själv inte när jag har torskat en del om jag är mera fokuserad eller tiltad. Har flertal gånger tagit mig ur 5-8k hålen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm... det minns jag.. klart tilt är en del av mitt spel så som för alla andra med. Dock 'är den farligaste tilten den långvariga som inte märks på samma sätt som den impulsiva.

Har arbetat på att sluta tilta men ofta vet jag själv inte när jag har torskat en del om jag är mera fokuserad eller tiltad. Har flertal gånger tagit mig ur 5-8k hålen.

Tycker du kan snacka lite med beachjohan om tiltkontroll, ni har lite gemensamt och han är ju rätt bra på att inte tilta.

 

Själv är jag ju lite av en tiltbox och kan ju bara rekommendera övning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland går jag ner ett par nivåer när jag känner för o lattja lite.

 

Jag älskar när folk kommer ner till min nivå för att "lattja" :)

 

Jag tiltar i princip aldrig längre. Man gjorde det en del i början, men efteråt så stod man med en brakförlust och tänkte igenom vad man hade gjort. Sen lärde jag mig av mina misstag och tog nya friska tag dan efter och gav f*n i att tilta :) , för det är inte roligt när en pott man förlorat på grund av otur blir till fyra-fem eller fler potter man har fölorat på tilt.

 

Det värsta tror jag är att tilt-känslan ofta kommer på de mest lönande borden efter att man blivit utdragen av ett blåbär. Man känner själv att tilten vill komma fram, så man borde lämna spelet. Å andra sidan så är bordet så lönande, man vill ju inte kasta bort ett sånt tillfälle! Det är också på dessa borden man blir mest härdad, och lär sig att intala sig själv att det är det långsiktiga resultatet som räknas. Du är glad att han gick med på bet efter bet med Q4o mot dina AA, även om han råkade sätta runner-runner stegen. Fortsätt spela stabilt så plockar du honom nästa gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För oss med dålig tiltkontroll borde det gå att bygga in en blockeringsfunktion i klienten så man måste hålla sig till de rekommenderade BR-kraven för resp nivå ;)

 

Har blivit rättt bra på att hantera förluster, spelar främst FL och har bankrulle för nivån. Däremot har jag flera gånger drabbats av, och förlorat stora pengar på, den "inverterade tilten" . Efter att ha haft en lyckosam period då jag vunnit rätt mycket så får jag hybris och ska gå upp i nivå för att utnyttja det faktum att jag har flyt... slutar alltid på ett sätt. Det jag vunnit ihop på 5 timmars spel försvinner på 20 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...